Nejrychlejší auto SSSR bylo jen ukázkou pokrytectví a chabé sovětské techniky

26 komentářů

Twan
16. března • 20:54

A mimochodem, nechcete napsat článek nebo už se bude internet kopírovat po 2 letech? Bože to je ubohost....že pane Fuglevič....3-[https://automix.denik.cz/magazin/gaz-gl-1-byl-nejr... ...

Ajne
16. března • 7:52

Tady číst ty diskuze je opravdu něco. Člověk by čekal, že na autofóru se třeba dozví něco zajímavého, ale od vrchu až dolů jsou to samé politické kecy. Nicméně jako to bývá, ryba smrdí od hlavy, a ono to podněcování k takovému tématu vychází už z článku. O automobilové historii se toho dá napsat na roky materiálů, ale ono by to chtělo, aby někdo šel trochu do hloubky, zjistil souvislosti a technické detaily...a to už je práce navíc. Škoda, že místní automobilové magazíny nemají někoho s takovým zápalem a chutí objevovat, jako je třeba pan Tišnovský pro IT.

Twan
15. března • 23:52

Auto union versus garážový nadšenec myslíte vážně jako srovnávání techniky? Myslím že ignorace rychlostního rekordu byl jediný důvod proč dnes můžete psát o tom jak se sovieti špatně měli...nechci se pouštět do politiky ale sakra jste normální? Je to jako srovnávat Pepíkův upravený fichtl s MotoGP a spoustu politických keců kolem....

Insider
14. března • 22:27

Článek je napsán s kapkou ironie, ale upřímně, máte doma nějaký výrobek z SSSR/Ruska, který jste si koupili v době, kdy už byl na trhu přístup k západnímu zboží? Zbraně a suroviny, to je jediný jejich export...

Marty
16. března • 4:04

Lada, UAZ, Gaz, motorky Ural, traktory. Kirovec nebo kombsjny Rostelmash se vůbec nevyvazi, škoda ze jsou u nás, v Polsku, nemecku atd. Mam doma ruskou obývací stěnu od Lubidom furniture treba. Vo ruské potraviny, koupite je na každém rohu, sušenky, limonády, vodku, kaviár, ryby, čokolády atd Exportují i lokomotivy, bagry, nakladaky Kamaz, Ural,. Gaz, civilní letadla a vrtulníky, v Rusku maj výrobní závody i zahraniční firmy, mel sem pneumatiky Nokian made in Russia atd

Pirožky
15. března • 8:40

Já ano, Kaspersky. :-D

Zvoník
14. března • 13:48

Vy jste jako hnojaři. Kydáte a kydáte, protože vám to působí radost jako prasatům.

Kevil
14. března • 13:15

Za mě zajímavý článek v pohodě. Tipnul bych si, že ti kteří se zde ohánějí politickou propagací za socialismu mávali rudou knížkou nebo byli v milicích :-P.

Marty
14. března • 23:58

tohle určitě nebylo nejrychlejší auto SSSR, co třeba ZIL 112https://www.carsguide.com.au/oversteer/rushin-motors-z... ...

Dejv
15. března • 23:33

Je třeba si ten článek přečíst celý, víme? ;-)Řeč je o autě ze 30. let, a ty odkazuješ na auto ze šedesátých.

ACE
14. března • 19:32

Je to přesně naopak. Politruci co ke každému článku přidali politickej komentář, jen bleskově změnili strany. A Ti kteří chtěli technickej článek, bez vysvětlování politické stránky, stále chtějí jen technickou informaci. Nic víc...nic méně

Lorenzo Nádherný
14. března • 13:25

Sázku přijímám. O kolik se vsadíme?

Axel Toronto (xax41)
14. března • 13:55

Pak to byli tvi rodice, nebo te uspesne vymazali ze svazku.

mpolan
14. března • 15:37

Jestli bylo něco vymazáno, pak leda rozum z tvé hlavy.

bzzz
14. března • 12:40

Pominu-li samotny konstrukcni tym, bez politicke/vojenske podpory vicemene nemeli sanci. Staci si treba uvedomit, co naopak ve stejne dobe dokazali 'kolegove' s vojenskou technikou (mj tank T-34).

Axel Toronto (xax41)
14. března • 13:54

T-34 byl primitivni odlitek na kopii americkeho podvozku Christie kterej slavil uspechy jenom a pouze diky kvantite. Ze se pouzival v zaostalych zemich jeste spoustu let po valce? Kdyz neni nic lepsiho a nejsou penize.... Jinak krom te vojenske techniky soudruzi nevymysleli a nikdy nedovedli ani vyrobit NIC, co lide potrebuji pro bezny zivot. Je to narod ozralejch zaostalejch primitivu zvyklej zit v hladu, lzi, strachu a nenavisti.

