Gemballa Avalanche GT2 EVO-R: trochu jiné GT2

Gemballa Avalanche GT2 EVO-R: trochu jiné GT2

I když může jméno upraveného Porsche z dílny Gembally navozovat pocit, že jde o upravený model Porsche GT2, není tomu tak. Do dílny zajelo „jen” obyčejné Porsche 911 Turbo, které ale dostalo k dobru pár úprav.

Začít musíme u motoru. Hoši z Gembally nejsou žádná ořezávátka a i tímto dílem dokazují, že opravdu umí. Základní úprava agregátu nabízí výkon 485 kW (650 k) a druhý a vrcholný stupeň pak dokonce 559 kW (750 k).

K takovém navýšení bylo potřeba změnit mnoho dílů. Ven muselo turbo, které bylo nahrazeno větším. Mezichladič je také nový, stejně jako kompletní sání a výfukový systém. Samozřejmostí jsou i nové díly v motoru, jako písty a ojnice. A vrcholem je pak nasazení speciální řídící jednotky, které tomu všemu dává řád.

Aby byl výkon využitelný také jinde než na parkovišti, musela být upravena i aerodynamika. Porsche Turbo tak dostalo několik nových dílů, které zlepšují přítlak a snižují vztlak. Pozměněné nárazníky, křídlo, difusor a další jsou nejen z uhlíkových vláek pro snížení hmotnosti, ale postarají se o to, že vůz bude stabilní i při vysokých rychlostech.

Tuner musel také sáhnout po změnách na podvozku a brzdách, protože se předpokládá, že vůz bude daleko častěji využíván pro ostré jízdy. Keramický brzdový systém a speciálně navržený podvozek mají umožnit hračičkovité ovládání a bezpečné zastavení.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa Avalanche GT2 EVO-R

 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 21 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků