Galpin GTR1: moderní přestavba modelu Ford GT

Americká společnost Galpin představila svůj prototyp GTR1. Připomíná doby, kdy Ford vyráběl své GT.

Jak jsme vás informovali již dříve, premiéra modelu Galpin GTR1 se odehrála letos na soutěži elegance v kalifornském Pebble Beach. Novinka vychází z již nevyráběného modelu Ford GT a dle tvrzení jejích autorů navrhuje, jak by mohl vypadat Ford GT současnosti. O její pohon se stará dvojicí turbodmychadel přeplňovaný zážehový osmiválec Ford V8 s objemem 5,4 l. Ten má dosahovat výkonu 1 039 koní (764 kW) a točivého momentu vrcholícího hodnotou 1 001 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Původ v GT od Fordu byste asi na první pohled nehádali...

To jsou mimochodem takřka dvojnásobné hodnoty v porovnání se standardním Fordem GT. Co do nejvyšší rychlosti pánové z Galpinu slibují pohodlné překonání hranice 360 km/h. Vůz se dočkal kompletně nových povrchových dílů karoserie, které z hliníku vyrobila společnost Metalcrafters. Brzdy využívají šestipístkových třmenů a uhlíko-keramických kotoučů, kované dvacetipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero.

Díky nové karoserii tento Galpin vypadá v porovnání se standardním Fordem GT jako poněkud „dospělejší“, uhlazenější a větší vůz, je například o plných 127 mm širší. U Galpinu slibují nejvyšší rychlost 362 km/h a zrychlení z 0 na 161 km/h (0 – 100 mph) za 6,8 s. Na snímcích vidíte první prototyp GTR1, následovat bude série dalších šesti vozů. Pokud půjde vše podle plánu, dosáhne edice Galpin GTR1 celkového počtu 24 kusů, z nichž každý se bude prodávat za 1 mil. dolarů.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků