Gemballa zavírá, její majitel je stále nezvěstný

O produktech německé ladičské společnosti Gemballa jsme vás dosud průběžně informovali, jak se ale zdá, tato značka již bude patřit jen minulosti. V únoru letošního roku její zakladatel a majitel Uwe Gemballa zmizel během své návštěvy Jihoafrické republiky, následoval tajemný telefonát v angličtině (tedy v pro Gemballovu manželku neznámém jazyce) a policie pojala podezření, že byl unesen kvůli výkupnému. Stále jsou však ve hře i jiné důvody včetně přílišných dluhů, jejichž úhradě se majitel firmy chtěl vyhnout - manželka Gembally mu v návaznosti na zmíněný telefonát převedla z firemního účtu částku 1 milion Eur, které následně zmizely stejně jako sám Gemballa. Zda se staly výkupným, které Gemballovi ke svobodě očividně nepomohlo, nebo jeho klíčovým aktivem pro další spokojený život na jihu Afriky, to nikdo neví. Firma se každopádně bez této hotovosti stala insolventní a následovala nucená správa ze strany německých orgánů.

Od té doby se nic nezměnilo, samotná společnost Gemballa tak před několika dny po svém třicetiletém fungování zanikla. Během této doby zde vznikla řada často až extrémních projektů a žádné Ferrari či Lamborghini si před Uwem nemohlo být jisté, Gemballa upravoval nejen exteriér těchto strojů, ale též jejich výkony. Zavření továrny bude smutným krokem pro řadu šejků, sportovců, bankéřů, ale i dalších přízvnivců mnohdy extrémních kreací německého snílka...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa MIG-U1: jedna z nejextrémnějších Gemballových úprav na bázi Ferrari Enzo
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků