Galmer Arbitrage GT: zabiják Zondy

Pagani Zonda patří v dnešní době k nejrychlejším vozům světa. A právě proti této ikoně se co nevidět postaví nová zbraň.

Arbitráž je v naši zemi v poslední době velmi skloňovaným slovem, ovšem ve světě se rozhodli, že použijí toto jméno pro nový supersportovní automobil.

Známá společnost Galmer, která se mj. specializuje na výrobu malých sérií exkluzivních vozů, představila první počítačové snímky svého budoucího vozu. Arbitrage GT, jak se vůz bude jmenovat, spatří světlo světa již za 2 roky a díky sérii 350 kusů bude patřit mezi slušné rarity.

Tvůrce počítá s tím, že využije mezi malosériovými výrobci oblíbenou techniku z Chevroletu Corvette Z06. Pod kapotou se tedy objeví sedmilitrový osmiválec o výkonu 371 kW (505 k), který ovšem dozná prozatím nespecifikovaných změn a výkon by se měl blížit hodnotě až 600 koní.

Zbytek vozu bude již vlastním dílem Galmeru. Na podvozku bude postaven rám pokrytý kompozitovými částmi karoserie. Motor umístěny uprostřed a náhon na zadní kola má zajistit dostatek zábavy a také slušnou trakci.

Vůz by měl, dle tvůrců, hravě konkurovat špičkovému supersportu Pagani Zondě a to hlavně v jízdních výkonech. Zda se tak stane i ve skutečnosti si budeme muset počkat na test, který se uskuteční nejdříve v roce 2008.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Galmer Arbitrage GT
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků