Géčko omládlo.

V prosinci tohoto roku přijde do prodejní sítě značky Mercedes-Benz inovovaná verze třídy G. Světové premiéry se inovované „Géčko“ dočká na letošním Pařížském autosaloně.
Géčko omládlo.
V prosinci tohoto roku přijde do prodejní sítě značky Mercedes-Benz inovovaná verze třídy G. Světové premiéry se inovované „Géčko“ dočká na letošním Pařížském autosaloně.

Automobilů třídy G bylo od jejího představení před 20 lety vyrobeno cca 145 000 kusů. V modelovém roce 2001 dostane po vzoru třídy S i „Géčko“ impozantní dieselový motor V8. Výkon 250 ks a točivým moment 560 Nm znamená, že i ve třídě velkých off-roadů nenajde tento motor konkurenci.

Nejvíce změn na nás čeká v interiéru a to jak o stránce stylistické, tak po stránce technické. Změněné tvarování výplní předních dveřích a přepracovaná palubní deska posouvají Géčko do současného stylu Mercedesu. Nové přístrojové vybavení zahrnuje i centrální display. Pomocí tohoto displeje je možné ukládat řidičovo individuální nastavení a ovládat prakticky všechny elektronické prvky ve voze. Autorádio a autotelefon je možné ovládat také pomocí tlačítek umístěných na volantu.

Elektronickou klimatizaci je možné samostatně nastavit pro levou i pravou část automobilu. Ve ventilační soupravě je instalován i velmi výkonný filtr.

Nová přední sedadla nyní nabízí více komfortu. Přispívá k tomu i jejich elektronické nastavování a paměťová funkce. V rámci paměti se ukládá i poloha volantu. Po té co, když je vyjmu elektronický klíček zapalování, volant „ustoupí“ do své nejnižší polohy a usnadní tak řidičovo vystoupení.

Géčko je plné různých senzorů. Dešťový senzor ovládá stěrače v závislosti na intenzitě deště, potkávací světlomety a koncové světlomety ovládá senzor instalovaný v předním okně, zpětná zrcátka jsou automaticky zacloněna v případě oslnění jiným vozem.

V inovovaném Géčku nechybí ani vyspělý systém COMAND, který patří do standardní výbavu u osmiválců. Systém COMAND obsahuje již zmíněný centrální display, televizní přijímač, navigační systém GPS. Dalším víceméně bezpečnostním prvkem je systém TELEAID, neboli automatický systém na přivolání pomoci. Od prosince bude také poprvé možné i do řady G objednat systém LINGUATRONIC.

Zvenku jsou změny mnohem méně patrné. Novinkou jsou bílá směrová světla a dvoubarevná koncová světla. U obou osmiválcových modelů (G500 a G400 CDI) jsou součástí standardní výbavy chromovaná 18“ litá kola. Osmiválce jsou také k poznání díky nárazníkům v barvě karoserie.

Mercedes-Benz třídy G bude vybavován třemi základními motory. Prvním z nich je známý šestiválec 3.2 s výkonem 215 ks, druhým osmiválec 5.0 s výkonem 296 ks a třetím je nový osmiválcový diesel přeplňovaný dvojicí turbodmychadel s výkonem 250 ks. Tento motor dokáže Géčko rozhýbat až na 180 km/h. Průměrná spotřeba nového dieselu činí pouze 12,8 l/100 km.

Pro úplnost dodávám, že všechny vozy Mercedes-Benz třídy G jsou vybavovány výhradně pětistupňovými automatickými převodovkami.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků