Geely: pět nových modelů, jedna studie

Čínská automobilka Geely představila na autosalonu v Šanghaji celkem šest zajímavých novinek včetně jednoho konceptu.

V posledních týdnech jsme se věnovali především těm automobilovým premiérám z autosalonu v Šanghaji, s nimiž se budeme nejspíše setkávat i na našich silnicích. Nyní přichází chvíle na ty novinky, s nimiž se zatím asi nepotkáme. I když, kdo ví. Společnost Geely, jinak vlastník Volva, se na svém stánku prezentovala čtyřmi desítkami exponátů, mezi nimiž vynikalo zvláště několik koncernových vozů. Zvláštní pozornost pak sklidila studie hybridního modelu nazvaného Geely McCar, a nejen o ní bude nyní řeč.

Geely McCar

Těžko říci, co pánové z Geely tímto jménem mysleli, jisté však je, že se pod ním skrývá koncept minivozu, jenž je ale schopen přepravy speciálního malého skútru. McCar byl psotaven tak, aby byl schopen zástavby hybridního, nebo čistě elektrického pohonu. Elektromotr je napájen z akumulátoru 12 kW a má vozu zajistit dojezd zhruba 150 km.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Geely GC6

Poněkud výše míří kompaktní rodinný sedan GC6. Stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 600 mm, dlouhý je 4 470 mm, široký 1 730 mm a vysoký 1 500 mm. Podle tvůrců má novinka zejména na asijských trzích zaútočit na vozy typu Nissan Sunny, rovněž určeného hlavně pro rozvojové země.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Geely GX6

Zřejmě vůbec nejextrémněji působí poněkud bizarně pojatý model GX6, malý crossover s rozvorem náprav 2 461 mm. Na délku měří jen 4 120 mm, široký je 1 755 mm a vysoký 1 600 mm. Počítá se se zástavbou dvojice zážehových motorů, jednotka 1,5 l má atmosférické plnění a 1,3 l je přeplňovaná. Převodovka může mít řazení manuální, nebo automatické.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Geely GS-CC

Tomuto otevřenému a přinejmenším kontroverzně střiženému otevřenému roadsteru jsme se již věnovali v samostatném článku. Pevná střecha se skládá do útrob zavazadlového prostoru stiskem tlačítka, podlahová plošina včetně pohonných jednotek je příbuzná crossover GX6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Emgrand EC6-RV

Pod značkou Emgrand se představuje malý pětidvéřový hatchback EC6-RV, jenž ve svém designu nezapře vlivy klasických evropských automobilů dávných let. Dlouhý je 3 845, široký 1 763 a vysoký 1 430 mm a i pro něj se počítá s výše zmíněnou nabídkou pohonných jednotek. Za zmínku stojí alternativně dostupná sedmistupňová dvouspojková převodovka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Englon SC7-RV

Skrze částečné vlastnictví koncernu Manganese Bronze značce Geely patří také podíl na výrobě legendárních londýnských taxíků. Zcela nový Enlong SC7-RV má být čínskou interpretací tohoto tématu a vyniká zejména enormně rozměrnou maskou chladiče. Na délku měří 4 390 mm, na šířku 1 820 mm a na výšku pak 1 555 mm. V nabídce budou v tomto případě také motory vznětové. O přípravě tohoto modelu jsme psali již před rokem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků