Gemballa MIG-U1: soukromá stíhačka

Dvorní ladič vozů Porsche s názvem Gemballa nyní udělal výjimku a pohrál si s Enzem. A vzniklo z toho... Letadlo.

Gemballa tak chce zdůraznit, že se nevyzná jen v německých autech, ale stačí i na modifikace italských plnokrevníků. A malé cíle si neklade, za základ nového projektu MIG-U1 si vzala prestižní Ferrari Enzo a my vám nyní přinášíme zásadní informace a řadu snímků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka těží z předností italského dvanáctiválce, který však nyní dává výkon rovných 700 koní (515 kW), o dynamických parametrech však anály mlčí. Nově tvarovaná příď dostala na své spodní hraně pěkné „lízátko“, jež údajně zvýší přítlak na přední nápravě až o 35 kg, nevíme však, při jaké rychlosti.

Na první pohled je patrné rozšíření spodní části dveří a prahů s ohledem na instalaci účinného difuzoru, kterému ve snaze o ideální přítlak zadních kol asistuje široké přítlačné křídlo na zádi, jehož list při rychlostech nad 120 km/h mírně poklesne. Podběhy všech kol byly upraveny tak, aby přiváděly dostatek chladicího vzduchu k brzdovým kotoučům, modifikované boky se podepsaly na nárůstu celkové šířky vozu o 80 mm vpředu a o 100 mm vzadu. Chladicí vzduch k motoru je nabírán otvory po stranách za dveřmi a na střeše.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Tato bestie musí být při vysokých rychlostech tak nízko nad zemí, že se chvílemi zdá, jako by tahala břicho po asfaltu. Aby s ní však bylo možno jezdit i po běžných silnicích a překonávat obvyklé nerovnosti, lze si připlatit za instalaci elektrohydraulické soustavy, díky níž lze světlou výšku nastavit v rozmezí 45 mm. Gemballa MIG-U1 je opatřena litými ráfky o rozměru 10x19 vpředu a 13x20 vzadu, na nichž jsou nazuty pneumatiky 265/35, resp. 335/30.

Pamatováno je rovněž na pohodlí posádky, kterou mohou hýčkat navigační systém, DVD přehrávač, iPod nebo sedmipalcový dotykový monitor či audiosoustava o výkonu 950 Watt. Gemballa slibuje, že každý z plánované série vozů MIG-U1 bude skutečným originálem. Možná proto, že sám moc nepočítá s tím, že by vyrobil více než jeden...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa MIG-U1
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků