A mimochodem, nechcete napsat článek nebo už se bude internet kopírovat po 2 letech? Bože to je ubohost....že pane Fuglevič....3-[https://automix.denik.cz/magazin/gaz-gl-1-byl-nejr... ...
Tady číst ty diskuze je opravdu něco. Člověk by čekal, že na autofóru se třeba dozví něco zajímavého, ale od vrchu až dolů jsou to samé politické kecy. Nicméně jako to bývá, ryba smrdí od hlavy, a ono to podněcování k takovému tématu vychází už z článku. O automobilové historii se toho dá napsat na roky materiálů, ale ono by to chtělo, aby někdo šel trochu do hloubky, zjistil souvislosti a technické detaily...a to už je práce navíc. Škoda, že místní automobilové magazíny nemají někoho s takovým zápalem a chutí objevovat, jako je třeba pan Tišnovský pro IT.
Auto union versus garážový nadšenec myslíte vážně jako srovnávání techniky? Myslím že ignorace rychlostního rekordu byl jediný důvod proč dnes můžete psát o tom jak se sovieti špatně měli...nechci se pouštět do politiky ale sakra jste normální? Je to jako srovnávat Pepíkův upravený fichtl s MotoGP a spoustu politických keců kolem....
Článek je napsán s kapkou ironie, ale upřímně, máte doma nějaký výrobek z SSSR/Ruska, který jste si koupili v době, kdy už byl na trhu přístup k západnímu zboží? Zbraně a suroviny, to je jediný jejich export...
Lada, UAZ, Gaz, motorky Ural, traktory. Kirovec nebo kombsjny Rostelmash se vůbec nevyvazi, škoda ze jsou u nás, v Polsku, nemecku atd. Mam doma ruskou obývací stěnu od Lubidom furniture treba. Vo ruské potraviny, koupite je na každém rohu, sušenky, limonády, vodku, kaviár, ryby, čokolády atd Exportují i lokomotivy, bagry, nakladaky Kamaz, Ural,. Gaz, civilní letadla a vrtulníky, v Rusku maj výrobní závody i zahraniční firmy, mel sem pneumatiky Nokian made in Russia atd
Já ano, Kaspersky. :-D
Vy jste jako hnojaři. Kydáte a kydáte, protože vám to působí radost jako prasatům.
Za mě zajímavý článek v pohodě. Tipnul bych si, že ti kteří se zde ohánějí politickou propagací za socialismu mávali rudou knížkou nebo byli v milicích :-P.
tohle určitě nebylo nejrychlejší auto SSSR, co třeba ZIL 112https://www.carsguide.com.au/oversteer/rushin-motors-z... ...
Je třeba si ten článek přečíst celý, víme? ;-)Řeč je o autě ze 30. let, a ty odkazuješ na auto ze šedesátých.
Je to přesně naopak. Politruci co ke každému článku přidali politickej komentář, jen bleskově změnili strany. A Ti kteří chtěli technickej článek, bez vysvětlování politické stránky, stále chtějí jen technickou informaci. Nic víc...nic méně
Sázku přijímám. O kolik se vsadíme?
Pak to byli tvi rodice, nebo te uspesne vymazali ze svazku.
Jestli bylo něco vymazáno, pak leda rozum z tvé hlavy.
Pominu-li samotny konstrukcni tym, bez politicke/vojenske podpory vicemene nemeli sanci. Staci si treba uvedomit, co naopak ve stejne dobe dokazali 'kolegove' s vojenskou technikou (mj tank T-34).
T-34 byl primitivni odlitek na kopii americkeho podvozku Christie kterej slavil uspechy jenom a pouze diky kvantite. Ze se pouzival v zaostalych zemich jeste spoustu let po valce? Kdyz neni nic lepsiho a nejsou penize.... Jinak krom te vojenske techniky soudruzi nevymysleli a nikdy nedovedli ani vyrobit NIC, co lide potrebuji pro bezny zivot. Je to narod ozralejch zaostalejch primitivu zvyklej zit v hladu, lzi, strachu a nenavisti.
2 Alex JörgAlexi, vztekáš se sice hezky a se "správně orientovaným " zanícením a zlobou, ale možná by jsi si mohl zjistit ALESPOŇ NĚJAKÁ fakta...Ing. Walter Christie konstruoval své tanky primárně jako kolopásové, jejichž hlavní devizou byla rychlost. Pancíř a výzbroj zastávaly roli až druhořadou. V SSSR (mimochodem, jako v jediném státě na světě) se jeho konstrukce dočkala masové výroby v modelu BT 2 (Bystrochodnyj Tank 2). Další tanky řady (BT 5 a BT 7 ) se již od Christieho původní konstrukce začaly odlišovat a typ T-34 si z Christieho konstrukce vzal "jenom" to zavěšení kol. Ostatní klíčové charakteristiky (silnější SKLONĚNÝ pancíř, odlévaná věž, velkorážový dlouhohlavňový kanón, široké pásy, výkonný naftový motor) - to už byla sovětská (téměř geniální) kombinace mnoha známých segmentů do jednoho vysoce funkčního celku.BTW, jestliže státy, používající T-34, šmahem označíš za "zaostalé" , jak bys tedy pojmenoval státy, které podobně drahně dlouhou dobu používaly americké Shermany, které po II.W.W. Amíci prodávali skorem každému, kdo měl do (_!_) díru?
Nikdy nic :-D:-D:-D, to sou slušný sra.ky
T-34 byl zminen pouze jako priklad projektu (americkeho patentu resp tanku) s politickou podporou dotazeny do konce. Jinak debatovat s frustrovanym xenofobem/rasistou fakt neminim.
behem triceti let (1917 - 1945) se ze stredoveku vypracovali na svetovou velmoc - uved podobny priklad v dejinach. Nerozporuju ze to bylo za cenu silenych obeti.
To je mnohokrát opakovaný nesmysl ze dvou důvodů - za prvé v uvedeném období (jako konec konců v jakémkoliv skoro od začátku 19. století)došlo k obrovskému technickému pokroku leckde na světě. Rusko nebyla velká výjimka. (Ta hromada mrtvých - ta má obdoby jedině v Čínské "kulturní revoluci" jinak nic takového jinde ve světě nebylo pro technický pokrok nutné).Za druhé Rusko bylo v některých oblastech relativně industrializované už před příchodem bolševiků (třeba transsibiřská magistrála vznika už před první světovou), jiné oblasti připomínají středověk ještě dodnes.Takže nějaký industriální zázrak zrovna za vlády Stalina je výsledkem pečlivého výběru a pečlivé interpretace událostí, ale nemá oporu v realitě.
uved priklad ktera zeme se zvedla z feudalismu na svetovou prumyslovou a vojenskou velmoc za tricet let a nefantaziruj o rozvinuty predvalecny industrializaci a zeleznicnici
Klasicka ani marxisticka definice feudalismu nevylucuji dobe odpovidajici rozvinutejsi hospodarstvi. Carske Rusko nebylo uplne zaostale, ale byl propastny rozdil mezi nekolika hospodarskymi/spolecenskymi centry a zbytkem zeme. GOELRO, NEP atd byli v podstate proti vyspelejsimu svetu opozdenou prumyslovou revoluci. CCCP byl velmoci jen co do nerostneho bohatstvi a lidskych zdroju. I ten Fyrer by si ho za priznivejsiho pocasi a s lepsi strategii namazal na chleba.
A o dva roky drive jel Rudi Caracciola na Mercedesu skoro o 300 km/h rychleji:-D
Mám rád historické dokumenty bbc. Mimochodem, oceňuji na nich faktologické zpracování bez politické propagandy.Fuglevič se do tohoto článku pustil, jak nablblý úderník. Netuší ani význam slova "Sovět". To se fakt nedá číst.Jsme na autorevue, politické plácání si nechte u umyvadla na hajzlu a věnujte se faktům. Nebojte, i tak nám dojde, že za Stalina to nebylo dobré.
Článek je vskutku mistrovským dílem řádného politruka.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.