Geiger Mustang GT520: tuningová perla

Motor byl převrtán na 5,2 l a dostal kompresor. Výsledkem je výkon 100 koní na litr objemu a točivý moment 563 Nm.

Německý tuner GeigerCars se specializuje na ladění amerických vozů. Ford Mustang pochopitelně neunikl jejich pozornosti a osmiválcovou verzi vybavenou mechanickým kompresorem a produkující výkon 294 kW (400 k) Geiger prezentoval již v roce 2005. Před pařížským autosalonem a listopadovou tuningovou show v Essenu ale vznikla další vyladěná perla s označením GT520.

Mustang dostal agresivní oranžový lak a dva černé pruhy. Modifikovaná příď má nový nárazník s integrovaným spoilerem a většími sacími otvory. Nové vtoky pro přívod vzduchu jsou i na víku zavazadlového prostoru. Na bocích jsou prahové nástavce a na velkých pochromovaných ráfcích jsou obuty pneumatiky o rozměrech 255/35 ZR 20 vpředu a 285/30 ZR 20 vzadu. Nna zádi vozu najdme pozměněný nárazník, chromované koncovky výfuku, difuzor a přítlačné křídlo. Inspiraci v tvarech Geiger zřejmě hledal u povedeného konceptu Ford Mustang GT-R a myslím, že to zvádl na jedničku.

Jak už bylo naznačeno na začátku, vidlicový osmiválec o objemu 4.6 l byl převrtán na 5,2 l. Mechanický kompresor s mezichladičem plnícího vzduchu mu přifoukl výkon na celkových 382 kW (520 k) a točivý moment je 563 Nm. Změnou pochopitelně prošla i řídící jednotka a vůz dostal kompletně nový výfukový systém se sportovním tlumičem, který se stará o pořádnou zvukovou kulisu.

Výkon agregátu se přes sportovní spojku a manuální 6stupňovou převodovku přenáší na zadní kola. Akceleraci z nuly na sto zvládne upravený Mustang za 4,2 s a nejvyšší rychlost vozu je 287 km. V interiéru je kromě sportovních sedaček a nového obložení kabiny i audiosystém Alpine s výkonem 10 000 W.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geiger Mustang GT520
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků