Geely zřejmě převezme Volvo, zásadní změny prý nechystá

12 komentářů

Dusan
2. ledna • 13:43

Problem neni v te image, problem je v nemoznosti sdilet technologie s podobne vyspelymi partnery. Uz v osmdesatych letech se ukazalo, ze stredni automobilky nemaji sanci samostatne prezit, protoze jejich fixni naklady je tahnou k zemi. Proto automobilky jako Saab, Volvo, Jaguar ci mensi francouzske vyrobce prevzali giganti. Je to stejny princip proc prosperuje Skodovka v naruci VW, ackoliv sama by naprosto nemela nadeji.
Prodej vyspele automobilky co rozvojove zeme znamena, ze nebude moznost rozvijet nove technologie, ktere se proste nezaplati a variantou je bud vsechno kupovat od konkurence, coz nemusi byt vzdy vyhodne a nebo stagnovat.
Dnes uz se pomalu zacina mluvit o tom, ze koupe Jaguaru Indy byla mozna naprosto zasadni chyba, ktera negativne ovlivni celou skupinu a priklad Roveru tedy prvni snaha dostat do Ciny pokrocilejsi technologie koupi zapadni automobilky ukazuje ze to opravdu neni tak jednoduche.

Martin
30. prosince • 15:45

Tak soudruzi majitelé aut Volvo, jak se vám líbí nová imidž? V Číně si takové auto může dovolit jen kovaný straník. :-D

Skyline
30. prosince • 16:02

On ten prevleceny ford ma dnes nejakou imidz, kterou muze ztratit?

Vasut
31. prosince • 10:15

Tak tabletku a spat ... sup

Radek Ondrášík
30. prosince • 15:53

To jsou zase kecy. Už dnes vlastní polovinu automobilek asijský kapitál, schovaný ve fondech a jiných korporacích a nikdo z toho nedělá tlaky.A když už půjdeme přímo, máte pocit, že třeba takový Lotus má slabou image, když je už roky vlastněn malajci?

Fantomas
30. prosince • 18:19

No, já si myslím, že přece jen je trochu rozdíl mezi tím, když nějakou automobilku vlastní nějaký investiční fond, klidně třeba z Číny, a mezi tím, když si nějaká konkrétní čínská automobilka přikoupí nějakou další značku. V tom prvním případě jde majitelům jen o zisk a nemají žádný zájem přestěhovat značku na jiné trhy a do jiných poměrů. V tom druhém případě naopak může nový majitel mít snahu postupně převést svoji novou prestižní značku ze zahraničí na svůj domácí trh (upevnění domácí pozice, zvýšení prodejů, zlevnění výroby a tím vlastních nákladů a tak dál). Příkladem je třeba už zde zmíněné MG, hodlající pod čínskou vlajkou prorazit na čínském trhu s čínskými modely.
Já tedy nejsem moc optimista.

Radek Ondrášík
1. ledna • 10:08

Problém koupení Roveru čínskou společností byl i v tom, že nekoupili vše. Nemohou používat jména, nemohou pužívat název apod. takže nekoupili to hlavní - brend, na který byli zákazníci zvyklí.
Takže místo Roveru tu je na trhu Roewe, který nikdo nezná a nikdo jej chtít nebude. Kdyby to koupili jako Rover a prodávali to jako Rover, tak jim to půjde určitě lépe a celá situace okolo výroby by byla jiná.
Takže pokud číňané koupí jenom technologie, případně licence na modely apod. tak to bude s Volvem složité, pokud by to koupili i s názvem, tak není důvod, aby se cokoli změnilo. Naopak, číňané si umí zpočítat, jak dostat své peníze zpět a nemají zájem na tom, aby jim investice nevyšly.

Fantomas
1. ledna • 10:25

Já zmínil MG, byl tu článek o novém čínském modelu MG pro čínský trh. To je prostě pro Evropana konec značky.
V tomhle článku se píše o převzetí automobilky Volvo automobilkou Geely. Tomu rozumím jako kompletní změnu vlastníka. Navíc už Geely plánuje rozjet výrobu několika modelů Volvo na svých čínských linkách. To je podle mě naprosto evidentní první krok k tomu, co jsem psal výš - že postupně přesunou celé Volvo do Číny. V rámci zachování image značky (čili hodnoty své investice) samozřejmě na začátku ponechají plný provoz evropského Volva, ale postupně a nenápadně, až si lidi zvyknou, přesunou i tohle. Čili Volvo jede do Číny, můžeme mu jen zamávat a příznivci značky i zamáčknout slzu.

Fantomas
30. prosince • 18:24

A samozřejmě že to nemůžou udělat hned a najednou, to by si pokazili imidž značky, zničili její hodnotu a tím vyhodili svoje utracené peníze do luftu. Ale na druhou stranu proč by do budoucna měli živit cizí drahou fabriku, když to samé dokážou doma vyrobit za polovinu a ještě k tomu mají obrovský vlastní trh a zázemí vlastní velké automobilky?

trent
30. prosince • 10:54

Trochu mám obavy, že to dopadne jako s Roverem. Čínské Volvo s čínskými díly bude tak vhodné pro místní, byť obrovský, trh a pak se dostane ještě třeba do Ruska. Veliká škoda.

goro
30. prosince • 11:52

ale prd velebnosti. gm už dávno dává do svých oveček ty momentálně nejlevnější komponenty na trhu, a to klidně co každé tři měsíce jiné, bez ohledu potom na ten chaos v náhradních dílech. takto si to alespoň už nebude na nic hrát, kvalita zůstane stejná, cena a image půjdou dolu.

Marek
30. prosince • 14:10

Az na to ze volvo nepatri gm :-)

Doporučujeme

Články odjinud