Gemballa 750 GTR Avalanche: porsche + 750 koní

Chcete-li silné auto se skvělými jízdními vlastnostmi, kupte si Porsche 911 Carreru. Novou generaci s označením 997 si vzala do parády tuningová firma Gemballa. Výsledkem je monstrózní výkon 750 koní a celková cena je nižší, než kolik byste zaplatili za vlajkovou loď Porsche Carreru GT.

Klasický šestiválcový boxer s objemem 3.6 l je osazen dvěma speciálními turbodmychadly. Upraven byl sací systém a přidány byly hned tři chladiče. Výkon vzrostl na 551 kW (rovných 750 k) a kroutící moment je 980 Nm. Porsche s takto upraveným motorem zvládne sprint z nuly na 200 km/h za 9,2 s a nejvyšší rychlost překračuje 370 km/h.

Kdo by se stáda 750 koní pod kapotou bál, může si nechat motor nastavit na nižší výkonnostní stupeň (441 kW/600 k). Z bezpečnostních důvodů byl upraven i interiér, odkud byla vymontována druhá řada sedadel a z kupé 2+2 se tak stane pouze dvousedadlový sporťák. Ale buďme upřímní, zadní sedadla jsou v 911 opravdu jen nouzová a neznám nikoho, kdo by si Carreru koupil jako vůz pro čtyřčlennou rodinu.

GTR 750 Avalanche má dvacetipalcová kola o šířce 345 mm vzadu a 295 mm vpředu. Za nimi se ukrývají kotoučové brzdy o průměru 398 mm. Pro slabší šestisetkoňovou verzi jsou v nabídce i osmnáctipalcová a devatenáctipalcová kola a k tomu příslušné 380 milimetrové kotoučové brzdy. Top-verze má šestirychlostní manuální převodovku, u „šestistovky“ si zákazník může vybrat i šestirychlostní automat.

Porsche 911 Carrera dostane i exkluzivní zbroj. Všechny díly jsou totiž z karbonu, pro výkon byla upravena maska a víko od kufru. Nové jsou i boční prahy a kompletně je přepracována i záď, které dominuje mohutné přítlačné křídlo. V interiéru jsou klasické tunerské doplňky, jako jsou sportovní sedačky s širokým bočním vedením, kožený volant nebo vlastní design pedálů. Tuner si za úpravu účtuje 250 000 eur.

Tip: Mrkněte na úpravu Gemballa 911 Carrera kabrio (verze 996)

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků