GeigerCars Ford GT: 711 přeplňovaných koní

Ford GT je legenda i v sériové verzi. Když se ale najde odvážný úpravce, výsledek může být ještě zajímavější.

Německý úpravce GeigerCars si troufl na Ford GT. Jeho osmiválec o objemu 5,4 l poskytuje i v sériové verzi výkon 404 kW/550 koní.. Z motoru se ovšem u GeigerCars podařilo vymáčknout o celých 29% výkonu navíc, přesně 523 kW/711 koní. Točivý moment dosahuje rovněž pozoruhodné hodnoty – na zadní kola putuje plných 837 Nm. A výsledek? Na stovku GT zrychlí za 3,5 sekundy, maximální rychlost pak činí 340 km/h.

A teď ke konkrétným úpravám motoru. U GeigerCars inženýři nainstalovali větší kompresor, který pracuje s plnícím tlakem 1,25 bar (oproti původním 0,8 bar). Všechno má na starosti nová řídící jednotka, motor dostal nové sací ventily a pro lepší dýchání také propustnější vzduchový filter. Kompletního přepracování se dočkal také výfukový systém, kterého koncovky mají průměr 110 mm.

Výkon ale není vše. Optimalizaci se podrobil rovněž podvozek, který dostal možnost nastavení a dovoluje snížit světlou výšku až o 60 mm. Upravené GT obouvá kola o průměru 20 palců vpředu a 21 palců vzadu, za kterými se skrývají výkonnější brzdy. Pneumatiky pak mají rozměr 245, resp. 325 mm. Výborné ovšem je, že kromě zadního nárazníku skrývajícího nový výfuk se vzhled vozu vůbec nezměnil. Cenu takhle upraveného Fordu GT se nám zjistit nepodařilo, ale ruku na srdce, málo to zřejmě nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GeigerCars Ford GT

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků