Geiger GTS: pěkně rychlá Corvette

Mnichovský GeigerCars představuje svoji novinku na poli výkonných vozů. Jejím základem se stala už tak „našlapaná” Corvette ZR1.

U německých ladičských firem jsme zvyklí spíše na jistou dávku patriotizmu, ale GeigerCars se již dlouhé roky specializuje především na modifikace amerických automobilů. Naposledy veřejnosti ukázala svoji nejnovější práci označenou prostým názvem Geiger GTS.

Tento supervůz vychází z Chevroletu Corvette ZR1, což samo o sobě zaručuje vynikající výkonové parametry. ZR1 je v branži již pár let skutečným pojmem a známým postrachem Nürburgringu. Za řadu svých předností vůz vděčí elektronicky řízenému pérování s obchodním názvem Magnetic Selective Ride Control.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Geiger označil původní pohonnou jednotku LS9 za poněkud „primitivní“ a proto ji opatřil sérií svých modifikací včetně instalace přeplňovacího kompresoru Eaton R2300 pracujícího s tlakem až 0,72 barů. Díky tomu tento vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l dosahuje výkonu 710 koní (522 kW) při 6 600 ot./min. a jeho točivý moment vrcholí neméně vynikající hodnotou 918 Nm při 4 200 ot./min. (v sérii dává 647 koní a 823 Nm). Geiger GTS zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 342 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do seznamu karosářských doplňků patří široký otvor pro přístup chladicího vzduchu na kapotě, přední mlhovky složené z LED či robustní difuzor pod zadním nárazníkem a třetí brzdové světlo z LED, vybrané povrchové díly jsou vyrobeny z lehkých uhlíkových kompozitů. Bílý pěrleťový lak mění odstín při pohledu z různých stran a vzhledem k intenzitě dopadajícího světla. Lité ráfky mají rozměry 10x19 vpředu a 12x20 vzadu a nazouvají pneumatiky 285/30ZR19, resp. 345/25ZR20. Za koly se nachází posílená brzdová soustava s uhlíkovo-keramickými kotouči o průměru 394 mm vpředu a 381 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geiger GTS

bazar

Chevrolet Aveo 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 69 950 km
Cena: 70 000 Kč
Chevrolet Spark 1
Rok výroby: 2011
Stav: 17 225 km
Cena: 105 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 87 504 km
Cena: 140 000 Kč
Chevrolet Captiva 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 84 511 km
Cena: 267 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2010
Stav: 173 387 km
Cena: 149 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 155 911 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků