Geely GE facelift: zkopírovaný Phantom už nevypadá jako Phantom

Před pouhým rokem jsme vám představili velkou čínskou limuzínu Geely GE. Ačkoli to tehdy byla žhavá novinka, rozruch nezpůsobila svým novátorským vzhledem, právě naopak. Vůz totiž jako by z oka vypadl Rolls-Roycům, zejména pak modelu Phantom. Byla z toho menší aférka, která ale v jako ve všech podobných případech vyzněla do ztracena - v zemích ctících duševní vlastnictví se podobné plagiáty beztak neprodávají a co se děje za velkou zdí, do toho může mluvit snad jen Strana. A té je to zjevně ukradené.

V Číně se ale věci mění rychle. Ne, nebojte, prodej tohoto vozu tam nikdo nezakázal, výrobce se ale rozhodl po pouhém roce pro výrazný facelift. Proč také prodávat lacinou kopii, když je možné na bázi Phantomu vystavět své vlastní auto.. A tak světlo světa spatřila faceliftovaná verze Geely GE, která je od té loňské dosti odlišná.

Základní tvary karoserie jsou sice prakticky totožné, tím ale návaznost končí. V prvé řadě ja absolutně přepracovaná příď, která je více čínská a méně britská. První verze byla totiž zepředu takřka dokonalým Rollsem, druhá s ním v tomto ohledu nemá nic společného. Dva klasické hranaté světlomety s opravdu velkou, též hranatou maskou chladiče nahradila celá plejáda „tygřích světélek”. Na přídi jich najdeme celkem osm, z čehož dva páry (denní světla a blinkry) využívají LED technologie. Mezi nimi je napasována snad ještě větší maska, tentokrát zakulacených tvarů, zapadající do zcela přepracovaného předního nárazníku.

Vzadu taktéž nezůstal kámen na kameni, když dva svisle uložené světlomety nahradila čtveřice horizontálních. Jiný je i nárazník a koncovky výfuků.

I z boku si můžeme povšimnout změn, především ubylo chromu a přibylo matně černých prvků. Zajímavé je, že bez úprav se obešla zrcátka nebo disky kol.

Velké změny odhalí také pohled dovnitř, především jedno zadní sedadlo jak v papamobilu nahradily dvě klasické „sicny”. Upraveny byly také výplně dveří a zde ne až tak podstatný prostor řidiče.

Že by se Geely GE chystal do světa? Kdo ví, více budeme vědět po premiéře jeho faceliftované verze na autosalonu v Pekingu, jež se odehraje 23. dubna.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geely GE facelift
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků