Gemballa Avalanche GT2 EVO-R: trochu jiné GT2

Gemballa Avalanche GT2 EVO-R: trochu jiné GT2

I když může jméno upraveného Porsche z dílny Gembally navozovat pocit, že jde o upravený model Porsche GT2, není tomu tak. Do dílny zajelo „jen” obyčejné Porsche 911 Turbo, které ale dostalo k dobru pár úprav.

Začít musíme u motoru. Hoši z Gembally nejsou žádná ořezávátka a i tímto dílem dokazují, že opravdu umí. Základní úprava agregátu nabízí výkon 485 kW (650 k) a druhý a vrcholný stupeň pak dokonce 559 kW (750 k).

K takovém navýšení bylo potřeba změnit mnoho dílů. Ven muselo turbo, které bylo nahrazeno větším. Mezichladič je také nový, stejně jako kompletní sání a výfukový systém. Samozřejmostí jsou i nové díly v motoru, jako písty a ojnice. A vrcholem je pak nasazení speciální řídící jednotky, které tomu všemu dává řád.

Aby byl výkon využitelný také jinde než na parkovišti, musela být upravena i aerodynamika. Porsche Turbo tak dostalo několik nových dílů, které zlepšují přítlak a snižují vztlak. Pozměněné nárazníky, křídlo, difusor a další jsou nejen z uhlíkových vláek pro snížení hmotnosti, ale postarají se o to, že vůz bude stabilní i při vysokých rychlostech.

Tuner musel také sáhnout po změnách na podvozku a brzdách, protože se předpokládá, že vůz bude daleko častěji využíván pro ostré jízdy. Keramický brzdový systém a speciálně navržený podvozek mají umožnit hračičkovité ovládání a bezpečné zastavení.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa Avalanche GT2 EVO-R

 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 1 příspěvek
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků