GAZ kupuje podíl ve VM Motori

Společnost GAZ Group , jeden z největších ruských producentů automobilů, se dohodla s koncernem General Motors na odkupu padesátiprocentního podílu v italské továrně VM Motori, která se již dlouhé roky specializuje na vývoj a výrobu vnzětových motorů. VM Motori dosud spolupracovala zejména s GM na vývoji vznětových motorů pro vozy Opel a GM Daewoo (evropský Chevrolet) a dokončuje vývoj nového šestiválce s objemem 2,9 l, určeného pro Cadillac CTS. Tento kontrakt umožní společnosti GAZ přístup k moderním vznětovým motorům pro své lehké užitkové vozy řad Gazelle a Maxus, ale také pro osobní model Volha Siber. V tomto případě se jedná o předchozí generaci Chrysleru Sebring, na jejíž sériovou produkci GAZ získal nedávno práva. Naprostá většina zmíněných modelů zamíří na domácí, ruský trh s cílem pokrýt rychle rostoucí poptávku po vozidlech všeho druhu.

Společnost VM Motori byla založena v roce 1947 a od svého vzniku se soustředila na vývoj a výrobu vznětových motorů pro zemědělské stroje, průmysl a lodě. Do segmentu automobilů vstoupila s nabytými zkušenostmi v sedmdesátých letech, kdy se její první motory rozezněly pod kapotami vozů Range Rover. Vloni VM Motori vyrobilo 96 000 motorů, z nichž 80% putovalo k externím odběratelům v podobě automobilových producentů.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků