Gemballa Mirage GT: nablýskaný superstroj

Tuner Gemballa připravil ještě exkluzivnější verzi Carrery GT. Ta dostala kromě vyššího výkonu také nový lak karoserie.

Mirage GT patří stále k nejexkluzivnějším upraveným strojům. Porsche Carreru GT již nějaký čas nevyrábí, a tak si u Gembally mohou stávající zákazníci nechat svou lásku vylepšit. Z limitované edice 25 kitů má tuner k dispozici ještě 14. A o jaké úpravy jde? Musíme říct, že skutečně zajímavé.

Co se týká motoru, zde tuner zapracoval na řídící jednotce a z atmosférického desetiválce o objemu 5,7 l vymáčkl dalších 60 koní výkonu k dobru. Celkově tak Mirage GT dosahuje fantastických 494 kW/672 k výkonu. Kromě řídící jednotky k vyššímu výkonu přispěl také zcela nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami výfuku (namísto původní dvojice). Stovku zvládne Mirage GT za 3,6 sekundy a dosáhne maximální rychlost 340 km/h.

Přední část upravené Carrery dostala větší nasávací otvory a spoiler vyrobený z lehkých a pevných uhlíkových vláken. Dále u Gembally navrhli nové chladící otvory pro brzdy, a to i po bocích vozu pro zadní kotouče. Více přítlaku zabezpečuje propracovaný difuzor a velký zadní spoiler.

Velkou zajímavostí je brzdící štít uprostřed vozu, který pomáhá k deceleraci vozu z vysokých rychlostí. Podobný systém používá kupříkladu také Bugatti Veyron. Oproti sériové verzi dostala Mirage GT neodnímatelnou střechu s obrovských otvorem pro přívod vzduchu k motoru. Kromě toho dostanou zákazníci také speciální černý lak s briliantovým efektem. Kompletní úprava vozu tak vyjde na nemalých 230 tisíc Eur (přes 6,3 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa Mirage GT

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků