Gemballa Mirage GT: nablýskaný superstroj

Tuner Gemballa připravil ještě exkluzivnější verzi Carrery GT. Ta dostala kromě vyššího výkonu také nový lak karoserie.

Mirage GT patří stále k nejexkluzivnějším upraveným strojům. Porsche Carreru GT již nějaký čas nevyrábí, a tak si u Gembally mohou stávající zákazníci nechat svou lásku vylepšit. Z limitované edice 25 kitů má tuner k dispozici ještě 14. A o jaké úpravy jde? Musíme říct, že skutečně zajímavé.

Co se týká motoru, zde tuner zapracoval na řídící jednotce a z atmosférického desetiválce o objemu 5,7 l vymáčkl dalších 60 koní výkonu k dobru. Celkově tak Mirage GT dosahuje fantastických 494 kW/672 k výkonu. Kromě řídící jednotky k vyššímu výkonu přispěl také zcela nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami výfuku (namísto původní dvojice). Stovku zvládne Mirage GT za 3,6 sekundy a dosáhne maximální rychlost 340 km/h.

Přední část upravené Carrery dostala větší nasávací otvory a spoiler vyrobený z lehkých a pevných uhlíkových vláken. Dále u Gembally navrhli nové chladící otvory pro brzdy, a to i po bocích vozu pro zadní kotouče. Více přítlaku zabezpečuje propracovaný difuzor a velký zadní spoiler.

Velkou zajímavostí je brzdící štít uprostřed vozu, který pomáhá k deceleraci vozu z vysokých rychlostí. Podobný systém používá kupříkladu také Bugatti Veyron. Oproti sériové verzi dostala Mirage GT neodnímatelnou střechu s obrovských otvorem pro přívod vzduchu k motoru. Kromě toho dostanou zákazníci také speciální černý lak s briliantovým efektem. Kompletní úprava vozu tak vyjde na nemalých 230 tisíc Eur (přes 6,3 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa Mirage GT

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků