Gemballa GTR 650 Avalanche: 911 Carrera bi-turbo

Tuner Gemballa je znám svými extrémními úpravami vozů Porsche. Model 911 již dříve prošel celkovým tuningem, kde topmodel Gemballa označil jako 750 GTR Avalanche. Nová verze má o sto koní méně, ale celkový výkon a kroutící moment je stále dvakrát vyšší než u sériového modelu.
Gemballa GTR 650 Avalanche: 911 Carrera bi-turbo

Klasický šestiválcový boxer s objemem 3,6 l je osazen dvěma speciálními turbodmychadly. Upraven byl sací systém a přidány byly hned tři chladiče. Výkon vzrostl také díky titanovému výfukovému systému na 478 kW (rovných 650 k) a kroutící moment činí 820 Nm. Porsche s takto upraveným motorem zvládne sprint z nuly na 200 km/h za 11,2 s a nejvyšší rychlost překračuje 335 km/h.

GTR 650 Avalanche má účelný karosářský paket, řada dílů je z lehkých uhlíkových kompozitů. Nová maska vozu má zvětšené nasávací otvory, zlepšil se také přísun vzduchu na odvětrávaní brzd a do motorového prostoru. Širší boční prahy a mohutnější přítlačné křídlo na zádi jsou samozřejmostí. Zákazník si může vybrat, zda chce devatenácti nebo dvacetipalcová kola a k tomu příslušné brzdové kotouče o průměru 380 resp. 398 milimetrů.

Z bezpečnostních důvodů byl upraven i interiér, odkud byla vymontována druhá řada sedadel a z kupé 2+2 se tak stane pouze dvousedadlový sporťák. V seznamu příplatkové výbavy nechybí luxusní kožené čalounění, obložení z karbonu nebo hliníkové doplňky. Cena za úpravu verze GTR 650 se v Německu pohybuje okolo částky 240 tis. Euro.


Gemballa GTR 650 Avalanche
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků