Čínská automobilka Geely odhalila SUV FY11. Stane se základem pro Lotus?

Co by se stalo, kdybyste spojili BMW X4 a přední masku z Lincolnu? Čínská automobilka Geely na to odpověď má.

A je to oficiální. Čínská automobilka Geely vypustila do světa první necenzurované snímky svého křížence SUV a kupé. Interní označení modelu je FY11, což popravdě moc exoticky nezní. Automobilka tímto odhalením zareagovala na uniklé snímky z minulého týdne.

Teď, když už nemusí nic skrývat, si jejich nejnovější výtvor můžeme pořádně prohlédnout. Na autě není vlastně nic nového, funguje podle osvědčeného receptu, podle kterého vaří v Německu BMW X4, X6, Mercedes GLC kupé a GLE kupé. Výrazněji se liší pouze přední maskou, která připomíná poslední koncepty Lincolnu.

Šéf Geely a Volva měl zálusk i na BMW. Nakonec koupil akcie Daimleru

Šéf Geely a Volva měl zálusk i na BMW. Nakonec koupil akcie Daimleru

FY11 tak ničím nevyčnívá a tiše zapadne mezi své potenciální konkurenty. Nemuselo by ale vůbec jít o špatné auto. Čínský gigant Geely vlastní například Volvo nebo Lotus. Mají tak spoustu dobrých komponentů, které se dají využít. FY11 stojí na modulární platformě CMA z produkce Volvo, na které stojí například model XC40.

Moudrá je i volba motoru. Geely FY11 bude pohánět turbem přeplňovaný motor o objemu 2,0 litru s výkonem 175 kW (238 koní) a točivým momentem 350 N.m. Síla se bude přenášet na přední kola, na přání ale bude i čtyřkolka. O převodovce nebyla řeč, očekáváme ale 7stupňový automat 7DCT z produkce Geely.

V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

Bližší informace prozradí automobilka v blízké budoucnosti. Nové SUV bude nejspíš sjíždět z právě vystavované továrny v hlavním městě Wu-chan. Zde se bude vyrábět také nové SUV Lotus, o kterém jsme vás informovali o víkendu. Nedivili bychom se, kdyby s novým Geely sdílelo technický základ. Všechno tomu totiž nasvědčuje.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků