Gemballa Cayman S: na ostří nože

Porsche Cayman je označováno za jeden z nejlépe ovladatelných vozů historie automobilky. A co na to Gemballa?

Tuner má odpovědi hned dvě. První je verze GT, která je zároveň civilnější. Pro náročnější je zde GT 4,0 RS, která poskytuje převrtaný motor a nekomprmisnější nastavení. Ale pojďme na to po postupně.

Gemballa GT přináší, co se vzhledové stránky týče, nový přední spoiler a nárazník s většími nasávacími otvory a propracovanou přední kapotu. Na zádi vozu nalezneme křídlo produkující potřebný přítlak při vysokých rychlostech a změny se dotkly také bočních prahů.

Vozy jsou postaveny na dvacetipalcových odlehčených kolech z lehkých slitin a Gemballa pro ně připravil sportovní výfuk nabízející kromě lepšího zvuku také mírné navýšení výkonu. Co by to bylo za úpravy, kdyby se zapomnělo na podvozek, i když v případě Caymanu by se o tom dalo polemizovat. Kdo však umí, nemá proč to nezkusit. Verze GT i GT RS dostaly plně nastavitelné odpružení, které si může každý majitel přizpůsobit podle vlastních představ. Verze GT se nedočkala úprav motoru, a tak zde nalezneme šestiválec boxer o objemu 3,4 l a výkonu 217 kW/295 k při 6250 ot./min. To stačí na zrychlení na stovku za 5,4 sekundy a maximální rychlost 275 km/h.

Silnější GT 4,0 RS jde dále. Na karoserii jsou použity díly z lehkých uhlíkových vláken. Pro vyšší výkony byla posílena také brzdová soustava, která má lépe odolávat vysokému zatížení. Uvnitř RS čeká na majitele dvoubarevný interiér hliníkové pedály a sedadla a doplňky potáhnuté Alcantarou. Největší chloubou modelu RS je ovšem šestiválec. Ten dostal převrtání z původních 3,4 na 4,0 litru, čímž se podle předpokladů přiblížil výkonově modelu Carrera S. Přesné specifikace bohužel tuner nezveřejnil, mělo by se tak stát v blízké době.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa Cayman S hned ve dvou verzích

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků