GDI Turbo

Další krok na cestě za zvyšováním účinnosti benzínového spalovacího motoru učinila automobilka Mitsubishi Motors v minulých dnech. Jako první výrobce na světě zahájila sériovou výrobu pohonné jednotky využívající unikátní technologii přímého vstřikování benzínu do hlavy válců GDI ve spojení s turbodmychadlem
GDI Turbo
Další krok na cestě za zvyšováním účinnosti benzínového spalovacího motoru učinila automobilka Mitsubishi Motors v minulých dnech. Jako první výrobce na světě zahájila sériovou výrobu pohonné jednotky využívající unikátní technologii přímého vstřikování benzínu do hlavy válců GDI ve spojení s turbodmychadlem. Motor 1,8 GDI Turbo se zatím objevil pod kapotou pětidveřového modelu Pajero iO TR, japonskou verzí typu Pajero Pinin.

První zkušenosti s novým turbomotorem potvrdily předpoklad, že motory GDI jsou pro přeplňování velice vhodné. Technologie GDI totiž umožňuje v úsporném režimu spalovat v benzínovému motoru extrémně chudou palivovou směs 40:1 takže produkuje více výfukových plynů nezbytných k pohonu turbíny přeplňovacího agregátu. Turbodmychadlo motoru GDI tak poskytuje dostatečný výkon už od nízkých otáček motoru. Takzvaný „turbo-efekt“, tedy charakteristická výkonová prodleva, vlastní klasickým turbomotorům, při spojení s technologií GDI úplně zmizela.

Použitím mezichladiče stlačeného vzduchu (Intercooler) spolu se dvěma režimy mísení palivové směsi a originálním způsobem vstřikování paliva do hlavy válců, mohl být zachován i u turbomotoru nezvykle vysoký kompresní poměr 10:1, což má velmi příznivý vliv na průběh křivky kroutícího momentu v nízkých a středních otáčkách, kde tradičně bývá velká slabina klasických přeplňovaných motorů.

Nová pohonná jednotka 1,8 GDI Turbo (s kódovým označením 4G93) poskytuje v japonském provedení maximální výkon 118kW (160k) při 5200 ot/min a maximální kroutící moment 220 Nm/3500 ot/min. Průměrná spotřeba (měřená dle japonských norem) je u nového motoru totožná s atmosférickým motorem 1,8 GDI, který však v japonském provedení dosahuje výkon o 30 ks nižší.

Zda a kdy se nová pohonná jednotka objeví v automobilech Mitsubishi určených na export není ještě známo, nicméně se proslýchá, že přeplňovaná pohonná jednotka GDI by se měla objevit u nové generace soutěžního vozu Mitsubishi Lancer, s nímž startuje úřadující mistr světa Tommi Makinen.

bazar

Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2010
Stav: 144 714 km
Cena: 250 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2010
Stav: 78 395 km
Cena: 254 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 82 708 km
Cena: 255 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 81 447 km
Cena: 332 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2010
Stav: 106 111 km
Cena: 248 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 100 756 km
Cena: 253 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků