Galpin: derivát Fordu GT s výkonem přes 1 000 koní již za několik dní

U Galpinu se zrovna nepředřou, ale když už s něčím přijdou, tak to většinou stojí zato. A tentokrát tomu nebude jinak…
Galpin: derivát Fordu GT s výkonem přes 1 000 koní již za několik dní

Americká ladičská společnost Galpin Auto Sports (GAS) se soustředí na vylepšování výkonných automobilů nejrůznějších druhů. Z posledních let si vzpomeneme třeba na specifické ladění Jaguaru XF nebo na dvojici sportovních speciálů X-1 a Vapor pro U.S. Air Force. Nyní GAS přichází s novým supersportem, který veřejnosti představí na nadcházející Soutěži elegance v kalifornském Pebble Beach.

X-1 a Vapor: superauta pro U.S. Air Force

X-1 a Vapor: superauta pro U.S. Air Force

Novinka vychází z již nevyráběného modelu Ford GT a o její pohon se stará dvojicí turbodmychadel přeplňovaný zážehový osmiválec Ford V8 s objemem 5,4 l. Ten má dosahovat výkonu 1 039 koní (764 kW) a točivého momentu vrcholícího hodnotou 1 001 Nm. To jsou mimochodem takřka dvojnásobné hodnoty v porovnání se standardním Fordem GT. Co do nejvyšší rychlosti pánové z Galpinu slibují pohodlné překonání hranice 360 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Galpin představí svoji novinku již na Pebble Beach

Vůz se dočkal kompletně nových povrchových dílů karoserie, které z hliníku vyrobila společnost Metalcrafters. Brzdy využívají šestipístkových třmenů a uhlíko-keramických kotoučů, kované dvacetipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero. Díky nové karoserii tento Galpin vypadá v porovnání se standardním Fordem GT jako poněkud „dospělejší“, uhlazenější a větší vůz.

Galpin Jaguar XF: americký Milotec

Galpin Jaguar XF: americký Milotec

Interiér má být opatřen audiosoustavou McIntosh, celokoženým čalouněním a přístrojovou deskou z leštěného hliníku. Kompletní detaily k tomuto modelu včetně technických podrobností se máme dozvědět v průběhu srpna. Výroba má být „velmi omezená“ a zákazník bude moci volit z karoserie vyrobené z hliníku, nebo uhlíkových kompozitů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků