Čínská automobilka Geely představila na autosalonu v Šanghaji celkem šest zajímavých novinek včetně jednoho konceptu.
V posledních týdnech jsme se věnovali především těm automobilovým premiérám z autosalonu v Šanghaji, s nimiž se budeme nejspíše setkávat i na našich silnicích. Nyní přichází chvíle na ty novinky, s nimiž se zatím asi nepotkáme. I když, kdo ví. Společnost Geely, jinak vlastník Volva, se na svém stánku prezentovala čtyřmi desítkami exponátů, mezi nimiž vynikalo zvláště několik koncernových vozů. Zvláštní pozornost pak sklidila studie hybridního modelu nazvaného Geely McCar, a nejen o ní bude nyní řeč.
Geely McCar
Těžko říci, co pánové z Geely tímto jménem mysleli, jisté však je, že se pod ním skrývá koncept minivozu, jenž je ale schopen přepravy speciálního malého skútru. McCar byl psotaven tak, aby byl schopen zástavby hybridního, nebo čistě elektrického pohonu. Elektromotr je napájen z akumulátoru 12 kW a má vozu zajistit dojezd zhruba 150 km.
Geely GC6
Poněkud výše míří kompaktní rodinný sedan GC6. Stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 600 mm, dlouhý je 4 470 mm, široký 1 730 mm a vysoký 1 500 mm. Podle tvůrců má novinka zejména na asijských trzích zaútočit na vozy typu Nissan Sunny, rovněž určeného hlavně pro rozvojové země.
Geely GX6
Zřejmě vůbec nejextrémněji působí poněkud bizarně pojatý model GX6, malý crossover s rozvorem náprav 2 461 mm. Na délku měří jen 4 120 mm, široký je 1 755 mm a vysoký 1 600 mm. Počítá se se zástavbou dvojice zážehových motorů, jednotka 1,5 l má atmosférické plnění a 1,3 l je přeplňovaná. Převodovka může mít řazení manuální, nebo automatické.
Geely GS-CC
Tomuto otevřenému a přinejmenším kontroverzně střiženému otevřenému roadsteru jsme se již věnovali v samostatném článku. Pevná střecha se skládá do útrob zavazadlového prostoru stiskem tlačítka, podlahová plošina včetně pohonných jednotek je příbuzná crossover GX6.
Emgrand EC6-RV
Pod značkou Emgrand se představuje malý pětidvéřový hatchback EC6-RV, jenž ve svém designu nezapře vlivy klasických evropských automobilů dávných let. Dlouhý je 3 845, široký 1 763 a vysoký 1 430 mm a i pro něj se počítá s výše zmíněnou nabídkou pohonných jednotek. Za zmínku stojí alternativně dostupná sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Englon SC7-RV
Skrze částečné vlastnictví koncernu Manganese Bronze značce Geely patří také podíl na výrobě legendárních londýnských taxíků. Zcela nový Enlong SC7-RV má být čínskou interpretací tohoto tématu a vyniká zejména enormně rozměrnou maskou chladiče. Na délku měří 4 390 mm, na šířku 1 820 mm a na výšku pak 1 555 mm. V nabídce budou v tomto případě také motory vznětové. O přípravě tohoto modelu jsme psali již před rokem.