Gemballa Mirage GT: nekompromisný stroj

Síce sa už nevyrába, ale o to je exkluzívnejšia. Carrera GT od Gembally stojí určite za hriech.

Pred nejakým časom sme vás informovali o Mirage GT concept z dielní Gembally s výkonom 1000 koní. Teraz sa priblížime trochu bližšie k realite, no vyznávačov nepreplňovaných motorov môže práve tento kúsok nadchnúť viac.

Vysokootáčkový vidlicový desaťvalec 5,7 l má v sériovom prevedení výkon 450 kW (612 k). U Gembally sa pohrali s výfukom a riadiacou jednotkou a výsledkom je ešte živších 478 kW (650 k).

Zákazníci, ktorí sa pre Mirage rozhodnú, dostanú časti karosérie z uhlíkových kompozitov. Inak tvarované sú oba nárazníky, zadný s výrazným difúzorom. Spolu s ním pomáha lepšiemu prítlaku ešte zadný pevný spojler, ktorý nahradil originálny vysúvateľný. Do oka padne určite aj nasávací otvor na streche Mirage - jeho úlohou je zlepšiť prívod vzduchu k motoru.

Pri pohľade zozadu nadchne štvorica koncoviek výfuku. U Gembally nezanedbali ani kolesá, ktoré sú vyrobené z extrémne ľahkých materiálov a obúvajú pneumatiky 265/35 R19 vpredu a 335/30 R20 vzadu.

Pokiaľ sa vám upravená Carrera GT zapáčila, pripravte si zhruba 700 000 Eur (24,4 mil. Sk/19,3 mil. Kč). Ešte sa hodí na záver dodať, že Gemballa pracuje aj na preplňovaných verziách 750 a 1000 koní, ktoré vychádzajú z už spomínaného konceptu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa Mirage GT

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků