Geely chce koupit Volvo, budeme blíže čínské invazi?

31 komentářů

Fénix56
27. června • 1:14

Přemýšlím co nám tady ještě patří. Tatra američanům, Liaz Karosa zrušit, Škodu pro VW, ČSA má jít taky pryč, Vítkovice má mouřenín Mittal, tradiční anglické značky skupují ti z jejích bývlých koloní ...neděje se něco? nechcete se nad tím někdo zamyslet? Evropani začínají mít holý zadek a to doslova:-(

Ef
23. června • 20:33

Bych se uklidnil. Bez ohledu na to kdo zrovna vlastní akcie firmy zůstane volvo svédskou značkou..akcie mercedesu taky dzí z valné většiny arabové a nikoho to nežere:-) No a porsche si asi koupí Katar:-)asiati jsou dnes jediní kdo má takovouu hotovost. A nemyslete so, že jsou to takoví pitomci, že by udělali něco, aby akvizici, jako je koupě Volva, nějak poškodili. Naopak můžou do něj nalít další prachy na vývoj dalších modelů..Takže zahodte předsudky čecháčkové..myslím, že ani jeden z vás co zde píšete v číně nebyl. asi by vám spadla brada a oči se možná otevřeli..

Falco
25. června • 1:08

Daimler prodá 9 % svých akcií společnosti Aabar Investments a Katar chce koupit čtvrtinový podíl v Porsche. Rozhodně se tady nejedná o převzetí automobilky. Prober se!

Dusan
24. června • 9:57

Ono je to trosku slozitejsi. Volvo je maly vyrobce, ktery nema sanci prezit samostatne. Takze nakup od "automobilky", ktera nevlastni zadne technologie a nema schopnost dalsiho vyvoje je pomerne problematickym krokem. Vzhledem k nemoznosti podpory materske firmy by muselo Volvo vyvoj dalsich modelu zatahnout zcela samo a to nemuze financne vyjit. Duvod proc se prodavaji mensi automobilky tem velkym je prave ten, ze sdileni komponent umoznuje snizit naklady a zvysit efektivitu. Koneckoncu mistni Skodovka je tak uspesna prave proto, ze 80% svych vozidel nevyviji, ale dostane od VW Group k poskladani do svych projektu. Cinane pujdou asi cestou nakupu technologii od konkurence, ale to je samozrejme dost nakladne a dava kontrolu na vlastni technikou do rukou konkurence, coz neni uplne dobre.

RS
24. června • 16:25

Cinane budou nakupovat technologie dale od Fordu. Jako to je u Jaguaru nebo Astonu.

Haya
23. června • 19:11

principiélní problém je v tom, že Čína má tolik dolarů, které čím dál více začínají být bezcenné, že začíná zkupovat ve své podstatě cokoli..., jojo, tak jsme to pod bratrem usa dopracovali... :-(B-]

Zelí
23. června • 16:18

Evropa pomalu dojíždí na vlajkové heslo socialistů, kteří ji dnes již sedumdesát (ve Švédsku osumdesát) let nepřetržitě drancují. Heslo zní : "Všechno prožrat".
Blížíme se do okamžiku, kdy už nebude co prožrat. Švédsko začalo se socialismem jako třetí průmyslově nejvyspělejší a nebohatší země na světě. Měli toho na rozfofrování dost. Ale každý pytel i sebenacpanější má dno. A my ho už vidíme. O česku to samozřejmě platí taky. I my jsme začínali jako pátá průmyslově nejvyspělejší země a dnes nejsme schopni vyrobit ani hřebík.

Jindrej
23. června • 18:45

Tak hřebík schopni teda vyrobit jsme a to ještě mnohem kvalitnější, než soudruzy z Číny. Bohužel taky dráž, což znamená, že si každý koupí ten sráč z číny a my žádný hřebík tím pádem nevyrobíme. Bohužel

eLzyx
25. června • 10:59

nejlepší na tom je, že spousta věcí z číny se (nejen) u nás překrabičkovává do made in Czech Republic, případně made in EU atp :-/Takže iluze českého hřebíku vydrží jen do doby, kdy ho pošlu proti prknu.

aaa
23. června • 20:10

no jo, když vy socky chcete všechno levný, tak to máte...

Pavel
23. června • 17:34

Evropa dojíždí na to, že automobilky prodala soudruhům z USA. Bohužel ti jen dokázali svou neschopnost a tak jde vše do kopru.

rx8
23. června • 17:50

Proc je teda Evropa prodavala do USA? Nebyla teda Evropa nakonec neschopna prvni?

Pavel
24. června • 14:20

Ano, to je pravda, neschopnost evropského managementu vyústila v to, že se to prodalo američanům o kterých si mysleli, že budou lepší. Bohužel nebyli, byli stejně neschopní.

Skyline
24. června • 17:12

Zajimalo by me, co bys s odbory delal ty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
25. června • 6:44

Pokud se do Vaší diskuze můžu vložit, tak odbory ve Švédsku jsou ve srovnání s kolegy z Francie nebo USA hotoví beránci, v tomhle bych problém švédských automobilek nehledal. Nejsilnější odbory a odborářské výhody měli v USA Ford a GM a proto na to taky dojeli, to co nabízeli vlastním zaměstnancům za výhody jim závidí i frantíci a to už je co říct :-)
Problémem švédských automobilek je, že se snažili vyrábět jen velká prémiová auta, která bohužel automobilku neuživý zvláště při velkých nákladech na výzkum, v jejich případě nákladů na výzkum bezpečnosti (proto mají taky Volvo a Saab nejvíce bezpečnostních patentů na světě).

lojz
23. června • 16:55

Já vždycky záviděl jednoduchým jako ty.

Zelí
23. června • 16:57

Co je na socialismu komplexního ?

El Carlos
23. června • 19:08

Komplexního nic. Nicméně přisuzovat toto socialismu je naprostý unikát, asi jako prohlásit, že za pád Waltrovky může minulý režim :-D

Zelí
24. června • 7:51

Vláda komunistů byla v naší socialistické éře jen jednou z epizod. Na socialismus neměla tzv. sametovka žádný vliv. K jeho redukci vůbec nedošlo, už první daňová reforma s.Klause socialismus zásadním způsobem upevnila. Takže průmyslový úpadek po revoluci pokračuje stále. Je to jako na titaniku, v lodi je díra přes všechny komory a jde ke dnu, ale hudba na horních palubách stále hraje, rozlévá se šampaňské a dekórum nepotopitelné lodi udržuje u pasažérů optimistický pohled do budoucnosti.
Ať žije volvo, symbol švédska, symbol bezpečnosti .....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Prudič
25. června • 8:44

Pro dnešní mladé internetové přispivatele pojem a průjem splývají v jedno.
Už by si měli uvědomit, že každé společenské zřízení je výhodné jen pro určitou vrstvu společnosti. Dnešní klasický kapitalismus má s dřívějším socialismem už velmí málo společného. Základním zdrojem státního rozpočtu socialismu bylo společenské vlastnictví výrobních prostředků a tedy i zisku z toho plynoucích, které se až na pár výjimek už dnes nekoná.
Socialismus byl výhodný pro většinu pracujících za mzdu. Dnešní kapitalismus je postaven na soukromém vlastnictví výrobních prostředků a zdrojem státního rozpočtu jsou daně, poplatky a sociální pojištěni. Tento současný režim je výhodný zejména pro vrstvu majitelů a vyšších zaměstnanců, svobodných povolání a živnostníků.
Čistý socialismus už nemá v programu žadná strana. Nejvíce se mu blíží KSČM, která by byla pro posílení úlohy státu, ale program je sociálně demokratický. Všechny ostatní strany mají tvrdě pravicové programy, které se liší jen v úrovni záchranné sítě slabého státu.
Závěr, tvoje reakce je vyjádření hloupého a neznalého puberťáka.

Zelí
26. června • 14:34

Nebudu to dále rozvíjet na serveru o autech. Tady se jednalo o Švédsko a to je země bezpochyby socialistická už z doby před druhou světovou válkou, kdy po vítězství sociálních demokratů začalo jeho budování. Naprosto otevřeně a veřejně. Sociální demokraté se za to nestyděli, byl to jejich program, který velmi důsledně realizovali a do celého světa vytrubovali. To co ty si myslíš o dnešním zřízení je velmi úsměvné. Hovořit o zemi, kde je 80% přerozdělování jako o klasickém kapitalismu, to chce mít na očích naprosto neprůhledné klapky a v uších tutové ucpávky a nechat se ve své samolibé nevědomosti unášet ve vlastním myšlenkovém akváriu. Blahopřeju. Spěte sladce.

mvb
23. června • 19:35

minuly rezim muze neprimo za temer vsechno... to je fakt... ale donekonecna se na to vymlouvat nemuzeme...

KL
23. června • 16:16

...vsechny majitele Volva. Takova degradace znacky by nemela obdoby. Cim dal vic se divim, ze svedska vlada se proti tomu nezacala a nezacina ohrazovat;-/ tohle je vazna spatny a pristup k technologiim, ktere Cina ziska je ze strategickeho hlediska az konsternujici;-( je mi smutno...

Radek Ondrášík
24. června • 8:44

:) Ano budeme je litovat, stejne jako litujeme majitele Lotusu ze? Ty prece vlastni trapny Proton z Malajsie :)

puk123
24. června • 13:48

Už teď s nimi soucítím. Kdyby někdo z nich potřeboval, může mi svého nebožáčka přenechat. Postarám se o něj jako o vlastního. :-)

Radek Ondrášík
24. června • 14:55

Jako ja bych se v Lotusu stydel jezdit, to musi byt poradne socky, kdyz si to nekdo koupi.

RS
24. června • 16:19

Lotus je momentalne pekne v prd.... ;-)

ABC
23. června • 17:38

Proč degradace značky. Ono záleží na tom kdo firmu vlastní? Divnej pohled na svět. Že ti není trápně cvakat na tom Tajwanským křápu :-/

JirkaM
23. června • 21:00

Volva jsou nejhezci auta vubec. Nechci aby dopadly jako telefony Siemens :-(

ABC
26. června • 21:02

jasně, ale ti co je kupují to dělají proto aby se prodávali, takže pokud zmrší kvalitu, design tak toho moc neprodají.. ;-)

raduna
28. června • 11:58

Vy děláte jako by se veškerá produkce přesunula do Číny. Výrobní linky zůstanou tam kde jsou a (snad) i lidi zůstanou. Ti kluci s bambusovýma kloboukama do toho budou vrážet jen peníze. Nic méně uvidíme co ty rákosky udělaj i s takovou americkou modlou jako je Hummer.

Doporučujeme

Články odjinud