Geely GE facelift: zkopírovaný Phantom už nevypadá jako Phantom

Před pouhým rokem jsme vám představili velkou čínskou limuzínu Geely GE. Ačkoli to tehdy byla žhavá novinka, rozruch nezpůsobila svým novátorským vzhledem, právě naopak. Vůz totiž jako by z oka vypadl Rolls-Roycům, zejména pak modelu Phantom. Byla z toho menší aférka, která ale v jako ve všech podobných případech vyzněla do ztracena - v zemích ctících duševní vlastnictví se podobné plagiáty beztak neprodávají a co se děje za velkou zdí, do toho může mluvit snad jen Strana. A té je to zjevně ukradené.

V Číně se ale věci mění rychle. Ne, nebojte, prodej tohoto vozu tam nikdo nezakázal, výrobce se ale rozhodl po pouhém roce pro výrazný facelift. Proč také prodávat lacinou kopii, když je možné na bázi Phantomu vystavět své vlastní auto.. A tak světlo světa spatřila faceliftovaná verze Geely GE, která je od té loňské dosti odlišná.

Základní tvary karoserie jsou sice prakticky totožné, tím ale návaznost končí. V prvé řadě ja absolutně přepracovaná příď, která je více čínská a méně britská. První verze byla totiž zepředu takřka dokonalým Rollsem, druhá s ním v tomto ohledu nemá nic společného. Dva klasické hranaté světlomety s opravdu velkou, též hranatou maskou chladiče nahradila celá plejáda „tygřích světélek”. Na přídi jich najdeme celkem osm, z čehož dva páry (denní světla a blinkry) využívají LED technologie. Mezi nimi je napasována snad ještě větší maska, tentokrát zakulacených tvarů, zapadající do zcela přepracovaného předního nárazníku.

Vzadu taktéž nezůstal kámen na kameni, když dva svisle uložené světlomety nahradila čtveřice horizontálních. Jiný je i nárazník a koncovky výfuků.

I z boku si můžeme povšimnout změn, především ubylo chromu a přibylo matně černých prvků. Zajímavé je, že bez úprav se obešla zrcátka nebo disky kol.

Velké změny odhalí také pohled dovnitř, především jedno zadní sedadlo jak v papamobilu nahradily dvě klasické „sicny”. Upraveny byly také výplně dveří a zde ne až tak podstatný prostor řidiče.

Že by se Geely GE chystal do světa? Kdo ví, více budeme vědět po premiéře jeho faceliftované verze na autosalonu v Pekingu, jež se odehraje 23. dubna.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geely GE facelift
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků