Galpin: derivát Fordu GT s výkonem přes 1 000 koní již za několik dní

U Galpinu se zrovna nepředřou, ale když už s něčím přijdou, tak to většinou stojí zato. A tentokrát tomu nebude jinak…
Galpin: derivát Fordu GT s výkonem přes 1 000 koní již za několik dní

Americká ladičská společnost Galpin Auto Sports (GAS) se soustředí na vylepšování výkonných automobilů nejrůznějších druhů. Z posledních let si vzpomeneme třeba na specifické ladění Jaguaru XF nebo na dvojici sportovních speciálů X-1 a Vapor pro U.S. Air Force. Nyní GAS přichází s novým supersportem, který veřejnosti představí na nadcházející Soutěži elegance v kalifornském Pebble Beach.

X-1 a Vapor: superauta pro U.S. Air Force

X-1 a Vapor: superauta pro U.S. Air Force

Novinka vychází z již nevyráběného modelu Ford GT a o její pohon se stará dvojicí turbodmychadel přeplňovaný zážehový osmiválec Ford V8 s objemem 5,4 l. Ten má dosahovat výkonu 1 039 koní (764 kW) a točivého momentu vrcholícího hodnotou 1 001 Nm. To jsou mimochodem takřka dvojnásobné hodnoty v porovnání se standardním Fordem GT. Co do nejvyšší rychlosti pánové z Galpinu slibují pohodlné překonání hranice 360 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Galpin představí svoji novinku již na Pebble Beach

Vůz se dočkal kompletně nových povrchových dílů karoserie, které z hliníku vyrobila společnost Metalcrafters. Brzdy využívají šestipístkových třmenů a uhlíko-keramických kotoučů, kované dvacetipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero. Díky nové karoserii tento Galpin vypadá v porovnání se standardním Fordem GT jako poněkud „dospělejší“, uhlazenější a větší vůz.

Galpin Jaguar XF: americký Milotec

Galpin Jaguar XF: americký Milotec

Interiér má být opatřen audiosoustavou McIntosh, celokoženým čalouněním a přístrojovou deskou z leštěného hliníku. Kompletní detaily k tomuto modelu včetně technických podrobností se máme dozvědět v průběhu srpna. Výroba má být „velmi omezená“ a zákazník bude moci volit z karoserie vyrobené z hliníku, nebo uhlíkových kompozitů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků