Galpin GTR1: moderní přestavba modelu Ford GT

Americká společnost Galpin představila svůj prototyp GTR1. Připomíná doby, kdy Ford vyráběl své GT.

Jak jsme vás informovali již dříve, premiéra modelu Galpin GTR1 se odehrála letos na soutěži elegance v kalifornském Pebble Beach. Novinka vychází z již nevyráběného modelu Ford GT a dle tvrzení jejích autorů navrhuje, jak by mohl vypadat Ford GT současnosti. O její pohon se stará dvojicí turbodmychadel přeplňovaný zážehový osmiválec Ford V8 s objemem 5,4 l. Ten má dosahovat výkonu 1 039 koní (764 kW) a točivého momentu vrcholícího hodnotou 1 001 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Původ v GT od Fordu byste asi na první pohled nehádali...

To jsou mimochodem takřka dvojnásobné hodnoty v porovnání se standardním Fordem GT. Co do nejvyšší rychlosti pánové z Galpinu slibují pohodlné překonání hranice 360 km/h. Vůz se dočkal kompletně nových povrchových dílů karoserie, které z hliníku vyrobila společnost Metalcrafters. Brzdy využívají šestipístkových třmenů a uhlíko-keramických kotoučů, kované dvacetipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero.

Díky nové karoserii tento Galpin vypadá v porovnání se standardním Fordem GT jako poněkud „dospělejší“, uhlazenější a větší vůz, je například o plných 127 mm širší. U Galpinu slibují nejvyšší rychlost 362 km/h a zrychlení z 0 na 161 km/h (0 – 100 mph) za 6,8 s. Na snímcích vidíte první prototyp GTR1, následovat bude série dalších šesti vozů. Pokud půjde vše podle plánu, dosáhne edice Galpin GTR1 celkového počtu 24 kusů, z nichž každý se bude prodávat za 1 mil. dolarů.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků