Gemballa 750 GTR Avalanche: porsche + 750 koní

Chcete-li silné auto se skvělými jízdními vlastnostmi, kupte si Porsche 911 Carreru. Novou generaci s označením 997 si vzala do parády tuningová firma Gemballa. Výsledkem je monstrózní výkon 750 koní a celková cena je nižší, než kolik byste zaplatili za vlajkovou loď Porsche Carreru GT.

Klasický šestiválcový boxer s objemem 3.6 l je osazen dvěma speciálními turbodmychadly. Upraven byl sací systém a přidány byly hned tři chladiče. Výkon vzrostl na 551 kW (rovných 750 k) a kroutící moment je 980 Nm. Porsche s takto upraveným motorem zvládne sprint z nuly na 200 km/h za 9,2 s a nejvyšší rychlost překračuje 370 km/h.

Kdo by se stáda 750 koní pod kapotou bál, může si nechat motor nastavit na nižší výkonnostní stupeň (441 kW/600 k). Z bezpečnostních důvodů byl upraven i interiér, odkud byla vymontována druhá řada sedadel a z kupé 2+2 se tak stane pouze dvousedadlový sporťák. Ale buďme upřímní, zadní sedadla jsou v 911 opravdu jen nouzová a neznám nikoho, kdo by si Carreru koupil jako vůz pro čtyřčlennou rodinu.

GTR 750 Avalanche má dvacetipalcová kola o šířce 345 mm vzadu a 295 mm vpředu. Za nimi se ukrývají kotoučové brzdy o průměru 398 mm. Pro slabší šestisetkoňovou verzi jsou v nabídce i osmnáctipalcová a devatenáctipalcová kola a k tomu příslušné 380 milimetrové kotoučové brzdy. Top-verze má šestirychlostní manuální převodovku, u „šestistovky“ si zákazník může vybrat i šestirychlostní automat.

Porsche 911 Carrera dostane i exkluzivní zbroj. Všechny díly jsou totiž z karbonu, pro výkon byla upravena maska a víko od kufru. Nové jsou i boční prahy a kompletně je přepracována i záď, které dominuje mohutné přítlačné křídlo. V interiéru jsou klasické tunerské doplňky, jako jsou sportovní sedačky s širokým bočním vedením, kožený volant nebo vlastní design pedálů. Tuner si za úpravu účtuje 250 000 eur.

Tip: Mrkněte na úpravu Gemballa 911 Carrera kabrio (verze 996)

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků