Geiger Mustang GT520: tuningová perla

Motor byl převrtán na 5,2 l a dostal kompresor. Výsledkem je výkon 100 koní na litr objemu a točivý moment 563 Nm.

Německý tuner GeigerCars se specializuje na ladění amerických vozů. Ford Mustang pochopitelně neunikl jejich pozornosti a osmiválcovou verzi vybavenou mechanickým kompresorem a produkující výkon 294 kW (400 k) Geiger prezentoval již v roce 2005. Před pařížským autosalonem a listopadovou tuningovou show v Essenu ale vznikla další vyladěná perla s označením GT520.

Mustang dostal agresivní oranžový lak a dva černé pruhy. Modifikovaná příď má nový nárazník s integrovaným spoilerem a většími sacími otvory. Nové vtoky pro přívod vzduchu jsou i na víku zavazadlového prostoru. Na bocích jsou prahové nástavce a na velkých pochromovaných ráfcích jsou obuty pneumatiky o rozměrech 255/35 ZR 20 vpředu a 285/30 ZR 20 vzadu. Nna zádi vozu najdme pozměněný nárazník, chromované koncovky výfuku, difuzor a přítlačné křídlo. Inspiraci v tvarech Geiger zřejmě hledal u povedeného konceptu Ford Mustang GT-R a myslím, že to zvádl na jedničku.

Jak už bylo naznačeno na začátku, vidlicový osmiválec o objemu 4.6 l byl převrtán na 5,2 l. Mechanický kompresor s mezichladičem plnícího vzduchu mu přifoukl výkon na celkových 382 kW (520 k) a točivý moment je 563 Nm. Změnou pochopitelně prošla i řídící jednotka a vůz dostal kompletně nový výfukový systém se sportovním tlumičem, který se stará o pořádnou zvukovou kulisu.

Výkon agregátu se přes sportovní spojku a manuální 6stupňovou převodovku přenáší na zadní kola. Akceleraci z nuly na sto zvládne upravený Mustang za 4,2 s a nejvyšší rychlost vozu je 287 km. V interiéru je kromě sportovních sedaček a nového obložení kabiny i audiosystém Alpine s výkonem 10 000 W.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geiger Mustang GT520
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků