Geely ukazuje rivala Tesly Model 3: Elektromobil Geometry A už má zájemce i v Evropě

Čínský koncern Geely představil zbrusu novou globální značku, pod kterou začíná nabízet dostupný elektrický sedan.

Geometry je novou značkou vzniklou pod křídly čínského koncernu Geely. Společnost, pod kterou již patří například Volvo, Lotus, Lynk & Co nebo Proton, tak dále rozšiřuje své porftolio a nyní se zaměřuje i na segment dostupnějších elektromobilů. Přesně do této kategorie má totiž patřit nyní představený sedan Geometry A, jenž bude chtít cenovkou konkurovat například Tesle Model 3.

Vnější design ničím extra nezaujme a Geely jej popisuje jako „minimalistický a avantgardní“. Při navrhování se samozřejmě hledělo na co nejnižší aerodynamický odpor. Mnohem zajímavější je nicméně interiér, který zaujme jednoduchou palubní deskou, na níž jsou nejvýraznějšími prvky velký středový displej infotainmentu a menší přístrojový štít před řidičem.

Smart utekl hrobníkovi z lopaty. Polovinu ovládne Čína a čekají ho velké změny

Smart utekl hrobníkovi z lopaty. Polovinu ovládne Čína a čekají ho velké změny

Na středové konzoli najdete otočný volič jízdních režimů a dotykovou plochu pro různé funkce vozu. Nechybí zde ani ambientní osvětlení, multifunkční barevný head-up displej a vůz je vybaven řadou asistenčních a bezpečnostních systémů od funkce autonomního krizového brzdění, adaptivního tempomatu a dálkových světel, sledování mrtvého úhlu, udržování jízdy v pruhu až po kamerový systém sledující okolí vozu v rozsahu 360 stupňů.

Geometry A spoléhá na elektromotor o výkonu 120 kW (163 koní) a točivém momentu 250 N.m, který využívá energie lithium-iontového bateriového modulu o kapacitě 51,9 kWh nebo 61,9 kWh podle zvolené specifikace. Zrychlení vozu z nuly na 100 km/h je udávaných 8,8 vteřiny.

Evropská Kia e-Soul detailněji: Má až 204 koní a dojezd 452 kilometrů

Evropská Kia e-Soul detailněji: Má až 204 koní a dojezd 452 kilometrů

Sedan má být podle Geely (a starého testovacího cyklu NEDC) schopen ujet na jedno nabití 410 km, respektive až 500 km. Rychlonabíjení z 30 na 80 % kapacity má trvat kolem půl hodiny. Pro srovnání, nejzákladnější Tesla Model 3 nabídne dojezd až 354 km a její Long Range verze zvládne kolem 530 km (WLTP). Nová Kia e-Soul se podle zvolené varianty pohybuje mezi 277 až 452 kilometry (WLTP).

Cenovky Geometry A budou na čínském trhu začínat na částce 210.000 juanů, tedy v přepočtu asi 714.000 korun. Nejdostupnější Tesla Model 3 bude přitom na trhu USA startovat na 35.000 dolarech (asi 785.000 Kč). Cenu nové Kie e-Soul zatím neznáme, stará generace ale začínala na hladině okolo 850.000 Kč.

Tesla spustila prodej nejlevnějšího Modelu 3. V přepočtu nestojí ani 800.000 Kč

Tesla spustila prodej nejlevnějšího Modelu 3. V přepočtu nestojí ani 800.000 Kč

Jelikož Geely mluví o Geometry jako o globální značce, můžeme pouze očekávat, na které další trhy se čínská novinka podívá. Podle všeho ale výrobce již nyní vyřizuje na 27 tisíc objednávek. Skoro tři čtvrtiny objednávek přitom nepochází z Číny, ale o vůz projevují zájem lidé z Francie, Norska nebo třeba Singapuru. Čínský elektromobil se tak zcela určitě podívá i do Evropy.

Pod novou značkou plánuje Geely do roku 2025 uvést celkem 10 plně elektrických modelů, mezi nimiž se objeví další sedany, ale také SUV či MPV.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek