Gemballa zavírá, její majitel je stále nezvěstný

Gemballa zavírá, její majitel je stále nezvěstný

O produktech německé ladičské společnosti Gemballa jsme vás dosud průběžně informovali, jak se ale zdá, tato značka již bude patřit jen minulosti. V únoru letošního roku její zakladatel a majitel Uwe Gemballa zmizel během své návštěvy Jihoafrické republiky, následoval tajemný telefonát v angličtině (tedy v pro Gemballovu manželku neznámém jazyce) a policie pojala podezření, že byl unesen kvůli výkupnému. Stále jsou však ve hře i jiné důvody včetně přílišných dluhů, jejichž úhradě se majitel firmy chtěl vyhnout - manželka Gembally mu v návaznosti na zmíněný telefonát převedla z firemního účtu částku 1 milion Eur, které následně zmizely stejně jako sám Gemballa. Zda se staly výkupným, které Gemballovi ke svobodě očividně nepomohlo, nebo jeho klíčovým aktivem pro další spokojený život na jihu Afriky, to nikdo neví. Firma se každopádně bez této hotovosti stala insolventní a následovala nucená správa ze strany německých orgánů.

Od té doby se nic nezměnilo, samotná společnost Gemballa tak před několika dny po svém třicetiletém fungování zanikla. Během této doby zde vznikla řada často až extrémních projektů a žádné Ferrari či Lamborghini si před Uwem nemohlo být jisté, Gemballa upravoval nejen exteriér těchto strojů, ale též jejich výkony. Zavření továrny bude smutným krokem pro řadu šejků, sportovců, bankéřů, ale i dalších přízvnivců mnohdy extrémních kreací německého snílka...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa MIG-U1: jedna z nejextrémnějších Gemballových úprav na bázi Ferrari Enzo
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků