Gemballa GTR 650 Avalanche: 911 Carrera bi-turbo

Tuner Gemballa je znám svými extrémními úpravami vozů Porsche. Model 911 již dříve prošel celkovým tuningem, kde topmodel Gemballa označil jako 750 GTR Avalanche. Nová verze má o sto koní méně, ale celkový výkon a kroutící moment je stále dvakrát vyšší než u sériového modelu.
Gemballa GTR 650 Avalanche: 911 Carrera bi-turbo

Klasický šestiválcový boxer s objemem 3,6 l je osazen dvěma speciálními turbodmychadly. Upraven byl sací systém a přidány byly hned tři chladiče. Výkon vzrostl také díky titanovému výfukovému systému na 478 kW (rovných 650 k) a kroutící moment činí 820 Nm. Porsche s takto upraveným motorem zvládne sprint z nuly na 200 km/h za 11,2 s a nejvyšší rychlost překračuje 335 km/h.

GTR 650 Avalanche má účelný karosářský paket, řada dílů je z lehkých uhlíkových kompozitů. Nová maska vozu má zvětšené nasávací otvory, zlepšil se také přísun vzduchu na odvětrávaní brzd a do motorového prostoru. Širší boční prahy a mohutnější přítlačné křídlo na zádi jsou samozřejmostí. Zákazník si může vybrat, zda chce devatenácti nebo dvacetipalcová kola a k tomu příslušné brzdové kotouče o průměru 380 resp. 398 milimetrů.

Z bezpečnostních důvodů byl upraven i interiér, odkud byla vymontována druhá řada sedadel a z kupé 2+2 se tak stane pouze dvousedadlový sporťák. V seznamu příplatkové výbavy nechybí luxusní kožené čalounění, obložení z karbonu nebo hliníkové doplňky. Cena za úpravu verze GTR 650 se v Německu pohybuje okolo částky 240 tis. Euro.


Gemballa GTR 650 Avalanche
Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků