Geely Borui GE je nový čínský sedan majitele Volva. Má jezdit za 1,5 l/100 km

Čínská automobilka Geely rozšíří svou nabídku vozů. Již 9. dubna oficiálně představí přírůstek do rodiny modelů Borui - hybridní sedan Borui GE.

Automobilka Geely pokračuje v rozšiřování své produktové řady modelů pro čínský trh. Nejnovějším přírůstkem se stane Borui GE. Hybridní sedan má být založen na modelu Geely Borui EC9. 

Novinka zaujme aktualizovaným designem, hlavně co se týče přední mřížky či světel. O pohon se stará kombinace tříválce o objemu 1,5 litru s přímým vstřikováním a elektromotoru. 

Pohonní jednotka pochází od švédské automobilky Volvo, kterou Geely vlastní. V jejím produktové řade se stará například o pohon modelu XC40 T3, kde má 115 kW a 265 N.m. Zřejmě jej uvidíme i v nadcházejících elektrifikovaných modelech řady 40. 

Šéf Geely a Volva měl zálusk i na BMW. Nakonec koupil akcie Daimleru

Šéf Geely a Volva měl zálusk i na BMW. Nakonec koupil akcie Daimleru

Na oficiální specifikace si budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Už by to ale nemělo být dlouho, protože Borui GE má zažít oficiální premiéru již 9. dubna. Prodej se má začít v Číně v srpnu letošního roku. V čínských médiích se ale už objevili různé spekulace. Mluví se o velmi impozantní kombinované spotřebě paliva pouze 1,5 l/100 km. 

Nový sedan rozhodně přitáhne pozornost také svým high-tech interiérem. Ústředním prvkem bude velký infotainment systém s 12,2 palcovým displejem. Potěšit může vnitřní osvětlení včetně LED dekorací na panelech dveří. Další vychytávku najdete v centrální opěrce, kde se nachází bezdrátová nabíječka pro smartphone. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků