Geely, první levná čínská vlaštovka

Čínská automobilka Geely ve Frankfurtu ukázala, s čím hodlá vyrazit do boje v usedlé Evropě. To, že se čínské automobilky chystají k tvrdé ofenzívě, je zřejmé již delší dobu, ale až ve Frankfurtu ukázaly, jak vážně to myslí. Geely přivezl na výstavu hned několik svých modelů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geely CK

Model CK je malý sedan s délkou 4150 mm. CK dostane pod kapotu trojici čtyřválců. Motor o objemu 1.3l bude dosahovat výkonu 86 k a kroutícího momentu 110 Nm. Druhý motor má objem 1.5l, výkon 94 k a kroutící moment 128 Nm. A konečně nejvyšší verze dostane motor o objemu 1.6 l s výkonem 79 k a kroutícím momentem 137 Nm. U Geely je novinkou také to, že ve svých modelech použije automatickou převodovku, kterou jako první čínská firma vyvinula zcela samostatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geely HQ

Druhým modelem ja hatchback HQ. Vůz je 3650 mm dlouhý a bude dodáván s tříválcem 1.0 o výkonu 52 k a kroutícím momentem 77 Nm. Další dva motory jsou již čtyřválce o objemu 1.1 l a 1.3 l s výkony 55 k, resp. 86 k a kroutícím momentem 85 Nm, resp. 110 Nm. Do budoucna se plánuje i nasazení motoru 1.8 VVTi z Toyoty s výkonem 140 k. Verze HQ bude dodávána i jako kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
HQ combi

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
HQ sedan

Posledním z modelů je sportovní coupé CD. Kupé 4110 mm dlouhé, 1690 mm široké a 1330 mm vysoké je až nápadně podobné staršímu Hyundai Coupé. Podobnost není náhodná, protože oba tyto vozy navrhoval jeden designér. Kupé dostalo pod kapotu šestnáctiventilovou patnáctistovku s výkonem 94 k a kroutícím momentem 128 Nm. 980 kg těžké kupé zvládne sprint na stovku za 15 sekund a rozjede se až na 175 km/h a vezme si přitom v kombinovaném cyklu pod 6 litrů na 100 km. Pokud si budete chtít dopřát trochu pohodlí a luxusu, můžete si připlatit za klimatizaci, hliniková kola, rádio a další prvky.

Klepněte pro větší obrázek
CD

Bližší informace budou v blízké době uveřejněny a jelikož čínské automobilky plánují přijít s velkým rodinným vozem za cenu 10 000 Euro, můžeme očekávat i velmi příjemné ceny těchto vozů. Ovšem již nyní je jasné, že motory nejsou nejsilnější stránkou této čínské automobilky.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků