Gemballa Mirage GT: nekompromisný stroj

Síce sa už nevyrába, ale o to je exkluzívnejšia. Carrera GT od Gembally stojí určite za hriech.

Pred nejakým časom sme vás informovali o Mirage GT concept z dielní Gembally s výkonom 1000 koní. Teraz sa priblížime trochu bližšie k realite, no vyznávačov nepreplňovaných motorov môže práve tento kúsok nadchnúť viac.

Vysokootáčkový vidlicový desaťvalec 5,7 l má v sériovom prevedení výkon 450 kW (612 k). U Gembally sa pohrali s výfukom a riadiacou jednotkou a výsledkom je ešte živších 478 kW (650 k).

Zákazníci, ktorí sa pre Mirage rozhodnú, dostanú časti karosérie z uhlíkových kompozitov. Inak tvarované sú oba nárazníky, zadný s výrazným difúzorom. Spolu s ním pomáha lepšiemu prítlaku ešte zadný pevný spojler, ktorý nahradil originálny vysúvateľný. Do oka padne určite aj nasávací otvor na streche Mirage - jeho úlohou je zlepšiť prívod vzduchu k motoru.

Pri pohľade zozadu nadchne štvorica koncoviek výfuku. U Gembally nezanedbali ani kolesá, ktoré sú vyrobené z extrémne ľahkých materiálov a obúvajú pneumatiky 265/35 R19 vpredu a 335/30 R20 vzadu.

Pokiaľ sa vám upravená Carrera GT zapáčila, pripravte si zhruba 700 000 Eur (24,4 mil. Sk/19,3 mil. Kč). Ešte sa hodí na záver dodať, že Gemballa pracuje aj na preplňovaných verziách 750 a 1000 koní, ktoré vychádzajú z už spomínaného konceptu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa Mirage GT

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 33 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků