Gemballa Cayman S: na ostří nože

Porsche Cayman je označováno za jeden z nejlépe ovladatelných vozů historie automobilky. A co na to Gemballa?

Tuner má odpovědi hned dvě. První je verze GT, která je zároveň civilnější. Pro náročnější je zde GT 4,0 RS, která poskytuje převrtaný motor a nekomprmisnější nastavení. Ale pojďme na to po postupně.

Gemballa GT přináší, co se vzhledové stránky týče, nový přední spoiler a nárazník s většími nasávacími otvory a propracovanou přední kapotu. Na zádi vozu nalezneme křídlo produkující potřebný přítlak při vysokých rychlostech a změny se dotkly také bočních prahů.

Vozy jsou postaveny na dvacetipalcových odlehčených kolech z lehkých slitin a Gemballa pro ně připravil sportovní výfuk nabízející kromě lepšího zvuku také mírné navýšení výkonu. Co by to bylo za úpravy, kdyby se zapomnělo na podvozek, i když v případě Caymanu by se o tom dalo polemizovat. Kdo však umí, nemá proč to nezkusit. Verze GT i GT RS dostaly plně nastavitelné odpružení, které si může každý majitel přizpůsobit podle vlastních představ. Verze GT se nedočkala úprav motoru, a tak zde nalezneme šestiválec boxer o objemu 3,4 l a výkonu 217 kW/295 k při 6250 ot./min. To stačí na zrychlení na stovku za 5,4 sekundy a maximální rychlost 275 km/h.

Silnější GT 4,0 RS jde dále. Na karoserii jsou použity díly z lehkých uhlíkových vláken. Pro vyšší výkony byla posílena také brzdová soustava, která má lépe odolávat vysokému zatížení. Uvnitř RS čeká na majitele dvoubarevný interiér hliníkové pedály a sedadla a doplňky potáhnuté Alcantarou. Největší chloubou modelu RS je ovšem šestiválec. Ten dostal převrtání z původních 3,4 na 4,0 litru, čímž se podle předpokladů přiblížil výkonově modelu Carrera S. Přesné specifikace bohužel tuner nezveřejnil, mělo by se tak stát v blízké době.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa Cayman S hned ve dvou verzích

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků