Čínský konkurent Škody Karoq si chce podmanit Evropu. Podobně i vypadá

Automobilka čínského koncernu Geely již oficiálně představuje své nové kompaktní SUV, se kterým chce vyrazit do světa.

Geely, čínský koncern vlastnící Volvo, Lotus, Proton a další, se chce pomalu a jistě rozšířit do světa i svou stejnojmennou domácí automobilkou. K plánu zaujmout globální trhy má značce dopomoci právě nové SUV Icon, postavené na platformě již v Číně prodávaných modelů SUV Binyue a sedanu Binrui.

Rozměry novinky zatím nejsou oficiálně potvrzeny, většina zdrojů se však shoduje na délce 4350 mm, šířce 1810 mm a výšce 1615 mm, zatímco rozvor má činit 2640 mm. Především by ale mohlo Geely zaujmout moderním designem s úzkou linií LED osvětlení na přídi, hranatými proporcemi a výraznými prolisy na bocích karoserie.

Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

Ani vevnitř nejde o žádnou nudu s členitým designem palubní desky, stylovým madlem před spolujezdcem, trojbarevným motivem s řadou hliníkových detailů a ambientním osvětlením. Klasikou je pak dvojice displejů, jeden ve formě přístrojového štítu před řidičem a druhý pro ovládání infotainmentu vozidla.

K moderním trendům patří neustále připojení systému vozu k internetu, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu a nepochybně zásoba asistenčních a bezpečnostních funkcí, třeba včetně asistentu pro sjíždění svahů.

Geely ukazuje rivala Tesly Model 3: Elektromobil Geometry A už má zájemce i v Evropě

Geely ukazuje rivala Tesly Model 3: Elektromobil Geometry A už má zájemce i v Evropě

Více informací o pohonné jednotce Iconu zatím Geely nezveřejnilo. Pod kapotou by se ovšem měla nacházet přeplňovaná benzinová patnáctistovka ze společného vývoje s Volvem. Nabídnout by měla výkon 128 kW (174 koní) a točivý moment 255 N.m. Tedy motor již používaný ve zmíněném Geely Binyue.

Geely uvádí, že auto bylo od základu navrženo jako globální model, přičemž není tajemstvím, že čínské značky stále odhodlaněji plánují vpád do Evropy. Ostatně stejnou myšlenku dříve oznámilo rovněž Lynk & Co, další čínská značka patřící pod koncern Geely.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 36 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků