GeigerCars Ford GT: 711 přeplňovaných koní

Ford GT je legenda i v sériové verzi. Když se ale najde odvážný úpravce, výsledek může být ještě zajímavější.

Německý úpravce GeigerCars si troufl na Ford GT. Jeho osmiválec o objemu 5,4 l poskytuje i v sériové verzi výkon 404 kW/550 koní.. Z motoru se ovšem u GeigerCars podařilo vymáčknout o celých 29% výkonu navíc, přesně 523 kW/711 koní. Točivý moment dosahuje rovněž pozoruhodné hodnoty – na zadní kola putuje plných 837 Nm. A výsledek? Na stovku GT zrychlí za 3,5 sekundy, maximální rychlost pak činí 340 km/h.

A teď ke konkrétným úpravám motoru. U GeigerCars inženýři nainstalovali větší kompresor, který pracuje s plnícím tlakem 1,25 bar (oproti původním 0,8 bar). Všechno má na starosti nová řídící jednotka, motor dostal nové sací ventily a pro lepší dýchání také propustnější vzduchový filter. Kompletního přepracování se dočkal také výfukový systém, kterého koncovky mají průměr 110 mm.

Výkon ale není vše. Optimalizaci se podrobil rovněž podvozek, který dostal možnost nastavení a dovoluje snížit světlou výšku až o 60 mm. Upravené GT obouvá kola o průměru 20 palců vpředu a 21 palců vzadu, za kterými se skrývají výkonnější brzdy. Pneumatiky pak mají rozměr 245, resp. 325 mm. Výborné ovšem je, že kromě zadního nárazníku skrývajícího nový výfuk se vzhled vozu vůbec nezměnil. Cenu takhle upraveného Fordu GT se nám zjistit nepodařilo, ale ruku na srdce, málo to zřejmě nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GeigerCars Ford GT

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků