Garáž, Poradna, Bazar: jak napsat správný titulek

U témat, která zakládáte v Garáži, Poradně či Bazaru velice záleží na titulku. Ten se totiž objeví v přehledu, chvíli zůstane i na titulní straně AutoRevue.cz (Garáž) a na jeho základě se ostatní čtenáři rozhodnou, jestli si váš příspěvek přečtou. Letmý pohled na názvy příspěvků prozrazuje, že si s vymýšlením názvů nedáváte moc práci. Přitom nadpis tématu určuje, jak úspěšné téma bude. Snad trochu pomůže tato bleskovka.

Špatně a správně

Špatně: „Prosím poraďte“

Toto je krystalicky špatný titulek. V garáži se týdně objeví desítky nových témat a stovky reakcí, které témata posouvají nahoru. Na nicneříkající titulky se nekliká, okamžitě odplují do historie. Hned do nadpisu byste měli stručně uvést, čeho se vaše téma týká.

Špatně: „Problém s Audi“

Ani tento titulek nelze pochválit. Modelů Audi je moc, problémů, které mohou nastat, ještě víc. Proč raději rovnou nenapsat třeba „Audi A4: kde najdu řadicí páku?“. Věřte, že na takovou otázku získáte odpověď mnohem dřív než na obecný „Problém“.

Špatně: „Které si vybrat?“

Situace je stejná jako v předchozím případě. Nikdo nebude klikat na toto téma jen kvůli tomu, aby zjistil, mezi kterými auty vybíráte. Lepší varianta je „Které vybrat: Audi A4 nebo BMW 3?“. Ještě před tím si ale raději přečtěte desítky starších diskusí, které se podobnému porovnání věnují.

Špatně: „Ahoj, mám problém. Nevím, co dělat s audinou, která mi zůstala stát na okraji silnice. Díky všem za pomoc!“

I když je v tomto případě problém popsán naprosto přesně, nejedná se už o titulek. Romány patří až do těla příspěvku, titulek musí být stručný. Už třeba kvůli tomu, že nám takovým literárním dílem docela rozhodíte stránku. Někdy proto musíme sami sáhnout ke zkrácení titulku a vůbec nemáme radost, když nám přiděláváte práci.

Špatně: „Autorádio s MP3????????????????????????????“

V takovém případě si prosím vyčistěte klávesnici, nebo včas uvolněte prst z tlačítka s interpunkčním znaménkem. Otazník nebo vykřičník v češtině stačí pouze jeden, tečky mohou být tři. Ještě horší je varianta typu „==!!!!== Mám si koupit Audi A4 ??? ===!!!===“. Podobné snahy o zvýraznění příspěvku zeditujeme nebo rovnou smažeme. Všichni mají stejné podmínky a navíc nechceme, aby to v našem fóru vypadalo jako v cirkusu.

Špatně: „STARTOVACÍ KABELY“

Psaní velkými písmeny se možná může zdát jako dobrý nápad – jsou větší a budou lépe vidět. Skutečnost je ale přesně opačná, text psaný verzálkami se čte mnohem hůře než malá písmena. Paradoxně je potom takový titulek méně nápadný, než kdybyste ho napsali minuskami.

Špatně: „PLZ,audy se pokazylo,pomoct!“

Takovým titulkem sami odrazujete část čtenářů. Jeho čtení bolí a vidina pokračování ve stejném stylu není vůbec lákavá.


Neberte prosím tuto bleskovku jako nemístné poučování. Vhodným titulkem totiž můžete velmi zvýšit úspěšnost svého tématu. Odpověď dostanete dříve a čtenáři, kteří k němu mají co říct, diskusi nepřehlédnou.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků