GDI Turbo

Další krok na cestě za zvyšováním účinnosti benzínového spalovacího motoru učinila automobilka Mitsubishi Motors v minulých dnech. Jako první výrobce na světě zahájila sériovou výrobu pohonné jednotky využívající unikátní technologii přímého vstřikování benzínu do hlavy válců GDI ve spojení s turbodmychadlem
GDI Turbo
Další krok na cestě za zvyšováním účinnosti benzínového spalovacího motoru učinila automobilka Mitsubishi Motors v minulých dnech. Jako první výrobce na světě zahájila sériovou výrobu pohonné jednotky využívající unikátní technologii přímého vstřikování benzínu do hlavy válců GDI ve spojení s turbodmychadlem. Motor 1,8 GDI Turbo se zatím objevil pod kapotou pětidveřového modelu Pajero iO TR, japonskou verzí typu Pajero Pinin.

První zkušenosti s novým turbomotorem potvrdily předpoklad, že motory GDI jsou pro přeplňování velice vhodné. Technologie GDI totiž umožňuje v úsporném režimu spalovat v benzínovému motoru extrémně chudou palivovou směs 40:1 takže produkuje více výfukových plynů nezbytných k pohonu turbíny přeplňovacího agregátu. Turbodmychadlo motoru GDI tak poskytuje dostatečný výkon už od nízkých otáček motoru. Takzvaný „turbo-efekt“, tedy charakteristická výkonová prodleva, vlastní klasickým turbomotorům, při spojení s technologií GDI úplně zmizela.

Použitím mezichladiče stlačeného vzduchu (Intercooler) spolu se dvěma režimy mísení palivové směsi a originálním způsobem vstřikování paliva do hlavy válců, mohl být zachován i u turbomotoru nezvykle vysoký kompresní poměr 10:1, což má velmi příznivý vliv na průběh křivky kroutícího momentu v nízkých a středních otáčkách, kde tradičně bývá velká slabina klasických přeplňovaných motorů.

Nová pohonná jednotka 1,8 GDI Turbo (s kódovým označením 4G93) poskytuje v japonském provedení maximální výkon 118kW (160k) při 5200 ot/min a maximální kroutící moment 220 Nm/3500 ot/min. Průměrná spotřeba (měřená dle japonských norem) je u nového motoru totožná s atmosférickým motorem 1,8 GDI, který však v japonském provedení dosahuje výkon o 30 ks nižší.

Zda a kdy se nová pohonná jednotka objeví v automobilech Mitsubishi určených na export není ještě známo, nicméně se proslýchá, že přeplňovaná pohonná jednotka GDI by se měla objevit u nové generace soutěžního vozu Mitsubishi Lancer, s nímž startuje úřadující mistr světa Tommi Makinen.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků