Geely bude do Evropy dovážet mnoho elektromobilů, ale Galaxy E8 zatím ne. Škoda, v testech na polygonu mu to docela šlo.
Vzhledem k rozmachu čínských značek je s nimi v Evropě nutné počítat. Zatímco dříve by nás jízdní dojmy Geely Galaxy E8 2024 nezajímaly, dnes poskytují alespoň základní představu o tom, jak vyspělé jsou tyto vozy. I když zrovna tento model se bude prodávat jen v Číně. Redakce km77 se proto vydala přímo na místo, aby tento elektrický sedan vyzkoušela.
Jedná se o základní provedení s elektromotorem o výkonu 272 koní a pohonem zadních kol. Energii čerpá z akumulátoru o kapacitě 62 kW pro dojezd 460 km (WLTP). Nabíjení je možné výkonem 150 kW. Vzhledem k tomu, že testování neprobíhá na „domácím“ polygonu v Madridu, nejsou výsledky plně srovnatelné, přesto prozradí mnohé.
Elegantní sedan váží při délce přes 5 metrů „jen“ 1910 kg. Má nízké těžiště díky platformě SEA, kterou využívá třeba i Polestar 4, a 19palcová kola s pneumatikami Goodyear Assurance Comfort 3 o rozměrech 245/45 R19. Ty jsou přizpůsobené dimenzím luxusnějších sedanů jako Mercedes-Benz EQE nebo Volkswagen ID.7. Přední náprava využívá zavěšení typu McPherson, zadní je pětiprvková, nezávislá. Interiéru dominuje 45palcová obrazovka s rozlišením 8K zabírající celou horní část palubní desky.
Start do slalomu odpovídá honosnějšímu pojetí bez ostrého odpichu. Mezi kužely se Galaxy E8 proplétá sebejistě a dává najevo přesné řízení podpořené plynulými náklony karoserie, které ale nejsou nijak velké. Vůz není žádný sportovec, protože elektronické stabilizační systémy zasahují příliš brzy, takže na dynamičtější svezení mnohdy ani nedojde. V zatáčce můžete sice sešlápnout plyn až na zem, ale auto zrychlí až po narovnání volantu. I tak časem 23,5 sekundy poráží Mercedes-Benz EQE.
Ve slalomu se Galaxy E8 chová při rychlých změnách směru neutrálně. Není nedotáčivé, ani přetáčivé. Úvodní kolo s nájezdovou rychlostí 76 km/h projíždí bez zaváhání. Stejný klid, rozvahu a vedení v přesné stopě si Geely zachovává i při nájezdu v rychlosti 82 km/h, což je nadprůměr. Pro srovnání, na dráze ve Španělsku byl pro Mercedes-Benz EQE limit 74 km/h.
Podvozek čínského sedanu je sebejistě naladěný a zvládnutí nouzového manévru není závislé na zásahu asistentů, ale samozřejmě že citlivě pomohou. Je to zvláštní kontrast oproti chování ve slalomu. Každopádně, jestli se sem Geely Galaxy E8 někdy podívá, rozhodně si ostudu neuřízne.