Gemballa Avalanche GTR 800 EVO-R: černo bílá idyla

Hoši z dílny Gemballa přichází s novou evolucí kultovního Porsche 911 Turbo. Jak vypadá, když se na něm pořádně zapracuje?

Kompletně přepracované sání, výfukový systém, nové přeplňování turbem Garret T035, nové ojnice, písty, hlava válců a objem 3,8 litru. To vše dává ve výsledku 850 koní a 935 Nm točivého momentu. Zcela neoficiálně se pak hovoří o stovce za 3,2 s a maximální rychlosti hodně nad 350 km/h.

Samozřejmě, že takový nárůst výkonu si žádá své. Když si odmyslíme styling, nalezneme na upraveném modelu přední spoiler, zadní křídlo a plně funkční zadní difusor. To vše má pomoci vozu snížit vztlak a zvýšit přítlak, tedy vůz má při vysokých rychlostech daleko více „sedět”.

Při takové úpravě je již dnes samozřejmostí brzdový systém s karbon-keramickými kotouči a samozřejmě i kompletně přepracovaný podvozek. Speciální tlumiče, pružiny a hlavně změněná geometrie se musí poprat s novou porci výkonu.

Cenu této vcelku extrémní úpravy zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Gemballa Avalanche GTR 800 EVO-R

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků