trochu mi to pripomina pontiac solstice...:-D
shodou okolnosti se pohybuji ve vyssich vrstvach vyroby pro automobilovy prumysl a zcela jiste je, ze cinske rizene hospodarstvi je na tom stejne jako to rizene hospodarstvi evropske. kvalita cinskych produktu muze byt velmi kvalitni, jenze pak neni duvod je pro evropsky trh vyrabet v cine. cena manualni prace pri vyrobe hi-tech produktu jako jsou automobily je zanedbatelna oproti castce za vyvoj a automatizaci vyroby.dale stale nemohu pochopit, ze velmi velke procento podnikatelu v komunisticke cine se vypracovalo samo vlastni pili, zato v demokraticke CR se spousta podnikatelu po plysaku dostala k fabrikam diky komunistum.abych to shrnul: kvalita vyrobku na svobodnem trhu se da zcela jiste odhadnout podle ceny, sportak desetkrat lacinejsi nez konkurence musi byt dozajista podradny krumpl...B-]
je to hezké auto. jen je třeba počkat na skutečný model, ne render. otázkou bude kvalita (nejen zpracování), bezpečnost a technika jako taková. souhlasím s autorem článku, že čínským automobilkám plagiátoření hodně uškodilo. nicméně, oni se to naučí a naučí se to rychle. Jako větší problém vidím marketingově názvy těch automobilek, evropanům přijdou nezapamatovatelná, nelogická, komická. můžete si zapamatovat že tamto auto je Škoda, další třeba KIA, ale kdo si bude pamatovat "čung hung hua motors"...
mne sa nazov paci je v pohode, a neboj pre cinana je zase skoda prilis exoticka
Nemusí se jmenovat tak pošahaně, vždyť si vemte třeba tu Kia co jste jmenoval... pak Hyunai, Suzuki, ... zní mi to dost asijsky, ale lidi si bez problémů zvykli. Tady to bude podobné...
Ona je totiz "KIA" slozenina ze 2 kratkych korejskych lov:http://en.wikipedia.org/wiki/KiaBTW CHEVROLET Ti zni taky moc asijsky? ;)
tak, design bychom měli a ted hura na kvalitu, soundruzi chánové ;-)
cinske Ferrari :-D
raději budu mít každý rok nové čínské kupé za 200000,- než např renaulta twingo;-) rozhlédni se okolo sebe a uvidíš, kolik věcí už máš z číny. rozdíl je v tom, že až dotáhnou kvalitu, tak jejich řízená ekonomika bude vyrábět několikrát levněji než kapitalistické podniky, protože nemusí živit celé regimenty vyžírků od reklamních agentů, přes prodejce až daňovým agentům...mmchdm: nejsem komunista
" rozhlédni se okolo sebe a uvidíš, kolik věcí už máš z číny" Většina těch věcí z Číny, se v Číně jenom vyrábí... Zisky putují zpátky do kapitalistických firem. Ale to by jste měl vědět, pane velkoprůmyslníku!
no to máš pravdu. protože lidi jako ty si nekoupí věci z číny, oni si koupí PŘEDRAŽENÉ značkové věci, jen zapomínají, že dnes i velké "značkové" fmy typu sony, bosh, armani,...........................nekonečno, mají "subdodavetle" až do 100% součástek i kompletační linky v číně. až vám to dojde. přestanete se chovat maloměšťácky a dojde vám, že čína není jen 60 let komunismu, ale i 3000 let vývoje civilizace, která jedla z talířů když tady v evropě jedli lidi ze země!!! PROBUĎTE SE ČÍNA MÁ POTENCIÁL O KTERÉM SE ČECHÁČKŮM MŮŽE JEN ZDÁT
Potenciál netkví v množství, ale v kvalitě! Ale to by jste měl vědět, pane velkoprůmyslníku!
aha, takže se vyplatí vyrobit, jednu dokonalou věc (nerozbitnou, vyspělou a jinak dokonalou) a pak zavřít firmu?:-D:-D:-Dprober se ekonome... světová ekonomika stojí na nedokonalosti...
víš jak číňani vymysleli střlenej prach a 6 století s ním neuměli nic jinýho než rachejtle, a občas nějakou neúčinnou zbraň. Sotva se střelnej prach dostal do ruk evropanům za padesát let měli bambitky a za dalších padesát děla, jež se stala postrachem všech bojišť. Ale to je jedno, ted řešíme auta. Když ty velký rádoby image firmy nechávaj robit v číně tak si to taky kontrolují a víš, že šmejd nedostaneš, ale když to v číně nechá vyrobí číňan a nekontroluje se to pak jsou zmetky na světě. Takže jde o to jak budou fungovat kontroly u těch automobilek (tím nechi odsuzovat, že jsou nebo nejsou kvalitní, protože se mi do ruk jejich auta nedostali, narozdíl od jiných věcí, jenže ty si nedělali nároky dobít svět)
Tak koukej začít žrát rejži hůlkama, abys byl připraven a příslušně nahrben až sem přitáhnou jak kobylky nás sežrat. :-O
já jím hůlkama:-D
je vidět že jsi ještě v žádném čínském autě nejel!!!To si raději koupím to Twingo,protože když se s ním dostanu do nějakého průseru,mám alespoň jistotu že mám šanci přežít,což zatím u čínskejch aut ač jsou dvakrát tak větší nemám!!!!!
přečetl jsi si to hezky, ale já v čínském autě jel... byl jsem v číně 6x. "šíbruji" jim tam textilní a kovový odpad z celé evropy:-D
Souhlasim s nazorem anawarra. take jsem byl v cine vic nez jednou, naposledy tento mesic. Jejich ekonomicky vzestup je kolosalni. Nemam rad, kdyz nekdo neustale remca na cinske nabo jine auta, ktere nevidel ani nafotce. Nezastavam si jich, ale nejezdi tady a nemuzou je soudit lidi, kteri nevedi zaklady ani o autech, ve kterych sami jezdi. to plati o vetsine, vzdelanej clovek je mnohem opatrnejsi v soudech. Dale k cine a jejich kvalite: jejich prumysl a technologie jsou na takove urovni, ze dokazou bez nadsazky vyrobit jak smejd, tak i nejkvalitnejsi veci na svete. staci si rict na co prijde chut. generalizovani typu...vsechna cinska auta...vsechny cinske vyrobky je obrovska ubohost a hloupost.
Myslim že toto je pravdivej a rozumnej názor,ale je to jen můj názor , ale jinak vás všechny tady diskutující obdivuju za to že jste si nezačali hned nadávat do zasranejch komunistů, nebo fašistických odsáků jak to obvykle bývá na jiných diskusích :-))
to brouk>dík za podporu...
a oni potom z toho robia tie Nike a Ferrari :-DAle zase na druhu stranu je to o moc vecsi adrenalin viezt sa v cinskom Ferrari 260km/h.Utrhne sa to koleso ci neutrhne, zadre sa ten motor v tejto ostrej zatacke, alebo az na rovinke.Buchne mi ten airbag alebo iba spolujazdcovi, ktori tam nesedi. Dali mi tam ti cinsky engineers deformovatelny hriadel volantu, alebo mi sice airbag buchne ale volant ma tresne po hlave...:-DNic v zlom, sam mam skoro vsetko oblecenie made in china, ale tu ide o zivot.
off topic (mimo mísu) dostal jsem tam elektrický kartáček, který má prostor i kontakty pro baterku, motorek, i hřídelku, jen tomu jaksi chybí hybná čast. předek je odlitý z jednoho kusu :-D
A teraz si predstav, ze by ti dali take brzdy. Jeden kus kovu bez piestikov, ale s hadickami.Problem v cine nie je vyrobit. Dokazu vsetko a vela krat kvalitne, ale kontrola a normy.Ludsky zivot tam nic neznamena.
nejsi komunista, pouze naivní a nepoučený hlupák. To neber jako urážku, ale konstatování současného stavu, který lze změnit.1. ta úžasně levná čísnká auta jsou na tom hodně špatně s bezpečností. Teď ti to je možná jedno, ale až budeš mít rodinu, na které ti bude záležet, pochopíš, proč si radši koupíš dražší a bezpečnější auto než čínský šmejd. Totéž platí o mnoha dalších čínských výrobcích - hračkách, některé elektronice, spotřebním zboží i jídle. Časem pochopíš, proč spousta lidí dobrovolně zaplatí za "stejný" výrobek víc - jde jim o kvalitu.2. nevěř tomu, že až dotáhnou kvalitu, zůstane čínské zboží stále levné. Ta kvalita je totiž sakra drahá položka - kvalitnější materiály jsou dražší, obsluha musí být proškolenější, stroje přesnější atd.3. centrálně plánované hospodářství nebude nikdy efektivnější než klasický trh. Zkoušeli to mockrát, zkoušejí to stále a stále to nefunguje. Nefunguje to ani u celostátních ekonomik komunistického a socialistického typu (viz celá socialistická EU) a nefunguje to ani u velkých kapitlistických firem. Jakmile firma přesáhne určitou míru, zpomalí se celé rozhodování, vývoj... Ale holt na papíře to vypadá úžasně a tak znovu a znovu tomu budou lidé věřit a budou si myslet, že všichni ostatní jen udělali "někde" chybu, ale teď už to bude fungovat.4. a ta naivní nenávist vůči reklamě a marketingu... Zkusil sis někdy dělat sám na sebe? Vyrobit něco a prodat to? Jsem OSVČ, dělám DTP na živnosťák - časopisy, knížky apod. 40 % mé práce je v podstatě jen můj vlastní marketing. Musím komunikovat s klienty, dohodnout nové zakázky, sledovat svou konkurenci, přizpůsobovat ceny a případně vymýšlet nové věci, čím klienta přesvědčit, že já jsem ten, komu má dát zakázku. Hledám další subdodavatele (tiskárny, korektory, výrobce speciálních předmětů - třeba ke knížce je přibaleno CD, jehož výrobu také musím zajistit). Zatím stíhám sám, ale už dlouho zvažuju, že se dám dohromady s nějakým schopným produkčním, který mne těchto věcí zbaví.I ti tví obdivovaní čínani mají svá marketingová a reklamní oddělení. Jak jinak si myslíš, že výrobky prodávají a propagují? Pochopitelně přes nějaké marketingové oddělení nebo externí marketingovou firmu (dost obvyklé to je při exportech, že mají propagační firmu v dané zemi). I v centrálně plánované ekonomice měly podniky svá obchodní a propagační oddělení.Marketing výrobek nezdražuje (tedy rozhodně ne tak přímo, jak si myslíš). Naopak marketing je to, co tu firmu živí - bez něj neprodají sebelepší výrobek. Maximálně tak po pár známých nebo někde na vesnici, ale pokud chceš proniknout mimo oblast lidí, které znáš osobně, tak bez marketingu nemáš šanci.5. důvody, proč jsou evropské výrobky dražší, jsou jednak kvalitnější materiály a postupy (ne nezbytně), ale hlavně to jsou úplně jiné náklady na pracovní sílu. V Číně má často dělník za měsíc míň než kolik je průměrná hodinová mzda ve Francii nebo v Německu. V Číně neexistují odbory, dělník je tam spíš nevolníkem a otrokem, pracuje klidně 70 i 80 hodin týdně (např. ve Francii to je 35 hodin týdně!), dost často pracují i děti od šesti, osmi let, neexistuje tam dovolená, nemocenská. V Číně se kašle na bezpečnostní a hygienické předpisy (víš kolik stojí postavení potravinářského závodu, aby splňoval všechny Evropské normy?). Evropské podniky dále musejí řešit různé záruky, práva spotřebitolů na návody atd. Dále tady je šílené daňové zatížení a to hlavně v nákladech na zaměstnance (víš, že např. v ČR stojí firmu zaměstnanec více než dvojnásobek toho, co skutečně dostane "čistého" ve mzdě? A k tomu si připočti náklady na dovolenou, nemocenskou atd. Celkově to dělá skoro tronásobek toho, co člověk dostane na ruku!) Tohle jsou ty pravé důvody, proč je cena u nás vysoká.Takže si nejdřív zkus o problematice něco zjistit, prosím. Pak zjistíš, že to, co jsi napsal, jsou skutečně hodně naivní a hloupé bláboly. Sám za sebe říkám, že kdysi dávno, když mi bylo 15, 17 let, tak jsem podobným blbostem věřil taky. :(
ja na tieto tvoje blaboly zvysoka seriem-pre mna je podstatne ze je to lacne a dostupne beznym ludom-a o tej bezpecnosti by som asi dost polemizoval, vieme velmi dobre ako to funguje v roznych skusobniach a ake znacky aut preferujuvacsi problem bude s inymi vecami-ze sa zapadne automobilky budu branit zubami nechtami len aby tie auta nepustili do eu(vid 60tisicove auto z indie)ale zase sa ukazuje informacna hodnota tohto portalu-bavime sa o cinskych autach a skonci to narekmi zivnostnikov ake maju odvody a co musia vsetko robit aby sa uzivili-FUJ
Krátkozrakost tvojeho uvažování je neuvěřitelná. Ty zlé "západné" automobilky mj. odvadějí v Evropě daně a odvody a dávají práci x set tisícům lidí přímo nebo nepřímo skrz dodavatele, takže obrana proti dovozu plagiátového čínského šmejdu je více než na místě - až nebudou tyhle automobilky tak z čeho myslíš že budou daňové odvody aby bylo na výplaty důchodů těm tvým "beznym ludom"... 3-[ Bohužel někteří si nevidí na špičku nosu a zrovna od Slováka v jehož zemi průmysl stojí a padá s automobilkami bych čekal jinou reakci.
ty mas zjavne prilis dalekozrake videnie-ake dochodky?? kde bude socialny system ako je teraz za 10-20 rokov???? bude ti stat vyplacat dochodok po tvojich 55 rokoch??? sledujes trocha vyvoj??? alebo vidis len svoj dtp biznis??? do "duchodu" sa pojde v 80 rokoch coho sa malokto dozije a ten kto do dochodku pojde pojde len za svoje a zo svojho.a ked uz tak zbrojis proti cinskym autam, to ti nevadia prakticky vsetky veci bezneho pouzitia ktore su z ciny??????????????ale zase vravim-ukazuje sa informacna hodnota tohto portalu a ubohost ludi co sem prispievaju-clanok je o autach a skoncime pri nareku zivnostnika v dtp ako mu je tazko zit :-D:-D:-D
jsi trochu uplně mimo ty osvč:-D:-Dadd1>kvalita je daná technologickými postupy, které jsou souborem norem zdokonolovaných praxi a výrobními prostředky odpovídajícími objemu financí vložených do procesu.add2>tomu věř, protože v kapitalismu je nejdražší položkou nákladové ceny lidská práce která je ovlivněna růstem inflace. to v řízené ekonomice odpadá.add3> čínská ekonomika prochází nárůstem, o kterém si kapitalisické země řízené "trhem" mohou nechat zdát. mmchdm, každá 5tá věc prodana ve světě je dnes vyrobena v číněadd4>mám ,mmjn, 12 let prosperující marketigovou firmu vybudovanou od nuly a proto vím, o čem píšuadd5>mám 25 zaměstnánců a 90 osvč na smlouvu, bude mi 40 a ty tvý moudra jsem žral v 15ti:-D
No, nějak ti tvých 40 let a marketingovou firmu s 25 zaměstnanci nevěřím... Čím to tak bude? Vyjadřováním? Názory? Neuvěřitelnou naivitou a neznalostí reality?Jestli ti je 40, tak jsi centrálně plánovanou ekonomiku zažil stejně jako já - buď máš tedy velmi špatnou paměť, nebo prostě kecáš.a ad 2 - přečti si, co jsem psal. O tom, že největší náklady jsou na lidi, jsem psal a psal jsem i proč. Není to cena lidské práce, ale náklady na zaměstnance - jeho mzda, daňová a jiné odvody, rezerva na dovolenou i nemocenskou atd. To jsou náklady, které tu práci prodražují. Zeptej se v té své slavné firmě účetních, jaké jsou všechno náklady na zaměstnance. A o nákladech při výrobních procesech se poptej u svých klientů.
Churchill říkal, že kdo nebyl ve 20 komunista nemá srdce a kdo je jím ve 40 nemá rozum. Anawarr je exemplární příklad toho když někdo ve 40 nemá rozum ... :-/
Bohužel jedinej kdo tu kecá jsi ty.Jedinej důvod proč jsou ty auta zatím v předpokladech nějakých cen tak levná je důvod,že oni nemusejí investovat do vývoje aut,protože všechno okopírují již od zavadenechých značek.A to že to neuměj ani pořádně okopírovat,je druhá věc.Kvalita spracování je mizerná a urazit v těch autech tak 100 km hlavně v létě,tak se otrávíš toxickejma látkama z materiálů které jsou uvnitř aut!!!Jestli se jednou čína dostane alespoň trochu kvalitou nahoru a přestanou chrlit ty jejich kopie,uvidíš jak závratně poletí i jejich cena!!
byt nemusis, ale podorujes tonemam nic proti nizkym cenam, ale co tu budeme delat my, az se vsechny vyroba presune do ciny? oni nam na socialni jistoty prispivat nebudou.-..
no pak se naučíme dělat konečně efektivně s přiměřeným ziskem a né aby se na jednom autě nabalilo 150% marží prodejců... proč si myslíš, že dovezeš sólově auto i se clem z usa za 50%, než když ti ho doveze firma? proč si myslíš, že se vyplatí nakupovat škodovky v sousední státech se sta tisícovýma úsporama
To si vazne myslis, ze Cinan by neprodaval za tutez cenu jako Skodovka tady, kdyby mohl, protoze on prece dela jen s "primerenym ziskem"? Heh.
čti pozorně o čem jsem psal >ano, já si vážně myslím, že 1,45 miliardy číňanů vydělává na cca 1 milion mocných úředníků, kteří jim určují životní úroveň (1:1450). u nás cca 10 zákazníků měsíčně musí živit prodejce (1:10)...
Moje řeč. Už aby číňani udělali vichr v cenách aut tak, jak jej udělali v cenách elektroniky či PC komponentů.
plne suhlasim a tesim sa na to - china go!!! mrzi ma len ta bieda v krajine. ved aj znackove oblecenie je velakrta z ciny ak ste nevedeli
Co ale narobis, ked snobom staci, ze na rovnakej handre je ina – znackova nasivka a bude sa zaprisahavat, ze on od Cinanov nenakupuje. :-D
To se dalo predpokladat, ze Cinane nebudou kopirovat jenom bezne vozy ale zameri se i na kopie tech luxusnich, po kterych lide touzi. Spis mi prijde jako upadek, ze ty luxusni patri saudum a indum.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.