Galpin GTR1: moderní přestavba modelu Ford GT

Americká společnost Galpin představila svůj prototyp GTR1. Připomíná doby, kdy Ford vyráběl své GT.

Jak jsme vás informovali již dříve, premiéra modelu Galpin GTR1 se odehrála letos na soutěži elegance v kalifornském Pebble Beach. Novinka vychází z již nevyráběného modelu Ford GT a dle tvrzení jejích autorů navrhuje, jak by mohl vypadat Ford GT současnosti. O její pohon se stará dvojicí turbodmychadel přeplňovaný zážehový osmiválec Ford V8 s objemem 5,4 l. Ten má dosahovat výkonu 1 039 koní (764 kW) a točivého momentu vrcholícího hodnotou 1 001 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Původ v GT od Fordu byste asi na první pohled nehádali...

To jsou mimochodem takřka dvojnásobné hodnoty v porovnání se standardním Fordem GT. Co do nejvyšší rychlosti pánové z Galpinu slibují pohodlné překonání hranice 360 km/h. Vůz se dočkal kompletně nových povrchových dílů karoserie, které z hliníku vyrobila společnost Metalcrafters. Brzdy využívají šestipístkových třmenů a uhlíko-keramických kotoučů, kované dvacetipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero.

Díky nové karoserii tento Galpin vypadá v porovnání se standardním Fordem GT jako poněkud „dospělejší“, uhlazenější a větší vůz, je například o plných 127 mm širší. U Galpinu slibují nejvyšší rychlost 362 km/h a zrychlení z 0 na 161 km/h (0 – 100 mph) za 6,8 s. Na snímcích vidíte první prototyp GTR1, následovat bude série dalších šesti vozů. Pokud půjde vše podle plánu, dosáhne edice Galpin GTR1 celkového počtu 24 kusů, z nichž každý se bude prodávat za 1 mil. dolarů.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků