Dvorní ladič vozů Porsche s názvem Gemballa nyní udělal výjimku a pohrál si s Enzem. A vzniklo z toho... Letadlo.
Gemballa tak chce zdůraznit, že se nevyzná jen v německých autech, ale stačí i na modifikace italských plnokrevníků. A malé cíle si neklade, za základ nového projektu MIG-U1 si vzala prestižní Ferrari Enzo a my vám nyní přinášíme zásadní informace a řadu snímků.
Novinka těží z předností italského dvanáctiválce, který však nyní dává výkon rovných 700 koní (515 kW), o dynamických parametrech však anály mlčí. Nově tvarovaná příď dostala na své spodní hraně pěkné „lízátko“, jež údajně zvýší přítlak na přední nápravě až o 35 kg, nevíme však, při jaké rychlosti.
Na první pohled je patrné rozšíření spodní části dveří a prahů s ohledem na instalaci účinného difuzoru, kterému ve snaze o ideální přítlak zadních kol asistuje široké přítlačné křídlo na zádi, jehož list při rychlostech nad 120 km/h mírně poklesne. Podběhy všech kol byly upraveny tak, aby přiváděly dostatek chladicího vzduchu k brzdovým kotoučům, modifikované boky se podepsaly na nárůstu celkové šířky vozu o 80 mm vpředu a o 100 mm vzadu. Chladicí vzduch k motoru je nabírán otvory po stranách za dveřmi a na střeše.
Tato bestie musí být při vysokých rychlostech tak nízko nad zemí, že se chvílemi zdá, jako by tahala břicho po asfaltu. Aby s ní však bylo možno jezdit i po běžných silnicích a překonávat obvyklé nerovnosti, lze si připlatit za instalaci elektrohydraulické soustavy, díky níž lze světlou výšku nastavit v rozmezí 45 mm. Gemballa MIG-U1 je opatřena litými ráfky o rozměru 10x19 vpředu a 13x20 vzadu, na nichž jsou nazuty pneumatiky 265/35, resp. 335/30.
Pamatováno je rovněž na pohodlí posádky, kterou mohou hýčkat navigační systém, DVD přehrávač, iPod nebo sedmipalcový dotykový monitor či audiosoustava o výkonu 950 Watt. Gemballa slibuje, že každý z plánované série vozů MIG-U1 bude skutečným originálem. Možná proto, že sám moc nepočítá s tím, že by vyrobil více než jeden...
Gemballa MIG-U1