Gemballa zavírá, její majitel je stále nezvěstný

O produktech německé ladičské společnosti Gemballa jsme vás dosud průběžně informovali, jak se ale zdá, tato značka již bude patřit jen minulosti. V únoru letošního roku její zakladatel a majitel Uwe Gemballa zmizel během své návštěvy Jihoafrické republiky, následoval tajemný telefonát v angličtině (tedy v pro Gemballovu manželku neznámém jazyce) a policie pojala podezření, že byl unesen kvůli výkupnému. Stále jsou však ve hře i jiné důvody včetně přílišných dluhů, jejichž úhradě se majitel firmy chtěl vyhnout - manželka Gembally mu v návaznosti na zmíněný telefonát převedla z firemního účtu částku 1 milion Eur, které následně zmizely stejně jako sám Gemballa. Zda se staly výkupným, které Gemballovi ke svobodě očividně nepomohlo, nebo jeho klíčovým aktivem pro další spokojený život na jihu Afriky, to nikdo neví. Firma se každopádně bez této hotovosti stala insolventní a následovala nucená správa ze strany německých orgánů.

Od té doby se nic nezměnilo, samotná společnost Gemballa tak před několika dny po svém třicetiletém fungování zanikla. Během této doby zde vznikla řada často až extrémních projektů a žádné Ferrari či Lamborghini si před Uwem nemohlo být jisté, Gemballa upravoval nejen exteriér těchto strojů, ale též jejich výkony. Zavření továrny bude smutným krokem pro řadu šejků, sportovců, bankéřů, ale i dalších přízvnivců mnohdy extrémních kreací německého snílka...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa MIG-U1: jedna z nejextrémnějších Gemballových úprav na bázi Ferrari Enzo
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků