Gemballa Mirage GT: nablýskaný superstroj

Tuner Gemballa připravil ještě exkluzivnější verzi Carrery GT. Ta dostala kromě vyššího výkonu také nový lak karoserie.

Mirage GT patří stále k nejexkluzivnějším upraveným strojům. Porsche Carreru GT již nějaký čas nevyrábí, a tak si u Gembally mohou stávající zákazníci nechat svou lásku vylepšit. Z limitované edice 25 kitů má tuner k dispozici ještě 14. A o jaké úpravy jde? Musíme říct, že skutečně zajímavé.

Co se týká motoru, zde tuner zapracoval na řídící jednotce a z atmosférického desetiválce o objemu 5,7 l vymáčkl dalších 60 koní výkonu k dobru. Celkově tak Mirage GT dosahuje fantastických 494 kW/672 k výkonu. Kromě řídící jednotky k vyššímu výkonu přispěl také zcela nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami výfuku (namísto původní dvojice). Stovku zvládne Mirage GT za 3,6 sekundy a dosáhne maximální rychlost 340 km/h.

Přední část upravené Carrery dostala větší nasávací otvory a spoiler vyrobený z lehkých a pevných uhlíkových vláken. Dále u Gembally navrhli nové chladící otvory pro brzdy, a to i po bocích vozu pro zadní kotouče. Více přítlaku zabezpečuje propracovaný difuzor a velký zadní spoiler.

Velkou zajímavostí je brzdící štít uprostřed vozu, který pomáhá k deceleraci vozu z vysokých rychlostí. Podobný systém používá kupříkladu také Bugatti Veyron. Oproti sériové verzi dostala Mirage GT neodnímatelnou střechu s obrovských otvorem pro přívod vzduchu k motoru. Kromě toho dostanou zákazníci také speciální černý lak s briliantovým efektem. Kompletní úprava vozu tak vyjde na nemalých 230 tisíc Eur (přes 6,3 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa Mirage GT

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

dnes | Svět motorů | 41 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků