Levné čínské SUV majitele Volva ochrání před koronavirem. Objednávky se hrnou

Čínská automobilka ví, jak během epidemie koronaviru zapůsobit na své zákazníky.

Situace není zrovna příznivá, ale i přesto během epidemie koronaviru spouští čínské Geely prodej svého nového SUV Icon. Novinka stojící na platformě již existujících modelů SUV Binyue a sedanu Binrui určitě zaujme i svým designem, v tuto chvíli ale automobilka sází (zcela předvídatelně) právě na schopnosti Iconu bojovat s rizikem nákazy.

Nové SUV má tedy oproti jiným konkurentům na trhu Číny zaujmout především inteligentním systémem filtrace vzduchu (Intelligent Air Purification System), který ve spojení s klimatizační jednotkou zajišťuje „izolaci a eliminaci škodlivých částic v kabině, a to včetně bakterií a virů“. Lepší prodejní argument vůči rivalům byste tedy v době řádění koronaviru asi nenašli.

Číňané přišli na to, jak prodávat auta navzdory koronaviru. Reagovali i Italové

Číňané přišli na to, jak prodávat auta navzdory koronaviru. Reagovali i Italové

A nelze říct, že by o nové Geely Icon neměli lidé zájem. Ještě před spuštěním prodeje obdržela značka přes 30.000 předběžných objednávek. Samotným prodejům teď navíc pomůže i nová služba on-line prodeje vozů Geely, kterou automobilka spustila teprve pár dní nazpět. Chce tak zjednodušit zájemcům nákup vozu i v těchto podmínkách, kdy je vládou Číny nedoporučováno se pohybovat na veřejných místech.

Další moderní technika pak Iconu nechybí ani uvnitř s dvojicí 10,25palcových displejů, ambientním osvětlením kabiny nebo řadou asistenčních systémů – inteligentním tempomatem, udržováním jízdy v pruhu, autonomním krizovým brzděním s rozpoznáváním chodců a překážek, automatickým parkováním, kamerovým systémem s rozsahem 360 stupňů a dalšími.

Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

SUV o přibližné velikosti Škody Karoq pohání mild-hybridní přeplňovaná benzinová patnáctistovka o výkonu 130 kW (177 koní) a točivém momentu 255 N.m, spojená s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Cenovka Geely Icon se v Číně pohybuje od 115.800 juanů (asi 380.000 Kč) do 128.800 juanů (asi 425.000 Kč).

Geely uvádí, že auto bylo od základu navrženo jako globální model, přičemž není tajemstvím, že čínské značky stále odhodlaněji plánují vpád do Evropy.

Koronavirus online

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků