Geely, první levná čínská vlaštovka

Čínská automobilka Geely ve Frankfurtu ukázala, s čím hodlá vyrazit do boje v usedlé Evropě. To, že se čínské automobilky chystají k tvrdé ofenzívě, je zřejmé již delší dobu, ale až ve Frankfurtu ukázaly, jak vážně to myslí. Geely přivezl na výstavu hned několik svých modelů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geely CK

Model CK je malý sedan s délkou 4150 mm. CK dostane pod kapotu trojici čtyřválců. Motor o objemu 1.3l bude dosahovat výkonu 86 k a kroutícího momentu 110 Nm. Druhý motor má objem 1.5l, výkon 94 k a kroutící moment 128 Nm. A konečně nejvyšší verze dostane motor o objemu 1.6 l s výkonem 79 k a kroutícím momentem 137 Nm. U Geely je novinkou také to, že ve svých modelech použije automatickou převodovku, kterou jako první čínská firma vyvinula zcela samostatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geely HQ

Druhým modelem ja hatchback HQ. Vůz je 3650 mm dlouhý a bude dodáván s tříválcem 1.0 o výkonu 52 k a kroutícím momentem 77 Nm. Další dva motory jsou již čtyřválce o objemu 1.1 l a 1.3 l s výkony 55 k, resp. 86 k a kroutícím momentem 85 Nm, resp. 110 Nm. Do budoucna se plánuje i nasazení motoru 1.8 VVTi z Toyoty s výkonem 140 k. Verze HQ bude dodávána i jako kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
HQ combi

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
HQ sedan

Posledním z modelů je sportovní coupé CD. Kupé 4110 mm dlouhé, 1690 mm široké a 1330 mm vysoké je až nápadně podobné staršímu Hyundai Coupé. Podobnost není náhodná, protože oba tyto vozy navrhoval jeden designér. Kupé dostalo pod kapotu šestnáctiventilovou patnáctistovku s výkonem 94 k a kroutícím momentem 128 Nm. 980 kg těžké kupé zvládne sprint na stovku za 15 sekund a rozjede se až na 175 km/h a vezme si přitom v kombinovaném cyklu pod 6 litrů na 100 km. Pokud si budete chtít dopřát trochu pohodlí a luxusu, můžete si připlatit za klimatizaci, hliniková kola, rádio a další prvky.

Klepněte pro větší obrázek
CD

Bližší informace budou v blízké době uveřejněny a jelikož čínské automobilky plánují přijít s velkým rodinným vozem za cenu 10 000 Euro, můžeme očekávat i velmi příjemné ceny těchto vozů. Ovšem již nyní je jasné, že motory nejsou nejsilnější stránkou této čínské automobilky.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků