Gemballa zavírá, její majitel je stále nezvěstný

O produktech německé ladičské společnosti Gemballa jsme vás dosud průběžně informovali, jak se ale zdá, tato značka již bude patřit jen minulosti. V únoru letošního roku její zakladatel a majitel Uwe Gemballa zmizel během své návštěvy Jihoafrické republiky, následoval tajemný telefonát v angličtině (tedy v pro Gemballovu manželku neznámém jazyce) a policie pojala podezření, že byl unesen kvůli výkupnému. Stále jsou však ve hře i jiné důvody včetně přílišných dluhů, jejichž úhradě se majitel firmy chtěl vyhnout - manželka Gembally mu v návaznosti na zmíněný telefonát převedla z firemního účtu částku 1 milion Eur, které následně zmizely stejně jako sám Gemballa. Zda se staly výkupným, které Gemballovi ke svobodě očividně nepomohlo, nebo jeho klíčovým aktivem pro další spokojený život na jihu Afriky, to nikdo neví. Firma se každopádně bez této hotovosti stala insolventní a následovala nucená správa ze strany německých orgánů.

Od té doby se nic nezměnilo, samotná společnost Gemballa tak před několika dny po svém třicetiletém fungování zanikla. Během této doby zde vznikla řada často až extrémních projektů a žádné Ferrari či Lamborghini si před Uwem nemohlo být jisté, Gemballa upravoval nejen exteriér těchto strojů, ale též jejich výkony. Zavření továrny bude smutným krokem pro řadu šejků, sportovců, bankéřů, ale i dalších přízvnivců mnohdy extrémních kreací německého snílka...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa MIG-U1: jedna z nejextrémnějších Gemballových úprav na bázi Ferrari Enzo
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků