Gemballa 750 GTR Avalanche: porsche + 750 koní

Chcete-li silné auto se skvělými jízdními vlastnostmi, kupte si Porsche 911 Carreru. Novou generaci s označením 997 si vzala do parády tuningová firma Gemballa. Výsledkem je monstrózní výkon 750 koní a celková cena je nižší, než kolik byste zaplatili za vlajkovou loď Porsche Carreru GT.

Klasický šestiválcový boxer s objemem 3.6 l je osazen dvěma speciálními turbodmychadly. Upraven byl sací systém a přidány byly hned tři chladiče. Výkon vzrostl na 551 kW (rovných 750 k) a kroutící moment je 980 Nm. Porsche s takto upraveným motorem zvládne sprint z nuly na 200 km/h za 9,2 s a nejvyšší rychlost překračuje 370 km/h.

Kdo by se stáda 750 koní pod kapotou bál, může si nechat motor nastavit na nižší výkonnostní stupeň (441 kW/600 k). Z bezpečnostních důvodů byl upraven i interiér, odkud byla vymontována druhá řada sedadel a z kupé 2+2 se tak stane pouze dvousedadlový sporťák. Ale buďme upřímní, zadní sedadla jsou v 911 opravdu jen nouzová a neznám nikoho, kdo by si Carreru koupil jako vůz pro čtyřčlennou rodinu.

GTR 750 Avalanche má dvacetipalcová kola o šířce 345 mm vzadu a 295 mm vpředu. Za nimi se ukrývají kotoučové brzdy o průměru 398 mm. Pro slabší šestisetkoňovou verzi jsou v nabídce i osmnáctipalcová a devatenáctipalcová kola a k tomu příslušné 380 milimetrové kotoučové brzdy. Top-verze má šestirychlostní manuální převodovku, u „šestistovky“ si zákazník může vybrat i šestirychlostní automat.

Porsche 911 Carrera dostane i exkluzivní zbroj. Všechny díly jsou totiž z karbonu, pro výkon byla upravena maska a víko od kufru. Nové jsou i boční prahy a kompletně je přepracována i záď, které dominuje mohutné přítlačné křídlo. V interiéru jsou klasické tunerské doplňky, jako jsou sportovní sedačky s širokým bočním vedením, kožený volant nebo vlastní design pedálů. Tuner si za úpravu účtuje 250 000 eur.

Tip: Mrkněte na úpravu Gemballa 911 Carrera kabrio (verze 996)

Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků