Geely GE facelift: zkopírovaný Phantom už nevypadá jako Phantom

Před pouhým rokem jsme vám představili velkou čínskou limuzínu Geely GE. Ačkoli to tehdy byla žhavá novinka, rozruch nezpůsobila svým novátorským vzhledem, právě naopak. Vůz totiž jako by z oka vypadl Rolls-Roycům, zejména pak modelu Phantom. Byla z toho menší aférka, která ale v jako ve všech podobných případech vyzněla do ztracena - v zemích ctících duševní vlastnictví se podobné plagiáty beztak neprodávají a co se děje za velkou zdí, do toho může mluvit snad jen Strana. A té je to zjevně ukradené.

V Číně se ale věci mění rychle. Ne, nebojte, prodej tohoto vozu tam nikdo nezakázal, výrobce se ale rozhodl po pouhém roce pro výrazný facelift. Proč také prodávat lacinou kopii, když je možné na bázi Phantomu vystavět své vlastní auto.. A tak světlo světa spatřila faceliftovaná verze Geely GE, která je od té loňské dosti odlišná.

Základní tvary karoserie jsou sice prakticky totožné, tím ale návaznost končí. V prvé řadě ja absolutně přepracovaná příď, která je více čínská a méně britská. První verze byla totiž zepředu takřka dokonalým Rollsem, druhá s ním v tomto ohledu nemá nic společného. Dva klasické hranaté světlomety s opravdu velkou, též hranatou maskou chladiče nahradila celá plejáda „tygřích světélek”. Na přídi jich najdeme celkem osm, z čehož dva páry (denní světla a blinkry) využívají LED technologie. Mezi nimi je napasována snad ještě větší maska, tentokrát zakulacených tvarů, zapadající do zcela přepracovaného předního nárazníku.

Vzadu taktéž nezůstal kámen na kameni, když dva svisle uložené světlomety nahradila čtveřice horizontálních. Jiný je i nárazník a koncovky výfuků.

I z boku si můžeme povšimnout změn, především ubylo chromu a přibylo matně černých prvků. Zajímavé je, že bez úprav se obešla zrcátka nebo disky kol.

Velké změny odhalí také pohled dovnitř, především jedno zadní sedadlo jak v papamobilu nahradily dvě klasické „sicny”. Upraveny byly také výplně dveří a zde ne až tak podstatný prostor řidiče.

Že by se Geely GE chystal do světa? Kdo ví, více budeme vědět po premiéře jeho faceliftované verze na autosalonu v Pekingu, jež se odehraje 23. dubna.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geely GE facelift

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků