Gemballa Mirage GTR concept: tisíc koní pod kapotou

Ďalší počin známeho tunera automobilů Porsche nadělil Carreře GT dvě turba. Výkon se vyšplhal na dramatických 1000 koní a nezůstalo jen při nich.

Asi vám přijde být zvláštní, proč se nejsilnější novodobé Porsche stále ukazuje v rukou úpravců, když už se nějakou dobu nevyrábí. Na svět přišlo 1270 kusů tohoto supersportu, ale co by to bylo za tunera, kdyby si nenechal nějaké kousky v zásobě. U Gembally si asi nechali kousek jen jeden, a proto je Mirage GTR jen koncept. Ale koncept nekoncept, toto auto stojí za pozornost.

Desetiválci o objemu 5,7 l, jehož geny jej předurčovaly k účasti na Le Mans a který má ve svém standardním naladění výkon 450 kW (612 k) při 8000 ot./min. (maximum 8400 ot./min.), namontovali u Gembally dvojici turbodmychadel a medzichladičů stlačeného vzduchu.To všechno je ještě podpořeno kompletně novým výfukovým potrubím, které dostalo čtyři koncovky výfuku (původne dvě). Upravena musela být i hlava valců a keramická spojka Porsche byla nahrazena odolnější, schopnou přenést podstatně vyšší točivý moment preplňovaného motoru.

A teď k výkonům. Rozdíl oproti sériové verzi je opravdu propastný, výkon se vyšplhal téměř o 400 koní na celkových a krásně kulatých 1000 plnokrevníků. Točivý moment vzrostl ještě radikálněji, z původních 590 Nm vyskočil až na těžko uvěřitelných 1150 Nm.

Jízdní výkony 1380 kg těžkého supersportu sa tak dostaly do jiné dimenze. Zrychlení na stovku se odehraje zhruba za 3,5 sekundy, to je ale údaj nepříliš podstatný a ovlivněný schopností vozu přenést 1000 koní přes zadní osu. Sériová verze zvládne stovku za 3,9 s. Určitě zajímavejší je hodnota zrychlení na 200 km/h. Sériových 9,9 s se zlepšilo už radikálněji a Mirage GTR to stihne za úctyhodných 8 sekund. V profi tuningu se fantazii meze očividně nekladou, původní maximálka 330 km/h sa tak vyšvihla na magickou hodnotu 403 km/h.

Už na prvý pohled si u Gembally pohráli i s karoserií. Prvořadá byla funkčnost, ale neodpustili si ani věci jako nahoru se otevírající dveře. Elektricky výsuvný zadní spojler byl nahrazen pevným, který zajišťuje lepší přítlaku na zadní nápravě. Celý podvozek se dočkal snížení a nových pružin a tlumičů.

Je jasné, že po ukončení výroby Carrery GT by tak jen těžko mohlo jít o něco jiného než koncept. Pokud ale někdo z vás jeden kousek vlastní, stačí zavolat do Gembally, úprava na Mirage GTR není pro tunera problém. Vzhledem ke specifičnosti celé úpravy vás ale celá operace vyjde pěkně draho, zhruba na třikrát víc, než kolik stála nová Carrera GT, jejíž cena se pohybovala okolo 15,5 mil. Kč (20 mil. Sk). Ale vzhledem k tomu, že vůz má stejný výkon jako Bugatti Veyron a jeho hmotnost je o stovky kilogramů nižší, nebude italské superauto pro něj nedostižným soupeřem. Ve zrychlení ze 100 na 200 km/h i z 200 na 300 km/h je Mirage o něco rychlejší...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa Mirage GTR concept

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků