Geiger Mustang GT520: tuningová perla

Motor byl převrtán na 5,2 l a dostal kompresor. Výsledkem je výkon 100 koní na litr objemu a točivý moment 563 Nm.

Německý tuner GeigerCars se specializuje na ladění amerických vozů. Ford Mustang pochopitelně neunikl jejich pozornosti a osmiválcovou verzi vybavenou mechanickým kompresorem a produkující výkon 294 kW (400 k) Geiger prezentoval již v roce 2005. Před pařížským autosalonem a listopadovou tuningovou show v Essenu ale vznikla další vyladěná perla s označením GT520.

Mustang dostal agresivní oranžový lak a dva černé pruhy. Modifikovaná příď má nový nárazník s integrovaným spoilerem a většími sacími otvory. Nové vtoky pro přívod vzduchu jsou i na víku zavazadlového prostoru. Na bocích jsou prahové nástavce a na velkých pochromovaných ráfcích jsou obuty pneumatiky o rozměrech 255/35 ZR 20 vpředu a 285/30 ZR 20 vzadu. Nna zádi vozu najdme pozměněný nárazník, chromované koncovky výfuku, difuzor a přítlačné křídlo. Inspiraci v tvarech Geiger zřejmě hledal u povedeného konceptu Ford Mustang GT-R a myslím, že to zvádl na jedničku.

Jak už bylo naznačeno na začátku, vidlicový osmiválec o objemu 4.6 l byl převrtán na 5,2 l. Mechanický kompresor s mezichladičem plnícího vzduchu mu přifoukl výkon na celkových 382 kW (520 k) a točivý moment je 563 Nm. Změnou pochopitelně prošla i řídící jednotka a vůz dostal kompletně nový výfukový systém se sportovním tlumičem, který se stará o pořádnou zvukovou kulisu.

Výkon agregátu se přes sportovní spojku a manuální 6stupňovou převodovku přenáší na zadní kola. Akceleraci z nuly na sto zvládne upravený Mustang za 4,2 s a nejvyšší rychlost vozu je 287 km. V interiéru je kromě sportovních sedaček a nového obložení kabiny i audiosystém Alpine s výkonem 10 000 W.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geiger Mustang GT520
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků