GeigerCars Ford GT: 711 přeplňovaných koní

Ford GT je legenda i v sériové verzi. Když se ale najde odvážný úpravce, výsledek může být ještě zajímavější.

Německý úpravce GeigerCars si troufl na Ford GT. Jeho osmiválec o objemu 5,4 l poskytuje i v sériové verzi výkon 404 kW/550 koní.. Z motoru se ovšem u GeigerCars podařilo vymáčknout o celých 29% výkonu navíc, přesně 523 kW/711 koní. Točivý moment dosahuje rovněž pozoruhodné hodnoty – na zadní kola putuje plných 837 Nm. A výsledek? Na stovku GT zrychlí za 3,5 sekundy, maximální rychlost pak činí 340 km/h.

A teď ke konkrétným úpravám motoru. U GeigerCars inženýři nainstalovali větší kompresor, který pracuje s plnícím tlakem 1,25 bar (oproti původním 0,8 bar). Všechno má na starosti nová řídící jednotka, motor dostal nové sací ventily a pro lepší dýchání také propustnější vzduchový filter. Kompletního přepracování se dočkal také výfukový systém, kterého koncovky mají průměr 110 mm.

Výkon ale není vše. Optimalizaci se podrobil rovněž podvozek, který dostal možnost nastavení a dovoluje snížit světlou výšku až o 60 mm. Upravené GT obouvá kola o průměru 20 palců vpředu a 21 palců vzadu, za kterými se skrývají výkonnější brzdy. Pneumatiky pak mají rozměr 245, resp. 325 mm. Výborné ovšem je, že kromě zadního nárazníku skrývajícího nový výfuk se vzhled vozu vůbec nezměnil. Cenu takhle upraveného Fordu GT se nám zjistit nepodařilo, ale ruku na srdce, málo to zřejmě nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GeigerCars Ford GT

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků