Geiger Mustang GT: hřebec utržený z řetězu

Není to tak dávno, co Ford představil nejnovější generaci legendárního Mustangu GT. Každý fanoušek při pohledu na nové GT jásá, oprášení a oživení stylu a tvarů z šedesátých let minulého století se Fordu povedlo na jedničku. V základu má Mustang pod kapotou šestiválec o výkonu 147 kW (200 k), silnější verzi pak pohání osmiválec s objemem 4,6 l a výkonem 220 kW (rovných 300 k).

Právě tu silnější verzi si do tuningové dílny vzala mnichovská firma Geigercars. Mechanici dle propočtů s ohledem na životnost vybrali vhodný kompresor a zmiňovaný osmiválec s přeplňováním disponuje výkonem 294 kW (400 k) a maximální kroutící moment povyskočil na 550 Nm. Posílený Mustang docválá na stovku za 4,7 s, což je o půl sekundy dříve, než u sériové verze. Nejvyšší rychlost je za hranicí 260 km/h.

U výkonného auta by měl být i pořádný zvuk, aby kolem jdoucí lidé pochopili, že sedíte v nadupaném voze. O tento faktor se stará přepracované výfukové potrubí s katalyzátorem a sportovním tlumičem. Pod zadním nárazníkem jsou dvě velké chromované koncovky.

Dalším prvkem, kterého si hned všimnete, jsou velká dvacetipalcová kola s chromovanými disky o rozměrech 9x20 vpředu a 10x20 vzadu. Obuty jsou do pneumatik o velikosti 255/35 R20 na přední nápravě a 285/30 vzadu. Cena za tyto krásná kola je 8 376 eur. K paketu patří i sportovní tlumiče, které sníží podvozek o 35 milimetrů a k tomu modifikovaný stabilizátor.

Zákazníci s šestiválcovým Mustangem si budou ještě muset chvíli počkat, připravovaný kit pro slabší verzi ještě není kompletní.

Tip: mrkněte, jak Geigercars upravili Corvette C06. Další úpravy Mustangu GT byly k vidění na autoshow SEMA 2004 v Las Vegas.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků