Gemballa Mirage GTR concept: tisíc koní pod kapotou

Ďalší počin známeho tunera automobilů Porsche nadělil Carreře GT dvě turba. Výkon se vyšplhal na dramatických 1000 koní a nezůstalo jen při nich.

Asi vám přijde být zvláštní, proč se nejsilnější novodobé Porsche stále ukazuje v rukou úpravců, když už se nějakou dobu nevyrábí. Na svět přišlo 1270 kusů tohoto supersportu, ale co by to bylo za tunera, kdyby si nenechal nějaké kousky v zásobě. U Gembally si asi nechali kousek jen jeden, a proto je Mirage GTR jen koncept. Ale koncept nekoncept, toto auto stojí za pozornost.

Desetiválci o objemu 5,7 l, jehož geny jej předurčovaly k účasti na Le Mans a který má ve svém standardním naladění výkon 450 kW (612 k) při 8000 ot./min. (maximum 8400 ot./min.), namontovali u Gembally dvojici turbodmychadel a medzichladičů stlačeného vzduchu.To všechno je ještě podpořeno kompletně novým výfukovým potrubím, které dostalo čtyři koncovky výfuku (původne dvě). Upravena musela být i hlava valců a keramická spojka Porsche byla nahrazena odolnější, schopnou přenést podstatně vyšší točivý moment preplňovaného motoru.

A teď k výkonům. Rozdíl oproti sériové verzi je opravdu propastný, výkon se vyšplhal téměř o 400 koní na celkových a krásně kulatých 1000 plnokrevníků. Točivý moment vzrostl ještě radikálněji, z původních 590 Nm vyskočil až na těžko uvěřitelných 1150 Nm.

Jízdní výkony 1380 kg těžkého supersportu sa tak dostaly do jiné dimenze. Zrychlení na stovku se odehraje zhruba za 3,5 sekundy, to je ale údaj nepříliš podstatný a ovlivněný schopností vozu přenést 1000 koní přes zadní osu. Sériová verze zvládne stovku za 3,9 s. Určitě zajímavejší je hodnota zrychlení na 200 km/h. Sériových 9,9 s se zlepšilo už radikálněji a Mirage GTR to stihne za úctyhodných 8 sekund. V profi tuningu se fantazii meze očividně nekladou, původní maximálka 330 km/h sa tak vyšvihla na magickou hodnotu 403 km/h.

Už na prvý pohled si u Gembally pohráli i s karoserií. Prvořadá byla funkčnost, ale neodpustili si ani věci jako nahoru se otevírající dveře. Elektricky výsuvný zadní spojler byl nahrazen pevným, který zajišťuje lepší přítlaku na zadní nápravě. Celý podvozek se dočkal snížení a nových pružin a tlumičů.

Je jasné, že po ukončení výroby Carrery GT by tak jen těžko mohlo jít o něco jiného než koncept. Pokud ale někdo z vás jeden kousek vlastní, stačí zavolat do Gembally, úprava na Mirage GTR není pro tunera problém. Vzhledem ke specifičnosti celé úpravy vás ale celá operace vyjde pěkně draho, zhruba na třikrát víc, než kolik stála nová Carrera GT, jejíž cena se pohybovala okolo 15,5 mil. Kč (20 mil. Sk). Ale vzhledem k tomu, že vůz má stejný výkon jako Bugatti Veyron a jeho hmotnost je o stovky kilogramů nižší, nebude italské superauto pro něj nedostižným soupeřem. Ve zrychlení ze 100 na 200 km/h i z 200 na 300 km/h je Mirage o něco rychlejší...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa Mirage GTR concept

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků