Čínský konkurent Škody Karoq si chce podmanit Evropu. Podobně i vypadá

Automobilka čínského koncernu Geely již oficiálně představuje své nové kompaktní SUV, se kterým chce vyrazit do světa.

Geely, čínský koncern vlastnící Volvo, Lotus, Proton a další, se chce pomalu a jistě rozšířit do světa i svou stejnojmennou domácí automobilkou. K plánu zaujmout globální trhy má značce dopomoci právě nové SUV Icon, postavené na platformě již v Číně prodávaných modelů SUV Binyue a sedanu Binrui.

Rozměry novinky zatím nejsou oficiálně potvrzeny, většina zdrojů se však shoduje na délce 4350 mm, šířce 1810 mm a výšce 1615 mm, zatímco rozvor má činit 2640 mm. Především by ale mohlo Geely zaujmout moderním designem s úzkou linií LED osvětlení na přídi, hranatými proporcemi a výraznými prolisy na bocích karoserie.

Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

Ani vevnitř nejde o žádnou nudu s členitým designem palubní desky, stylovým madlem před spolujezdcem, trojbarevným motivem s řadou hliníkových detailů a ambientním osvětlením. Klasikou je pak dvojice displejů, jeden ve formě přístrojového štítu před řidičem a druhý pro ovládání infotainmentu vozidla.

K moderním trendům patří neustále připojení systému vozu k internetu, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu a nepochybně zásoba asistenčních a bezpečnostních funkcí, třeba včetně asistentu pro sjíždění svahů.

Geely ukazuje rivala Tesly Model 3: Elektromobil Geometry A už má zájemce i v Evropě

Geely ukazuje rivala Tesly Model 3: Elektromobil Geometry A už má zájemce i v Evropě

Více informací o pohonné jednotce Iconu zatím Geely nezveřejnilo. Pod kapotou by se ovšem měla nacházet přeplňovaná benzinová patnáctistovka ze společného vývoje s Volvem. Nabídnout by měla výkon 128 kW (174 koní) a točivý moment 255 N.m. Tedy motor již používaný ve zmíněném Geely Binyue.

Geely uvádí, že auto bylo od základu navrženo jako globální model, přičemž není tajemstvím, že čínské značky stále odhodlaněji plánují vpád do Evropy. Ostatně stejnou myšlenku dříve oznámilo rovněž Lynk & Co, další čínská značka patřící pod koncern Geely.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků