Levné čínské SUV majitele Volva ochrání před koronavirem. Objednávky se hrnou

Čínská automobilka ví, jak během epidemie koronaviru zapůsobit na své zákazníky.

Situace není zrovna příznivá, ale i přesto během epidemie koronaviru spouští čínské Geely prodej svého nového SUV Icon. Novinka stojící na platformě již existujících modelů SUV Binyue a sedanu Binrui určitě zaujme i svým designem, v tuto chvíli ale automobilka sází (zcela předvídatelně) právě na schopnosti Iconu bojovat s rizikem nákazy.

Nové SUV má tedy oproti jiným konkurentům na trhu Číny zaujmout především inteligentním systémem filtrace vzduchu (Intelligent Air Purification System), který ve spojení s klimatizační jednotkou zajišťuje „izolaci a eliminaci škodlivých částic v kabině, a to včetně bakterií a virů“. Lepší prodejní argument vůči rivalům byste tedy v době řádění koronaviru asi nenašli.

Číňané přišli na to, jak prodávat auta navzdory koronaviru. Reagovali i Italové

Číňané přišli na to, jak prodávat auta navzdory koronaviru. Reagovali i Italové

A nelze říct, že by o nové Geely Icon neměli lidé zájem. Ještě před spuštěním prodeje obdržela značka přes 30.000 předběžných objednávek. Samotným prodejům teď navíc pomůže i nová služba on-line prodeje vozů Geely, kterou automobilka spustila teprve pár dní nazpět. Chce tak zjednodušit zájemcům nákup vozu i v těchto podmínkách, kdy je vládou Číny nedoporučováno se pohybovat na veřejných místech.

Další moderní technika pak Iconu nechybí ani uvnitř s dvojicí 10,25palcových displejů, ambientním osvětlením kabiny nebo řadou asistenčních systémů – inteligentním tempomatem, udržováním jízdy v pruhu, autonomním krizovým brzděním s rozpoznáváním chodců a překážek, automatickým parkováním, kamerovým systémem s rozsahem 360 stupňů a dalšími.

Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

SUV o přibližné velikosti Škody Karoq pohání mild-hybridní přeplňovaná benzinová patnáctistovka o výkonu 130 kW (177 koní) a točivém momentu 255 N.m, spojená s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Cenovka Geely Icon se v Číně pohybuje od 115.800 juanů (asi 380.000 Kč) do 128.800 juanů (asi 425.000 Kč).

Geely uvádí, že auto bylo od základu navrženo jako globální model, přičemž není tajemstvím, že čínské značky stále odhodlaněji plánují vpád do Evropy.

Koronavirus online

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

dnes | Vladimír Kadera | 40 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 80 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků