Galpin: derivát Fordu GT s výkonem přes 1 000 koní již za několik dní

U Galpinu se zrovna nepředřou, ale když už s něčím přijdou, tak to většinou stojí zato. A tentokrát tomu nebude jinak…
Galpin: derivát Fordu GT s výkonem přes 1 000 koní již za několik dní

Americká ladičská společnost Galpin Auto Sports (GAS) se soustředí na vylepšování výkonných automobilů nejrůznějších druhů. Z posledních let si vzpomeneme třeba na specifické ladění Jaguaru XF nebo na dvojici sportovních speciálů X-1 a Vapor pro U.S. Air Force. Nyní GAS přichází s novým supersportem, který veřejnosti představí na nadcházející Soutěži elegance v kalifornském Pebble Beach.

X-1 a Vapor: superauta pro U.S. Air Force

X-1 a Vapor: superauta pro U.S. Air Force

Novinka vychází z již nevyráběného modelu Ford GT a o její pohon se stará dvojicí turbodmychadel přeplňovaný zážehový osmiválec Ford V8 s objemem 5,4 l. Ten má dosahovat výkonu 1 039 koní (764 kW) a točivého momentu vrcholícího hodnotou 1 001 Nm. To jsou mimochodem takřka dvojnásobné hodnoty v porovnání se standardním Fordem GT. Co do nejvyšší rychlosti pánové z Galpinu slibují pohodlné překonání hranice 360 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Galpin představí svoji novinku již na Pebble Beach

Vůz se dočkal kompletně nových povrchových dílů karoserie, které z hliníku vyrobila společnost Metalcrafters. Brzdy využívají šestipístkových třmenů a uhlíko-keramických kotoučů, kované dvacetipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero. Díky nové karoserii tento Galpin vypadá v porovnání se standardním Fordem GT jako poněkud „dospělejší“, uhlazenější a větší vůz.

Galpin Jaguar XF: americký Milotec

Galpin Jaguar XF: americký Milotec

Interiér má být opatřen audiosoustavou McIntosh, celokoženým čalouněním a přístrojovou deskou z leštěného hliníku. Kompletní detaily k tomuto modelu včetně technických podrobností se máme dozvědět v průběhu srpna. Výroba má být „velmi omezená“ a zákazník bude moci volit z karoserie vyrobené z hliníku, nebo uhlíkových kompozitů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků