Geely, první levná čínská vlaštovka

Geely, první levná čínská vlaštovka

Čínská automobilka Geely ve Frankfurtu ukázala, s čím hodlá vyrazit do boje v usedlé Evropě. To, že se čínské automobilky chystají k tvrdé ofenzívě, je zřejmé již delší dobu, ale až ve Frankfurtu ukázaly, jak vážně to myslí. Geely přivezl na výstavu hned několik svých modelů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geely CK

Model CK je malý sedan s délkou 4150 mm. CK dostane pod kapotu trojici čtyřválců. Motor o objemu 1.3l bude dosahovat výkonu 86 k a kroutícího momentu 110 Nm. Druhý motor má objem 1.5l, výkon 94 k a kroutící moment 128 Nm. A konečně nejvyšší verze dostane motor o objemu 1.6 l s výkonem 79 k a kroutícím momentem 137 Nm. U Geely je novinkou také to, že ve svých modelech použije automatickou převodovku, kterou jako první čínská firma vyvinula zcela samostatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geely HQ

Druhým modelem ja hatchback HQ. Vůz je 3650 mm dlouhý a bude dodáván s tříválcem 1.0 o výkonu 52 k a kroutícím momentem 77 Nm. Další dva motory jsou již čtyřválce o objemu 1.1 l a 1.3 l s výkony 55 k, resp. 86 k a kroutícím momentem 85 Nm, resp. 110 Nm. Do budoucna se plánuje i nasazení motoru 1.8 VVTi z Toyoty s výkonem 140 k. Verze HQ bude dodávána i jako kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
HQ combi

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
HQ sedan

Posledním z modelů je sportovní coupé CD. Kupé 4110 mm dlouhé, 1690 mm široké a 1330 mm vysoké je až nápadně podobné staršímu Hyundai Coupé. Podobnost není náhodná, protože oba tyto vozy navrhoval jeden designér. Kupé dostalo pod kapotu šestnáctiventilovou patnáctistovku s výkonem 94 k a kroutícím momentem 128 Nm. 980 kg těžké kupé zvládne sprint na stovku za 15 sekund a rozjede se až na 175 km/h a vezme si přitom v kombinovaném cyklu pod 6 litrů na 100 km. Pokud si budete chtít dopřát trochu pohodlí a luxusu, můžete si připlatit za klimatizaci, hliniková kola, rádio a další prvky.

Klepněte pro větší obrázek
CD

Bližší informace budou v blízké době uveřejněny a jelikož čínské automobilky plánují přijít s velkým rodinným vozem za cenu 10 000 Euro, můžeme očekávat i velmi příjemné ceny těchto vozů. Ovšem již nyní je jasné, že motory nejsou nejsilnější stránkou této čínské automobilky.

bazar

Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 207 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 229 102 km
Cena: 122 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 622 km
Cena: 202 000 Kč
Hyundai i20 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 105 374 km
Cena: 112 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků