Gemballa MIG-U1: soukromá stíhačka

Dvorní ladič vozů Porsche s názvem Gemballa nyní udělal výjimku a pohrál si s Enzem. A vzniklo z toho... Letadlo.

Gemballa tak chce zdůraznit, že se nevyzná jen v německých autech, ale stačí i na modifikace italských plnokrevníků. A malé cíle si neklade, za základ nového projektu MIG-U1 si vzala prestižní Ferrari Enzo a my vám nyní přinášíme zásadní informace a řadu snímků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka těží z předností italského dvanáctiválce, který však nyní dává výkon rovných 700 koní (515 kW), o dynamických parametrech však anály mlčí. Nově tvarovaná příď dostala na své spodní hraně pěkné „lízátko“, jež údajně zvýší přítlak na přední nápravě až o 35 kg, nevíme však, při jaké rychlosti.

Na první pohled je patrné rozšíření spodní části dveří a prahů s ohledem na instalaci účinného difuzoru, kterému ve snaze o ideální přítlak zadních kol asistuje široké přítlačné křídlo na zádi, jehož list při rychlostech nad 120 km/h mírně poklesne. Podběhy všech kol byly upraveny tak, aby přiváděly dostatek chladicího vzduchu k brzdovým kotoučům, modifikované boky se podepsaly na nárůstu celkové šířky vozu o 80 mm vpředu a o 100 mm vzadu. Chladicí vzduch k motoru je nabírán otvory po stranách za dveřmi a na střeše.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Tato bestie musí být při vysokých rychlostech tak nízko nad zemí, že se chvílemi zdá, jako by tahala břicho po asfaltu. Aby s ní však bylo možno jezdit i po běžných silnicích a překonávat obvyklé nerovnosti, lze si připlatit za instalaci elektrohydraulické soustavy, díky níž lze světlou výšku nastavit v rozmezí 45 mm. Gemballa MIG-U1 je opatřena litými ráfky o rozměru 10x19 vpředu a 13x20 vzadu, na nichž jsou nazuty pneumatiky 265/35, resp. 335/30.

Pamatováno je rovněž na pohodlí posádky, kterou mohou hýčkat navigační systém, DVD přehrávač, iPod nebo sedmipalcový dotykový monitor či audiosoustava o výkonu 950 Watt. Gemballa slibuje, že každý z plánované série vozů MIG-U1 bude skutečným originálem. Možná proto, že sám moc nepočítá s tím, že by vyrobil více než jeden...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa MIG-U1
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků