GAZ kupuje podíl ve VM Motori

Společnost GAZ Group , jeden z největších ruských producentů automobilů, se dohodla s koncernem General Motors na odkupu padesátiprocentního podílu v italské továrně VM Motori, která se již dlouhé roky specializuje na vývoj a výrobu vnzětových motorů. VM Motori dosud spolupracovala zejména s GM na vývoji vznětových motorů pro vozy Opel a GM Daewoo (evropský Chevrolet) a dokončuje vývoj nového šestiválce s objemem 2,9 l, určeného pro Cadillac CTS. Tento kontrakt umožní společnosti GAZ přístup k moderním vznětovým motorům pro své lehké užitkové vozy řad Gazelle a Maxus, ale také pro osobní model Volha Siber. V tomto případě se jedná o předchozí generaci Chrysleru Sebring, na jejíž sériovou produkci GAZ získal nedávno práva. Naprostá většina zmíněných modelů zamíří na domácí, ruský trh s cílem pokrýt rychle rostoucí poptávku po vozidlech všeho druhu.

Společnost VM Motori byla založena v roce 1947 a od svého vzniku se soustředila na vývoj a výrobu vznětových motorů pro zemědělské stroje, průmysl a lodě. Do segmentu automobilů vstoupila s nabytými zkušenostmi v sedmdesátých letech, kdy se její první motory rozezněly pod kapotami vozů Range Rover. Vloni VM Motori vyrobilo 96 000 motorů, z nichž 80% putovalo k externím odběratelům v podobě automobilových producentů.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků