Gemballa GTR 650 Avalanche: 911 Carrera bi-turbo

Tuner Gemballa je znám svými extrémními úpravami vozů Porsche. Model 911 již dříve prošel celkovým tuningem, kde topmodel Gemballa označil jako 750 GTR Avalanche. Nová verze má o sto koní méně, ale celkový výkon a kroutící moment je stále dvakrát vyšší než u sériového modelu.
Gemballa GTR 650 Avalanche: 911 Carrera bi-turbo

Klasický šestiválcový boxer s objemem 3,6 l je osazen dvěma speciálními turbodmychadly. Upraven byl sací systém a přidány byly hned tři chladiče. Výkon vzrostl také díky titanovému výfukovému systému na 478 kW (rovných 650 k) a kroutící moment činí 820 Nm. Porsche s takto upraveným motorem zvládne sprint z nuly na 200 km/h za 11,2 s a nejvyšší rychlost překračuje 335 km/h.

GTR 650 Avalanche má účelný karosářský paket, řada dílů je z lehkých uhlíkových kompozitů. Nová maska vozu má zvětšené nasávací otvory, zlepšil se také přísun vzduchu na odvětrávaní brzd a do motorového prostoru. Širší boční prahy a mohutnější přítlačné křídlo na zádi jsou samozřejmostí. Zákazník si může vybrat, zda chce devatenácti nebo dvacetipalcová kola a k tomu příslušné brzdové kotouče o průměru 380 resp. 398 milimetrů.

Z bezpečnostních důvodů byl upraven i interiér, odkud byla vymontována druhá řada sedadel a z kupé 2+2 se tak stane pouze dvousedadlový sporťák. V seznamu příplatkové výbavy nechybí luxusní kožené čalounění, obložení z karbonu nebo hliníkové doplňky. Cena za úpravu verze GTR 650 se v Německu pohybuje okolo částky 240 tis. Euro.


Gemballa GTR 650 Avalanche
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků