Geiger GTS: pěkně rychlá Corvette

Mnichovský GeigerCars představuje svoji novinku na poli výkonných vozů. Jejím základem se stala už tak „našlapaná” Corvette ZR1.

U německých ladičských firem jsme zvyklí spíše na jistou dávku patriotizmu, ale GeigerCars se již dlouhé roky specializuje především na modifikace amerických automobilů. Naposledy veřejnosti ukázala svoji nejnovější práci označenou prostým názvem Geiger GTS.

Tento supervůz vychází z Chevroletu Corvette ZR1, což samo o sobě zaručuje vynikající výkonové parametry. ZR1 je v branži již pár let skutečným pojmem a známým postrachem Nürburgringu. Za řadu svých předností vůz vděčí elektronicky řízenému pérování s obchodním názvem Magnetic Selective Ride Control.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Geiger označil původní pohonnou jednotku LS9 za poněkud „primitivní“ a proto ji opatřil sérií svých modifikací včetně instalace přeplňovacího kompresoru Eaton R2300 pracujícího s tlakem až 0,72 barů. Díky tomu tento vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l dosahuje výkonu 710 koní (522 kW) při 6 600 ot./min. a jeho točivý moment vrcholí neméně vynikající hodnotou 918 Nm při 4 200 ot./min. (v sérii dává 647 koní a 823 Nm). Geiger GTS zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 342 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do seznamu karosářských doplňků patří široký otvor pro přístup chladicího vzduchu na kapotě, přední mlhovky složené z LED či robustní difuzor pod zadním nárazníkem a třetí brzdové světlo z LED, vybrané povrchové díly jsou vyrobeny z lehkých uhlíkových kompozitů. Bílý pěrleťový lak mění odstín při pohledu z různých stran a vzhledem k intenzitě dopadajícího světla. Lité ráfky mají rozměry 10x19 vpředu a 12x20 vzadu a nazouvají pneumatiky 285/30ZR19, resp. 345/25ZR20. Za koly se nachází posílená brzdová soustava s uhlíkovo-keramickými kotouči o průměru 394 mm vpředu a 381 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geiger GTS
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků