Geely IG: nové nejlevnější auto světa má stát méně než Tata Nano

15 komentářů

Rodrigo
24. května • 9:12

Nějak jsem nepobral ten interiér - je to jednomístné nebo dvoumístné?

jiřík
24. května • 17:46

podle průhledu asi třímístné v kombinaci 1 + 2 (řidič sedí uprostřed) ...tedy systém rikša ;-)

hannah
24. května • 23:24

tuktuk? Jo tak to sedí. Zdravím ty blby výše, co pro to horují.:-P

trent
24. května • 8:13

Není ten volant vůči té sesli nějak šejdrem?

Netreba
24. května • 10:46

Mozna jsou tam dve sedacky a volant mezi nimi = novy standard socialisticke rovnopravnosti nebo solidarity :-)
Nebo to vychazi z tradice sedet na dvou zidlich soucasne :-) = neco pro nase poslance.
Obavam se, ze Cech normalniho vrustu by mel v tomto voze problem sedet. Srovnani s travni sekackou je mozna na miste, jen misto zaciho ustroji investovali do kapotaze.
Na ekologicke a bezpecnostni standardy Cina nehledi, to je fakt a nic se na tom nikdy nezmeni.

Brouk
24. května • 8:10

Hezky dehonestivne jste to nazvali. Mejte vsak na pameti, ze za 2250$ se u nas koupi nemene primitivnejsi ojetina, ktera navic smrdi, je nespolehliva a vypousti x-krat vic skodlivin. Kez by si toto Geely koupilo 10 000 stredocechu dojizdejicich kazdy den do prace do Prahy. To by se jinak dychalo, parkovalo a hluku by vyrazne ubylo.

x12345678
24. května • 10:13

No to jsi oravdu totálně přestřelil. Ta primitivní ojetina je stroj, který někdo vyrobil ve zcela jiném standardu, než toto. Někdo za to zaplatil a po použití to umístil na secondhandový trh. Jinak řečeno, rozdíl v ceně zaplatil někdo jiný než konečný kupující. A ten rozdíl v ceně představuje nějakou technologickou hodnotu, bezpečnost, vývoj, komfort atd. U Geely není. Je to (trefně v článku napsáno) sekačka na trávu s trochou plastových výlisků navíc.
A že by toto mířilo do EU, na silnice a nedejbože by tím někdo měl po našich komunikacích jezdit, to je pro mě vskutku děsivá představa. Evropa a USA už padesát let bojují o nějaký standard vozidel, pokud pustíme na silnice takovéhle paskvily s nulovou pasivní bezpečností a přitom relatoivně výkonným motorem, nedopadne to dobře. Jenže to takovým hejhulům, kteým šmejd za laciné peníze imponuje, nedijde bď vůbec nikdy, nebo až tehdy až s tímto nebo do tohoto narazí. Pak budou horlivě křičet do světa, že žádnou újmu na zdraví nebo životě platit nebudou, protože ten člověk měl mít normální auto a ne střep, který se roztříští i o jízdní kolo.

Nihil Ichtyl (V0174)
24. května • 11:45

Možná že vy potřebujete V8 a dvě tuny plechu na každodenní 10km popojíždění v koloně, osobně bych ale něco takového bral hned. To není auto na dálnici a na dovolenou, je to nákupní taška a přibližovadlo pro ty co jim MHD z nějakého důvodu nevyhovuje a nechtějí dýchat zplodiny ze silnice přímo na skútru nebo kole.

x12345678
24. května • 12:23

O V8 nebyla řeč. Řeč byla o minimálním akceúptovatelném standardu z hlediska pasivní bezpečnosti. Nikdo ti nebrání odjet do Číny, tam to zakoupit a importovat do ČR (15000 letenka+15000 doprava sem). Poté se s malou šancí na úspěch pokusit o individuální schválení k provozu. A to naštěstí s pravděpodobností hraničící s jistotou nevyjde. On i Chevy Spark je bezpečností hodně na štíru, ale proti Geely to je vrchol technologie.

Nihil Ichtyl (V0174)
24. května • 12:31

Auto tohoto typu vidím jako analogii skútru do města, kde však na řidiče neprší. Když pominu že nevím jaký máte zájem nutit pasivní bezpečnost ostatním, tak taková jízdní kola a skútry mají pasivní bezpečnost ještě menší, po silnici taky jezdí a nikdo je nezakazuje. Naštěstí. A přitom oboje dosahuje maximálních povolených rychlostí ve městě.
O tom že za stávající úpravy zde tato auta jezdit nesmí nepolemizuju.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nihil Ichtyl (V0174)
24. května • 12:37

Spíše alternativu než analogii, nevím na co jsem myslel.

x12345678
24. května • 14:11

No jeden velmi podstatný rozdíl proti skůtru tu tedy je. Jde o dvoustopé vozidlo. Navíc s relativně výkonným motorem. 50kW je opravdu hodně na městské vozítko.
Jinak řečeno, bude tomu scházet obratnost a pohyblivost jednostopého vozidla, řidič nebude mít možnost z toho spadnout, což mnoha motorkářům při nehodě v malé rychlosti pomáhá a při nárazu zůstane vevnitř, připoután bezpečnostním pásem. Kolem něj ale nebude bezpečí tuhého osobního auta kategorie alespoň fabia, corsa, aygo. Takže za sebe říkám ne.

Brouk
24. května • 18:33

Nevykroutis se z toho, proste placas nesmysly. Takoveto auto by melo i (nebo spis zvlast) ve vyspelem svete velky smysl, kdyby vsak cena zustala na <3000$. aygo apod. jsou uplne hovadiny, cena za vybavene splha nad 10 000$, to je jasny, ze si kazdy prida, koupi si vetsi a jsme tam, kde jsme byli. Jak pise diskuter vyse, nahrada skutru nebo kola. O pocet stop nebo vykon tady vubec nejde. Jestli se ti zda 50 kW moc, tak prodej HTP a nebudes zarlit. Kdyby udelali 20 kW motor, zas by tady nekdo psal, ze to vubec nepojede. Nevnucuj nikomu bezpecnost nebo nejaky standard. Jestli pak jezdis podle platnych predpisu, ty lidumile?

Radek.
25. května • 0:22

Sorry Brouci že vstupuju do Vaší erudované diskuse o bezpečnosti silničního provozu - ale zřejmě jste ve svém uvědomnělém protičínském odboji doteď nezaregistrovali, že i u nás se po vzoru DE/AT/CH/FR zcela legálně začínají provozovat (až na výkon a šílenou cenu) s tímhle Geely srovnatelné žabožroutské prdky "AIXAM" (400ccm diesel, výkon i konstrukční rychlost zákonem omezené na úroveň skůtru). A to ten fórovej papírák má platné generální schválení k provozu, dokonce pro řidiče už od 15 let!
Čínskou multikáru uváděnou v článku Vám tady nikdo nenutí - tak přestaňte držkovat a radši se připravte na srážku s tímhle 45 km/h zametačem škarp:
www.aixam.cz ...

HANNAH
24. května • 23:22

Hezkýýý, snůška dementních výjřiků v míře i na tomto duchaprostém webu ojedinělá. Dostal ses do topten, kamaráde.

Doporučujeme

Články odjinud