Jerry.Gunman
16. března • 0:30

2 Alex JörgAlexi, vztekáš se sice hezky a se "správně orientovaným " zanícením a zlobou, ale možná by jsi si mohl zjistit ALESPOŇ NĚJAKÁ fakta...
Ing. Walter Christie konstruoval své tanky primárně jako kolopásové, jejichž hlavní devizou byla rychlost. Pancíř a výzbroj zastávaly roli až druhořadou. V SSSR (mimochodem, jako v jediném státě na světě) se jeho konstrukce dočkala masové výroby v modelu BT 2 (Bystrochodnyj Tank 2). Další tanky řady (BT 5 a BT 7 ) se již od Christieho původní konstrukce začaly odlišovat a typ T-34 si z Christieho konstrukce vzal "jenom" to zavěšení kol. Ostatní klíčové charakteristiky (silnější SKLONĚNÝ pancíř, odlévaná věž, velkorážový dlouhohlavňový kanón, široké pásy, výkonný naftový motor) - to už byla sovětská (téměř geniální) kombinace mnoha známých segmentů do jednoho vysoce funkčního celku.BTW, jestliže státy, používající T-34, šmahem označíš za "zaostalé" , jak bys tedy pojmenoval státy, které podobně drahně dlouhou dobu používaly americké Shermany, které po II.W.W. Amíci prodávali skorem každému, kdo měl do (_!_) díru?

ACE
15. března • 17:53

Nikdy nic :-D:-D:-D, to sou slušný sra.ky

bzzz
14. března • 18:35

T-34 byl zminen pouze jako priklad projektu (americkeho patentu resp tanku) s politickou podporou dotazeny do konce. Jinak debatovat s frustrovanym xenofobem/rasistou fakt neminim.

homer
14. března • 18:26

behem triceti let (1917 - 1945) se ze stredoveku vypracovali na svetovou velmoc - uved podobny priklad v dejinach. Nerozporuju ze to bylo za cenu silenych obeti.

Benjamin Hejda
16. března • 15:47

To je mnohokrát opakovaný nesmysl ze dvou důvodů - za prvé v uvedeném období (jako konec konců v jakémkoliv skoro od začátku 19. století)došlo k obrovskému technickému pokroku leckde na světě. Rusko nebyla velká výjimka. (Ta hromada mrtvých - ta má obdoby jedině v Čínské "kulturní revoluci" jinak nic takového jinde ve světě nebylo pro technický pokrok nutné).
Za druhé Rusko bylo v některých oblastech relativně industrializované už před příchodem bolševiků (třeba transsibiřská magistrála vznika už před první světovou), jiné oblasti připomínají středověk ještě dodnes.
Takže nějaký industriální zázrak zrovna za vlády Stalina je výsledkem pečlivého výběru a pečlivé interpretace událostí, ale nemá oporu v realitě.

homer
17. března • 3:37

uved priklad ktera zeme se zvedla z feudalismu na svetovou prumyslovou a vojenskou velmoc za tricet let a nefantaziruj o rozvinuty predvalecny industrializaci a zeleznicnici

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
17. března • 18:13

Klasicka ani marxisticka definice feudalismu nevylucuji dobe odpovidajici rozvinutejsi hospodarstvi. Carske Rusko nebylo uplne zaostale, ale byl propastny rozdil mezi nekolika hospodarskymi/spolecenskymi centry a zbytkem zeme. GOELRO, NEP atd byli v podstate proti vyspelejsimu svetu opozdenou prumyslovou revoluci. CCCP byl velmoci jen co do nerostneho bohatstvi a lidskych zdroju. I ten Fyrer by si ho za priznivejsiho pocasi a s lepsi strategii namazal na chleba.

Axel Toronto (xax41)
14. března • 9:56

A o dva roky drive jel Rudi Caracciola na Mercedesu skoro o 300 km/h rychleji:-D

Lorenzo Nádherný
14. března • 8:12

Mám rád historické dokumenty bbc. Mimochodem, oceňuji na nich faktologické zpracování bez politické propagandy.Fuglevič se do tohoto článku pustil, jak nablblý úderník. Netuší ani význam slova "Sovět". To se fakt nedá číst.Jsme na autorevue, politické plácání si nechte u umyvadla na hajzlu a věnujte se faktům. Nebojte, i tak nám dojde, že za Stalina to nebylo dobré.

ACE
14. března • 9:00

Článek je vskutku mistrovským dílem řádného politruka.

Doporučujeme

Články odjinud