Gemballa Mirage GTR concept: tisíc koní pod kapotou

Ďalší počin známeho tunera automobilů Porsche nadělil Carreře GT dvě turba. Výkon se vyšplhal na dramatických 1000 koní a nezůstalo jen při nich.

Asi vám přijde být zvláštní, proč se nejsilnější novodobé Porsche stále ukazuje v rukou úpravců, když už se nějakou dobu nevyrábí. Na svět přišlo 1270 kusů tohoto supersportu, ale co by to bylo za tunera, kdyby si nenechal nějaké kousky v zásobě. U Gembally si asi nechali kousek jen jeden, a proto je Mirage GTR jen koncept. Ale koncept nekoncept, toto auto stojí za pozornost.

Desetiválci o objemu 5,7 l, jehož geny jej předurčovaly k účasti na Le Mans a který má ve svém standardním naladění výkon 450 kW (612 k) při 8000 ot./min. (maximum 8400 ot./min.), namontovali u Gembally dvojici turbodmychadel a medzichladičů stlačeného vzduchu.To všechno je ještě podpořeno kompletně novým výfukovým potrubím, které dostalo čtyři koncovky výfuku (původne dvě). Upravena musela být i hlava valců a keramická spojka Porsche byla nahrazena odolnější, schopnou přenést podstatně vyšší točivý moment preplňovaného motoru.

A teď k výkonům. Rozdíl oproti sériové verzi je opravdu propastný, výkon se vyšplhal téměř o 400 koní na celkových a krásně kulatých 1000 plnokrevníků. Točivý moment vzrostl ještě radikálněji, z původních 590 Nm vyskočil až na těžko uvěřitelných 1150 Nm.

Jízdní výkony 1380 kg těžkého supersportu sa tak dostaly do jiné dimenze. Zrychlení na stovku se odehraje zhruba za 3,5 sekundy, to je ale údaj nepříliš podstatný a ovlivněný schopností vozu přenést 1000 koní přes zadní osu. Sériová verze zvládne stovku za 3,9 s. Určitě zajímavejší je hodnota zrychlení na 200 km/h. Sériových 9,9 s se zlepšilo už radikálněji a Mirage GTR to stihne za úctyhodných 8 sekund. V profi tuningu se fantazii meze očividně nekladou, původní maximálka 330 km/h sa tak vyšvihla na magickou hodnotu 403 km/h.

Už na prvý pohled si u Gembally pohráli i s karoserií. Prvořadá byla funkčnost, ale neodpustili si ani věci jako nahoru se otevírající dveře. Elektricky výsuvný zadní spojler byl nahrazen pevným, který zajišťuje lepší přítlaku na zadní nápravě. Celý podvozek se dočkal snížení a nových pružin a tlumičů.

Je jasné, že po ukončení výroby Carrery GT by tak jen těžko mohlo jít o něco jiného než koncept. Pokud ale někdo z vás jeden kousek vlastní, stačí zavolat do Gembally, úprava na Mirage GTR není pro tunera problém. Vzhledem ke specifičnosti celé úpravy vás ale celá operace vyjde pěkně draho, zhruba na třikrát víc, než kolik stála nová Carrera GT, jejíž cena se pohybovala okolo 15,5 mil. Kč (20 mil. Sk). Ale vzhledem k tomu, že vůz má stejný výkon jako Bugatti Veyron a jeho hmotnost je o stovky kilogramů nižší, nebude italské superauto pro něj nedostižným soupeřem. Ve zrychlení ze 100 na 200 km/h i z 200 na 300 km/h je Mirage o něco rychlejší...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa Mirage GTR concept

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků