Gemballa Avalanche GT2 EVO-R: trochu jiné GT2

Gemballa Avalanche GT2 EVO-R: trochu jiné GT2

I když může jméno upraveného Porsche z dílny Gembally navozovat pocit, že jde o upravený model Porsche GT2, není tomu tak. Do dílny zajelo „jen” obyčejné Porsche 911 Turbo, které ale dostalo k dobru pár úprav.

Začít musíme u motoru. Hoši z Gembally nejsou žádná ořezávátka a i tímto dílem dokazují, že opravdu umí. Základní úprava agregátu nabízí výkon 485 kW (650 k) a druhý a vrcholný stupeň pak dokonce 559 kW (750 k).

K takovém navýšení bylo potřeba změnit mnoho dílů. Ven muselo turbo, které bylo nahrazeno větším. Mezichladič je také nový, stejně jako kompletní sání a výfukový systém. Samozřejmostí jsou i nové díly v motoru, jako písty a ojnice. A vrcholem je pak nasazení speciální řídící jednotky, které tomu všemu dává řád.

Aby byl výkon využitelný také jinde než na parkovišti, musela být upravena i aerodynamika. Porsche Turbo tak dostalo několik nových dílů, které zlepšují přítlak a snižují vztlak. Pozměněné nárazníky, křídlo, difusor a další jsou nejen z uhlíkových vláek pro snížení hmotnosti, ale postarají se o to, že vůz bude stabilní i při vysokých rychlostech.

Tuner musel také sáhnout po změnách na podvozku a brzdách, protože se předpokládá, že vůz bude daleko častěji využíván pro ostré jízdy. Keramický brzdový systém a speciálně navržený podvozek mají umožnit hračičkovité ovládání a bezpečné zastavení.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa Avalanche GT2 EVO-R

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků