Geiger GTS: pěkně rychlá Corvette

Mnichovský GeigerCars představuje svoji novinku na poli výkonných vozů. Jejím základem se stala už tak „našlapaná” Corvette ZR1.

U německých ladičských firem jsme zvyklí spíše na jistou dávku patriotizmu, ale GeigerCars se již dlouhé roky specializuje především na modifikace amerických automobilů. Naposledy veřejnosti ukázala svoji nejnovější práci označenou prostým názvem Geiger GTS.

Tento supervůz vychází z Chevroletu Corvette ZR1, což samo o sobě zaručuje vynikající výkonové parametry. ZR1 je v branži již pár let skutečným pojmem a známým postrachem Nürburgringu. Za řadu svých předností vůz vděčí elektronicky řízenému pérování s obchodním názvem Magnetic Selective Ride Control.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Geiger označil původní pohonnou jednotku LS9 za poněkud „primitivní“ a proto ji opatřil sérií svých modifikací včetně instalace přeplňovacího kompresoru Eaton R2300 pracujícího s tlakem až 0,72 barů. Díky tomu tento vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l dosahuje výkonu 710 koní (522 kW) při 6 600 ot./min. a jeho točivý moment vrcholí neméně vynikající hodnotou 918 Nm při 4 200 ot./min. (v sérii dává 647 koní a 823 Nm). Geiger GTS zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 342 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do seznamu karosářských doplňků patří široký otvor pro přístup chladicího vzduchu na kapotě, přední mlhovky složené z LED či robustní difuzor pod zadním nárazníkem a třetí brzdové světlo z LED, vybrané povrchové díly jsou vyrobeny z lehkých uhlíkových kompozitů. Bílý pěrleťový lak mění odstín při pohledu z různých stran a vzhledem k intenzitě dopadajícího světla. Lité ráfky mají rozměry 10x19 vpředu a 12x20 vzadu a nazouvají pneumatiky 285/30ZR19, resp. 345/25ZR20. Za koly se nachází posílená brzdová soustava s uhlíkovo-keramickými kotouči o průměru 394 mm vpředu a 381 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geiger GTS
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků