Geely Borui GE je nový čínský sedan majitele Volva. Má jezdit za 1,5 l/100 km

Čínská automobilka Geely rozšíří svou nabídku vozů. Již 9. dubna oficiálně představí přírůstek do rodiny modelů Borui - hybridní sedan Borui GE.

Automobilka Geely pokračuje v rozšiřování své produktové řady modelů pro čínský trh. Nejnovějším přírůstkem se stane Borui GE. Hybridní sedan má být založen na modelu Geely Borui EC9. 

Novinka zaujme aktualizovaným designem, hlavně co se týče přední mřížky či světel. O pohon se stará kombinace tříválce o objemu 1,5 litru s přímým vstřikováním a elektromotoru. 

Pohonní jednotka pochází od švédské automobilky Volvo, kterou Geely vlastní. V jejím produktové řade se stará například o pohon modelu XC40 T3, kde má 115 kW a 265 N.m. Zřejmě jej uvidíme i v nadcházejících elektrifikovaných modelech řady 40. 

Šéf Geely a Volva měl zálusk i na BMW. Nakonec koupil akcie Daimleru

Šéf Geely a Volva měl zálusk i na BMW. Nakonec koupil akcie Daimleru

Na oficiální specifikace si budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Už by to ale nemělo být dlouho, protože Borui GE má zažít oficiální premiéru již 9. dubna. Prodej se má začít v Číně v srpnu letošního roku. V čínských médiích se ale už objevili různé spekulace. Mluví se o velmi impozantní kombinované spotřebě paliva pouze 1,5 l/100 km. 

Nový sedan rozhodně přitáhne pozornost také svým high-tech interiérem. Ústředním prvkem bude velký infotainment systém s 12,2 palcovým displejem. Potěšit může vnitřní osvětlení včetně LED dekorací na panelech dveří. Další vychytávku najdete v centrální opěrce, kde se nachází bezdrátová nabíječka pro smartphone. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků