Geely Emgrand EC7: čínský sedan v Anglii již v roce 2012

Jedno z milých překvapení poslední sady nárazových testů EuroNCAP, čínský vůz Geely Emgrand EC7, vstoupí již zakrátko do Evropy.

Čínský sedan Geely Emgrand EC7 nastoupil spolu s dalším čínským vozem MG6 do nárazových testů podle náročné metodiky EuroNCAP, kde oba modely získaly čtyři hvězdy. Zatímco MG6 se již v (pro značku MG kdysi domácí) Anglii prodává, konkurenční Emgrand se na svůj nástup teprvé chystá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Geely Emgrand EC7 obohatí nabídku automobilů na britském trhu

Společnost Geely, jinak majitel společnosti Volvo Cars, hodlá nabídnout britským zákazníkům svůj Emgrand EC7 již na konci roku 2012. Před několika dny skrze dceřinou firmu Geely Auto UK uzavřela smlouvu s britským koncernem Manganese Bronze Holdings plc (MBH), jenž se pro vozy Geely stane výhradním dodavatelem na anglickém trhu.

EuroNCAP: čtyři hvězdy pro dva čínské modely

EuroNCAP: čtyři hvězdy pro dva čínské modely

Model Emgrand bude k dispozici jako čtyřdveřový sedan EC7 a pětidveřový hatchback EC7-RV a se zážehovými motory 1,5 a 1,8 l. Obě verze zamíří do exponovaného segmentu nižší střední třídy a kromě dostatku místa pro pětici pasažérů a jejich zavazadla mají nabídnout bohatou základní výbavu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ceny mají začínat v přepočtu pod hranicí 300 000 Kč, počítá se také se zárukou na 160 000 km. Na domácím trhu je Emgrand EC7 v současnosti dodáván výhradně s výkonnějším z uvedených motorů v kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou a emisemi plnícími normu Euro IV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jednotka JL 4G18 s proměnným časováním ventilů dosahuje výkonu 139 koní (102 kW) při 6 200 ot./min. a točivého momentu 172 Nm při 4 200 ot./min. Nepřekvapí konvenční konstrukce podvozku se vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sedan stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 650 mm, základní objem zavazadlového prostoru má činit plných 680 l a pohotovostní hmotnost jen 1 280 kg. Geely Emgrand EC7 je dlouhý 4 635 mm, široký 1 789 mm a vysoký 1 470 mm. Některé z uvedených údajů se při adaptaci na podmínky evropského provozu ještě mohou mírně změnit.     
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Hyundai i10 1.0i D-CVVT: Kde jiní pomalu končí, on stále zůstává

Hyundai i10 1.0i

Ve vodách městských aut začíná být poněkud mrtvo. Trh skomírá, ceny stoupají a někteří výrobci si myslí, že to zachrání s ještě draží elektrifikací. Přesto existují automobilky, které věří minivozům v jejich původní podobě a Hyundai i10 je jedním z nich.

dnes | Miro Mihálik | 5 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků