Géčko omládlo.

V prosinci tohoto roku přijde do prodejní sítě značky Mercedes-Benz inovovaná verze třídy G. Světové premiéry se inovované „Géčko“ dočká na letošním Pařížském autosaloně.
Géčko omládlo.
V prosinci tohoto roku přijde do prodejní sítě značky Mercedes-Benz inovovaná verze třídy G. Světové premiéry se inovované „Géčko“ dočká na letošním Pařížském autosaloně.

Automobilů třídy G bylo od jejího představení před 20 lety vyrobeno cca 145 000 kusů. V modelovém roce 2001 dostane po vzoru třídy S i „Géčko“ impozantní dieselový motor V8. Výkon 250 ks a točivým moment 560 Nm znamená, že i ve třídě velkých off-roadů nenajde tento motor konkurenci.

Nejvíce změn na nás čeká v interiéru a to jak o stránce stylistické, tak po stránce technické. Změněné tvarování výplní předních dveřích a přepracovaná palubní deska posouvají Géčko do současného stylu Mercedesu. Nové přístrojové vybavení zahrnuje i centrální display. Pomocí tohoto displeje je možné ukládat řidičovo individuální nastavení a ovládat prakticky všechny elektronické prvky ve voze. Autorádio a autotelefon je možné ovládat také pomocí tlačítek umístěných na volantu.

Elektronickou klimatizaci je možné samostatně nastavit pro levou i pravou část automobilu. Ve ventilační soupravě je instalován i velmi výkonný filtr.

Nová přední sedadla nyní nabízí více komfortu. Přispívá k tomu i jejich elektronické nastavování a paměťová funkce. V rámci paměti se ukládá i poloha volantu. Po té co, když je vyjmu elektronický klíček zapalování, volant „ustoupí“ do své nejnižší polohy a usnadní tak řidičovo vystoupení.

Géčko je plné různých senzorů. Dešťový senzor ovládá stěrače v závislosti na intenzitě deště, potkávací světlomety a koncové světlomety ovládá senzor instalovaný v předním okně, zpětná zrcátka jsou automaticky zacloněna v případě oslnění jiným vozem.

V inovovaném Géčku nechybí ani vyspělý systém COMAND, který patří do standardní výbavu u osmiválců. Systém COMAND obsahuje již zmíněný centrální display, televizní přijímač, navigační systém GPS. Dalším víceméně bezpečnostním prvkem je systém TELEAID, neboli automatický systém na přivolání pomoci. Od prosince bude také poprvé možné i do řady G objednat systém LINGUATRONIC.

Zvenku jsou změny mnohem méně patrné. Novinkou jsou bílá směrová světla a dvoubarevná koncová světla. U obou osmiválcových modelů (G500 a G400 CDI) jsou součástí standardní výbavy chromovaná 18“ litá kola. Osmiválce jsou také k poznání díky nárazníkům v barvě karoserie.

Mercedes-Benz třídy G bude vybavován třemi základními motory. Prvním z nich je známý šestiválec 3.2 s výkonem 215 ks, druhým osmiválec 5.0 s výkonem 296 ks a třetím je nový osmiválcový diesel přeplňovaný dvojicí turbodmychadel s výkonem 250 ks. Tento motor dokáže Géčko rozhýbat až na 180 km/h. Průměrná spotřeba nového dieselu činí pouze 12,8 l/100 km.

Pro úplnost dodávám, že všechny vozy Mercedes-Benz třídy G jsou vybavovány výhradně pětistupňovými automatickými převodovkami.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků