Geely chce koupit Volvo, budeme blíže čínské invazi?

KL  |  23. 06. 2009 16:16

...vsechny majitele Volva. Takova degradace znacky by nemela obdoby. Cim dal vic se divim, ze svedska vlada se proti tomu nezacala a nezacina ohrazovat;-/ tohle je vazna spatny a pristup k technologiim, ktere Cina ziska je ze strategickeho hlediska az konsternujici;-( je mi smutno...

Odpovědět  |   | 
ABC  |  23. 06. 2009 17:38

Proč degradace značky. Ono záleží na tom kdo firmu vlastní? Divnej pohled na svět. Že ti není trápně cvakat na tom Tajwanským křápu

Odpovědět  |   | 
JirkaM  |  23. 06. 2009 21:00

Volva jsou nejhezci auta vubec. Nechci aby dopadly jako telefony Siemens

Odpovědět  |   | 
ABC  |  26. 06. 2009 21:02

jasně, ale ti co je kupují to dělají proto aby se prodávali, takže pokud zmrší kvalitu, design tak toho moc neprodají..

Odpovědět  |   | 
raduna  |  28. 06. 2009 11:58

Vy děláte jako by se veškerá produkce přesunula do Číny. Výrobní linky zůstanou tam kde jsou a (snad) i lidi zůstanou. Ti kluci s bambusovýma kloboukama do toho budou vrážet jen peníze. Nic méně uvidíme co ty rákosky udělaj i s takovou americkou modlou jako je Hummer.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  24. 06. 2009 08:44

:) Ano budeme je litovat, stejne jako litujeme majitele Lotusu ze? Ty prece vlastni trapny Proton z Malajsie :)

Odpovědět  |   | 
puk123  |  24. 06. 2009 13:48

Už teď s nimi soucítím. Kdyby někdo z nich potřeboval, může mi svého nebožáčka přenechat. Postarám se o něj jako o vlastního.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  24. 06. 2009 14:55

Jako ja bych se v Lotusu stydel jezdit, to musi byt poradne socky, kdyz si to nekdo koupi.

Odpovědět  |   | 
RS  |  24. 06. 2009 16:19

Lotus je momentalne pekne v prd....

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  23. 06. 2009 16:18

Evropa pomalu dojíždí na vlajkové heslo socialistů, kteří ji dnes již sedumdesát (ve Švédsku osumdesát) let nepřetržitě drancují. Heslo zní : "Všechno prožrat".
Blížíme se do okamžiku, kdy už nebude co prožrat. Švédsko začalo se socialismem jako třetí průmyslově nejvyspělejší a nebohatší země na světě. Měli toho na rozfofrování dost. Ale každý pytel i sebenacpanější má dno. A my ho už vidíme. O česku to samozřejmě platí taky. I my jsme začínali jako pátá průmyslově nejvyspělejší země a dnes nejsme schopni vyrobit ani hřebík.

Odpovědět  |   | 
lojz  |  23. 06. 2009 16:55

Já vždycky záviděl jednoduchým jako ty.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  23. 06. 2009 16:57

Co je na socialismu komplexního ?

Odpovědět  |   | 
El Carlos  |  23. 06. 2009 19:08

Komplexního nic. Nicméně přisuzovat toto socialismu je naprostý unikát, asi jako prohlásit, že za pád Waltrovky může minulý režim

Odpovědět  |   | 
mvb  |  23. 06. 2009 19:35

minuly rezim muze neprimo za temer vsechno... to je fakt... ale donekonecna se na to vymlouvat nemuzeme...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  24. 06. 2009 07:51

Vláda komunistů byla v naší socialistické éře jen jednou z epizod. Na socialismus neměla tzv. sametovka žádný vliv. K jeho redukci vůbec nedošlo, už první daňová reforma s.Klause socialismus zásadním způsobem upevnila. Takže průmyslový úpadek po revoluci pokračuje stále. Je to jako na titaniku, v lodi je díra přes všechny komory a jde ke dnu, ale hudba na horních palubách stále hraje, rozlévá se šampaňské a dekórum nepotopitelné lodi udržuje u pasažérů optimistický pohled do budoucnosti.
Ať žije volvo, symbol švédska, symbol bezpečnosti .....

Odpovědět  |   | 
Prudič  |  25. 06. 2009 08:44

Pro dnešní mladé internetové přispivatele pojem a průjem splývají v jedno.
Už by si měli uvědomit, že každé společenské zřízení je výhodné jen pro určitou vrstvu společnosti. Dnešní klasický kapitalismus má s dřívějším socialismem už velmí málo společného. Základním zdrojem státního rozpočtu socialismu bylo společenské vlastnictví výrobních prostředků a tedy i zisku z toho plynoucích, které se až na pár výjimek už dnes nekoná.
Socialismus byl výhodný pro většinu pracujících za mzdu. Dnešní kapitalismus je postaven na soukromém vlastnictví výrobních prostředků a zdrojem státního rozpočtu jsou daně, poplatky a sociální pojištěni. Tento současný režim je výhodný zejména pro vrstvu majitelů a vyšších zaměstnanců, svobodných povolání a živnostníků.
Čistý socialismus už nemá v programu žadná strana. Nejvíce se mu blíží KSČM, která by byla pro posílení úlohy státu, ale program je sociálně demokratický. Všechny ostatní strany mají tvrdě pravicové programy, které se liší jen v úrovni záchranné sítě slabého státu.
Závěr, tvoje reakce je vyjádření hloupého a neznalého puberťáka.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  26. 06. 2009 14:34

Nebudu to dále rozvíjet na serveru o autech. Tady se jednalo o Švédsko a to je země bezpochyby socialistická už z doby před druhou světovou válkou, kdy po vítězství sociálních demokratů začalo jeho budování. Naprosto otevřeně a veřejně. Sociální demokraté se za to nestyděli, byl to jejich program, který velmi důsledně realizovali a do celého světa vytrubovali. To co ty si myslíš o dnešním zřízení je velmi úsměvné. Hovořit o zemi, kde je 80% přerozdělování jako o klasickém kapitalismu, to chce mít na očích naprosto neprůhledné klapky a v uších tutové ucpávky a nechat se ve své samolibé nevědomosti unášet ve vlastním myšlenkovém akváriu. Blahopřeju. Spěte sladce.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  23. 06. 2009 17:34

Evropa dojíždí na to, že automobilky prodala soudruhům z USA. Bohužel ti jen dokázali svou neschopnost a tak jde vše do kopru.

Odpovědět  |   | 
rx8  |  23. 06. 2009 17:50

Proc je teda Evropa prodavala do USA? Nebyla teda Evropa nakonec neschopna prvni?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  24. 06. 2009 14:20

Ano, to je pravda, neschopnost evropského managementu vyústila v to, že se to prodalo američanům o kterých si mysleli, že budou lepší. Bohužel nebyli, byli stejně neschopní.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  24. 06. 2009 17:12

Zajimalo by me, co bys s odbory delal ty.

Odpovědět  |   | 
petr  |  25. 06. 2009 06:44

Pokud se do Vaší diskuze můžu vložit, tak odbory ve Švédsku jsou ve srovnání s kolegy z Francie nebo USA hotoví beránci, v tomhle bych problém švédských automobilek nehledal. Nejsilnější odbory a odborářské výhody měli v USA Ford a GM a proto na to taky dojeli, to co nabízeli vlastním zaměstnancům za výhody jim závidí i frantíci a to už je co říct
Problémem švédských automobilek je, že se snažili vyrábět jen velká prémiová auta, která bohužel automobilku neuživý zvláště při velkých nákladech na výzkum, v jejich případě nákladů na výzkum bezpečnosti (proto mají taky Volvo a Saab nejvíce bezpečnostních patentů na světě).

Odpovědět  |   | 
Jindrej  |  23. 06. 2009 18:45

Tak hřebík schopni teda vyrobit jsme a to ještě mnohem kvalitnější, než soudruzy z Číny. Bohužel taky dráž, což znamená, že si každý koupí ten sráč z číny a my žádný hřebík tím pádem nevyrobíme. Bohužel

Odpovědět  |   | 
aaa  |  23. 06. 2009 20:10

no jo, když vy socky chcete všechno levný, tak to máte...

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  25. 06. 2009 10:59

nejlepší na tom je, že spousta věcí z číny se (nejen) u nás překrabičkovává do made in Czech Republic, případně made in EU atp

Takže iluze českého hřebíku vydrží jen do doby, kdy ho pošlu proti prknu.

Odpovědět  |   | 
Haya  |  23. 06. 2009 19:11

principiélní problém je v tom, že Čína má tolik dolarů, které čím dál více začínají být bezcenné, že začíná zkupovat ve své podstatě cokoli..., jojo, tak jsme to pod bratrem usa dopracovali...

Odpovědět  |   | 
Ef  |  23. 06. 2009 20:33

Bych se uklidnil. Bez ohledu na to kdo zrovna vlastní akcie firmy zůstane volvo svédskou značkou..akcie mercedesu taky dzí z valné většiny arabové a nikoho to nežere No a porsche si asi koupí Katar

asiati jsou dnes jediní kdo má takovouu hotovost. A nemyslete so, že jsou to takoví pitomci, že by udělali něco, aby akvizici, jako je koupě Volva, nějak poškodili. Naopak můžou do něj nalít další prachy na vývoj dalších modelů..

Takže zahodte předsudky čecháčkové..myslím, že ani jeden z vás co zde píšete v číně nebyl. asi by vám spadla brada a oči se možná otevřeli..

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 06. 2009 09:57

Ono je to trosku slozitejsi. Volvo je maly vyrobce, ktery nema sanci prezit samostatne. Takze nakup od "automobilky", ktera nevlastni zadne technologie a nema schopnost dalsiho vyvoje je pomerne problematickym krokem. Vzhledem k nemoznosti podpory materske firmy by muselo Volvo vyvoj dalsich modelu zatahnout zcela samo a to nemuze financne vyjit. Duvod proc se prodavaji mensi automobilky tem velkym je prave ten, ze sdileni komponent umoznuje snizit naklady a zvysit efektivitu. Koneckoncu mistni Skodovka je tak uspesna prave proto, ze 80% svych vozidel nevyviji, ale dostane od VW Group k poskladani do svych projektu. Cinane pujdou asi cestou nakupu technologii od konkurence, ale to je samozrejme dost nakladne a dava kontrolu na vlastni technikou do rukou konkurence, coz neni uplne dobre.

Odpovědět  |   | 
RS  |  24. 06. 2009 16:25

Cinane budou nakupovat technologie dale od Fordu. Jako to je u Jaguaru nebo Astonu.

Odpovědět  |   | 
Falco  |  25. 06. 2009 01:08

Daimler prodá 9 % svých akcií společnosti Aabar Investments a Katar chce koupit čtvrtinový podíl v Porsche. Rozhodně se tady nejedná o převzetí automobilky. Prober se!

Odpovědět  |   | 
Fénix56  |  27. 06. 2009 01:14

Přemýšlím co nám tady ještě patří. Tatra američanům, Liaz Karosa zrušit, Škodu pro VW, ČSA má jít taky pryč, Vítkovice má mouřenín Mittal, tradiční anglické značky skupují ti z jejích bývlých koloní ...neděje se něco? nechcete se nad tím někdo zamyslet? Evropani začínají mít holý zadek a to doslova

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 60 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A