Nejrychlejší auto SSSR bylo jen ukázkou pokrytectví a chabé sovětské techniky

Lorenzo Nádherný  |  14. 03. 2020 08:12

Mám rád historické dokumenty bbc. Mimochodem, oceňuji na nich faktologické zpracování bez politické propagandy.

Fuglevič se do tohoto článku pustil, jak nablblý úderník. Netuší ani význam slova "Sovět". To se fakt nedá číst.

Jsme na autorevue, politické plácání si nechte u umyvadla na hajzlu a věnujte se faktům. Nebojte, i tak nám dojde, že za Stalina to nebylo dobré.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  14. 03. 2020 09:00

Článek je vskutku mistrovským dílem řádného politruka.

Odpovědět  |   | 

A o dva roky drive jel Rudi Caracciola na Mercedesu skoro o 300 km/h rychleji

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 03. 2020 12:40

Pominu-li samotny konstrukcni tym, bez politicke/vojenske podpory vicemene nemeli sanci. Staci si treba uvedomit, co naopak ve stejne dobe dokazali 'kolegove' s vojenskou technikou (mj tank T-34).

Odpovědět  |   | 

T-34 byl primitivni odlitek na kopii americkeho podvozku Christie kterej slavil uspechy jenom a pouze diky kvantite. Ze se pouzival v zaostalych zemich jeste spoustu let po valce? Kdyz neni nic lepsiho a nejsou penize.... Jinak krom te vojenske techniky soudruzi nevymysleli a nikdy nedovedli ani vyrobit NIC, co lide potrebuji pro bezny zivot. Je to narod ozralejch zaostalejch primitivu zvyklej zit v hladu, lzi, strachu a nenavisti.

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
homer  |  14. 03. 2020 18:26

behem triceti let (1917 - 1945) se ze stredoveku vypracovali na svetovou velmoc - uved podobny priklad v dejinach. Nerozporuju ze to bylo za cenu silenych obeti.

Odpovědět  |   | 

To je mnohokrát opakovaný nesmysl ze dvou důvodů - za prvé v uvedeném období (jako konec konců v jakémkoliv skoro od začátku 19. století)došlo k obrovskému technickému pokroku leckde na světě. Rusko nebyla velká výjimka. (Ta hromada mrtvých - ta má obdoby jedině v Čínské "kulturní revoluci" jinak nic takového jinde ve světě nebylo pro technický pokrok nutné).
Za druhé Rusko bylo v některých oblastech relativně industrializované už před příchodem bolševiků (třeba transsibiřská magistrála vznika už před první světovou), jiné oblasti připomínají středověk ještě dodnes.
Takže nějaký industriální zázrak zrovna za vlády Stalina je výsledkem pečlivého výběru a pečlivé interpretace událostí, ale nemá oporu v realitě.

Odpovědět  |   | 
homer  |  17. 03. 2020 03:37

uved priklad ktera zeme se zvedla z feudalismu na svetovou prumyslovou a vojenskou velmoc za tricet let a nefantaziruj o rozvinuty predvalecny industrializaci a zeleznicnici

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 03. 2020 18:13

Klasicka ani marxisticka definice feudalismu nevylucuji dobe odpovidajici rozvinutejsi hospodarstvi. Carske Rusko nebylo uplne zaostale, ale byl propastny rozdil mezi nekolika hospodarskymi/spolecenskymi centry a zbytkem zeme. GOELRO, NEP atd byli v podstate proti vyspelejsimu svetu opozdenou prumyslovou revoluci. CCCP byl velmoci jen co do nerostneho bohatstvi a lidskych zdroju. I ten Fyrer by si ho za priznivejsiho pocasi a s lepsi strategii namazal na chleba.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 03. 2020 18:35

T-34 byl zminen pouze jako priklad projektu (americkeho patentu resp tanku) s politickou podporou dotazeny do konce. Jinak debatovat s frustrovanym xenofobem/rasistou fakt neminim.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  15. 03. 2020 17:53

Nikdy nic , to sou slušný sra.ky

Odpovědět  |   | 
Jerry.Gunman  |  16. 03. 2020 00:30

2 Alex Jörg

Alexi, vztekáš se sice hezky a se "správně orientovaným " zanícením a zlobou, ale možná by jsi si mohl zjistit ALESPOŇ NĚJAKÁ fakta...
Ing. Walter Christie konstruoval své tanky primárně jako kolopásové, jejichž hlavní devizou byla rychlost. Pancíř a výzbroj zastávaly roli až druhořadou.

V SSSR (mimochodem, jako v jediném státě na světě) se jeho konstrukce dočkala masové výroby v modelu BT 2 (Bystrochodnyj Tank 2). Další tanky řady (BT 5 a BT 7 ) se již od Christieho původní konstrukce začaly odlišovat a typ T-34 si z Christieho konstrukce vzal "jenom" to zavěšení kol. Ostatní klíčové charakteristiky (silnější SKLONĚNÝ pancíř, odlévaná věž, velkorážový dlouhohlavňový kanón, široké pásy, výkonný naftový motor) - to už byla sovětská (téměř geniální) kombinace mnoha známých segmentů do jednoho vysoce funkčního celku.

BTW, jestliže státy, používající T-34, šmahem označíš za "zaostalé" , jak bys tedy pojmenoval státy, které podobně drahně dlouhou dobu používaly americké Shermany, které po II.W.W. Amíci prodávali skorem každému, kdo měl do (_!_) díru?

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  14. 03. 2020 13:15

Za mě zajímavý článek v pohodě. Tipnul bych si, že ti kteří se zde ohánějí politickou propagací za socialismu mávali rudou knížkou nebo byli v milicích .

Odpovědět  |   | 
Lorenzo Nádherný  |  14. 03. 2020 13:25

Sázku přijímám. O kolik se vsadíme?

Odpovědět  |   | 

Pak to byli tvi rodice, nebo te uspesne vymazali ze svazku.

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 03. 2020 15:37

Jestli bylo něco vymazáno, pak leda rozum z tvé hlavy.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  14. 03. 2020 19:32

Je to přesně naopak. Politruci co ke každému článku přidali politickej komentář, jen bleskově změnili strany. A Ti kteří chtěli technickej článek, bez vysvětlování politické stránky, stále chtějí jen technickou informaci. Nic víc...nic méně

Odpovědět  |   | 
Marty  |  14. 03. 2020 23:58

tohle určitě nebylo nejrychlejší auto SSSR, co třeba ZIL 112https://www.carsguide.com.au/oversteer/rushin-motors-z... ...

Odpovědět  |   | 
Dejv  |  15. 03. 2020 23:33

Je třeba si ten článek přečíst celý, víme?

Řeč je o autě ze 30. let, a ty odkazuješ na auto ze šedesátých.

Odpovědět  |   | 
Zvoník  |  14. 03. 2020 13:48

Vy jste jako hnojaři. Kydáte a kydáte, protože vám to působí radost jako prasatům.

Odpovědět  |   | 
Insider  |  14. 03. 2020 22:27

Článek je napsán s kapkou ironie, ale upřímně, máte doma nějaký výrobek z SSSR/Ruska, který jste si koupili v době, kdy už byl na trhu přístup k západnímu zboží? Zbraně a suroviny, to je jediný jejich export...

Odpovědět  |   | 
Pirožky  |  15. 03. 2020 08:40

Já ano, Kaspersky.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  16. 03. 2020 04:04

Lada, UAZ, Gaz, motorky Ural, traktory. Kirovec nebo kombsjny Rostelmash se vůbec nevyvazi, škoda ze jsou u nás, v Polsku, nemecku atd. Mam doma ruskou obývací stěnu od Lubidom furniture treba. Vo ruské potraviny, koupite je na každém rohu, sušenky, limonády, vodku, kaviár, ryby, čokolády atd Exportují i lokomotivy, bagry, nakladaky Kamaz, Ural,. Gaz, civilní letadla a vrtulníky, v Rusku maj výrobní závody i zahraniční firmy, mel sem pneumatiky Nokian made in Russia atd

Odpovědět  |   | 
Twan  |  15. 03. 2020 23:52

Auto union versus garážový nadšenec myslíte vážně jako srovnávání techniky? Myslím že ignorace rychlostního rekordu byl jediný důvod proč dnes můžete psát o tom jak se sovieti špatně měli...nechci se pouštět do politiky ale sakra jste normální? Je to jako srovnávat Pepíkův upravený fichtl s MotoGP a spoustu politických keců kolem....

Odpovědět  |   | 
Ajne  |  16. 03. 2020 07:52

Tady číst ty diskuze je opravdu něco. Člověk by čekal, že na autofóru se třeba dozví něco zajímavého, ale od vrchu až dolů jsou to samé politické kecy. Nicméně jako to bývá, ryba smrdí od hlavy, a ono to podněcování k takovému tématu vychází už z článku. O automobilové historii se toho dá napsat na roky materiálů, ale ono by to chtělo, aby někdo šel trochu do hloubky, zjistil souvislosti a technické detaily...a to už je práce navíc. Škoda, že místní automobilové magazíny nemají někoho s takovým zápalem a chutí objevovat, jako je třeba pan Tišnovský pro IT.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  16. 03. 2020 20:54

A mimochodem, nechcete napsat článek nebo už se bude internet kopírovat po 2 letech? Bože to je ubohost....že pane Fuglevič....

https://automix.denik.cz/magazin/gaz-gl-1-byl-nejr... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Prohlédněte si ty nejlepší registrační znač…

Registrační značky na přání jsou v České republice již velice rozšířené. Projděte si galerii těch nejlepších.

1.  4.  2020 | | 26 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A