Geely ukazuje rivala Tesly Model 3: Elektromobil Geometry A už má zájemce i v Evropě

Čínský koncern Geely představil zbrusu novou globální značku, pod kterou začíná nabízet dostupný elektrický sedan.

Geometry je novou značkou vzniklou pod křídly čínského koncernu Geely. Společnost, pod kterou již patří například Volvo, Lotus, Lynk & Co nebo Proton, tak dále rozšiřuje své porftolio a nyní se zaměřuje i na segment dostupnějších elektromobilů. Přesně do této kategorie má totiž patřit nyní představený sedan Geometry A, jenž bude chtít cenovkou konkurovat například Tesle Model 3.

Vnější design ničím extra nezaujme a Geely jej popisuje jako „minimalistický a avantgardní“. Při navrhování se samozřejmě hledělo na co nejnižší aerodynamický odpor. Mnohem zajímavější je nicméně interiér, který zaujme jednoduchou palubní deskou, na níž jsou nejvýraznějšími prvky velký středový displej infotainmentu a menší přístrojový štít před řidičem.

Smart utekl hrobníkovi z lopaty. Polovinu ovládne Čína a čekají ho velké změny

Smart utekl hrobníkovi z lopaty. Polovinu ovládne Čína a čekají ho velké změny

Na středové konzoli najdete otočný volič jízdních režimů a dotykovou plochu pro různé funkce vozu. Nechybí zde ani ambientní osvětlení, multifunkční barevný head-up displej a vůz je vybaven řadou asistenčních a bezpečnostních systémů od funkce autonomního krizového brzdění, adaptivního tempomatu a dálkových světel, sledování mrtvého úhlu, udržování jízdy v pruhu až po kamerový systém sledující okolí vozu v rozsahu 360 stupňů.

Geometry A spoléhá na elektromotor o výkonu 120 kW (163 koní) a točivém momentu 250 N.m, který využívá energie lithium-iontového bateriového modulu o kapacitě 51,9 kWh nebo 61,9 kWh podle zvolené specifikace. Zrychlení vozu z nuly na 100 km/h je udávaných 8,8 vteřiny.

Evropská Kia e-Soul detailněji: Má až 204 koní a dojezd 452 kilometrů

Evropská Kia e-Soul detailněji: Má až 204 koní a dojezd 452 kilometrů

Sedan má být podle Geely (a starého testovacího cyklu NEDC) schopen ujet na jedno nabití 410 km, respektive až 500 km. Rychlonabíjení z 30 na 80 % kapacity má trvat kolem půl hodiny. Pro srovnání, nejzákladnější Tesla Model 3 nabídne dojezd až 354 km a její Long Range verze zvládne kolem 530 km (WLTP). Nová Kia e-Soul se podle zvolené varianty pohybuje mezi 277 až 452 kilometry (WLTP).

Cenovky Geometry A budou na čínském trhu začínat na částce 210.000 juanů, tedy v přepočtu asi 714.000 korun. Nejdostupnější Tesla Model 3 bude přitom na trhu USA startovat na 35.000 dolarech (asi 785.000 Kč). Cenu nové Kie e-Soul zatím neznáme, stará generace ale začínala na hladině okolo 850.000 Kč.

Tesla spustila prodej nejlevnějšího Modelu 3. V přepočtu nestojí ani 800.000 Kč

Tesla spustila prodej nejlevnějšího Modelu 3. V přepočtu nestojí ani 800.000 Kč

Jelikož Geely mluví o Geometry jako o globální značce, můžeme pouze očekávat, na které další trhy se čínská novinka podívá. Podle všeho ale výrobce již nyní vyřizuje na 27 tisíc objednávek. Skoro tři čtvrtiny objednávek přitom nepochází z Číny, ale o vůz projevují zájem lidé z Francie, Norska nebo třeba Singapuru. Čínský elektromobil se tak zcela určitě podívá i do Evropy.

Pod novou značkou plánuje Geely do roku 2025 uvést celkem 10 plně elektrických modelů, mezi nimiž se objeví další sedany, ale také SUV či MPV.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků