Logo magazínu

Citroën ë-C4 X ujel 1000 km za necelých 12 hodin. Nad konkurencí vyhrál i s nejmenší baterií

12/17
Prohlédnout znovu

Citroën ë-C4 X ujel 1000 km za necelých 12 hodin. Nad konkurencí vyhrál i s nejmenší baterií

Za tímto účelem požádal nezávislou organizaci UTAC zabývající se testováním a certifikací automobilů, aby změřila, jak dlouho bude modelů ë-C4X trvat ujetí 1000 kilometrů. Zdroj: CitroënZa tímto účelem požádal nezávislou organizaci UTAC zabývající se testováním a certifikací automobilů, aby změřila, jak dlouho bude modelů ë-C4X trvat ujetí 1000 kilometrů. Zdroj: Citroën
Za tímto účelem požádal nezávislou organizaci UTAC zabývající se testováním a certifikací automobilů, aby změřila, jak dlouho bude modelů ë-C4X trvat ujetí 1000 kilometrů. |Zdroj: Citroën
Aby bylo možné porovnat výsledky s konkurencí, stejnou výzvu přijalo MG4, Renault Megane e-Tech a Volkswagen ID3. Zdroj: MGAby bylo možné porovnat výsledky s konkurencí, stejnou výzvu přijalo MG4, Renault Megane e-Tech a Volkswagen ID3. Zdroj: MG
Aby bylo možné porovnat výsledky s konkurencí, stejnou výzvu přijalo MG4, Renault Megane e-Tech a Volkswagen ID3. |Zdroj: MG
Testování probíhalo dva dny za konstantních povětrnostních podmínek. Zdroj: CitroënTestování probíhalo dva dny za konstantních povětrnostních podmínek. Zdroj: Citroën
Testování probíhalo dva dny za konstantních povětrnostních podmínek. |Zdroj: Citroën
Ze startu odjela všechna auta s plně nabitou baterií a na nabíjecí zastávku se odebrala při vybitá akumulátoru na 100 procent. Zdroj: CitroënZe startu odjela všechna auta s plně nabitou baterií a na nabíjecí zastávku se odebrala při vybitá akumulátoru na 100 procent. Zdroj: Citroën
Ze startu odjela všechna auta s plně nabitou baterií a na nabíjecí zastávku se odebrala při vybitá akumulátoru na 100 procent. |Zdroj: Citroën
Následně bylo auto nabito na 80 procent, protože v tomto rozmezí je nabíjení nejrychlejší. Zdroj: CitroënNásledně bylo auto nabito na 80 procent, protože v tomto rozmezí je nabíjení nejrychlejší. Zdroj: Citroën
Následně bylo auto nabito na 80 procent, protože v tomto rozmezí je nabíjení nejrychlejší. |Zdroj: Citroën
Pro realističtější simulaci se střídaly stanice s nabíjecí výkonem 50 a 100 kW. Zdroj: CitroënPro realističtější simulaci se střídaly stanice s nabíjecí výkonem 50 a 100 kW. Zdroj: Citroën
Pro realističtější simulaci se střídaly stanice s nabíjecí výkonem 50 a 100 kW. |Zdroj: Citroën
Jízdy probíhaly na testovacím okruhu Mortefontaine při ustálené rychlosti 120 km/h. Zdroj: CitroënJízdy probíhaly na testovacím okruhu Mortefontaine při ustálené rychlosti 120 km/h. Zdroj: Citroën
Jízdy probíhaly na testovacím okruhu Mortefontaine při ustálené rychlosti 120 km/h. |Zdroj: Citroën
Ačkoliv má Citroën ë-C4 X ze všech testovaných vozů nejmenší baterii, zdolal metu 1000 kilometrů nejdříve a to za 11 hodin a 57 minut, čímž ostatním ujel o 14 a až 67 minut. Zdroj: CitroënAčkoliv má Citroën ë-C4 X ze všech testovaných vozů nejmenší baterii, zdolal metu 1000 kilometrů nejdříve a to za 11 hodin a 57 minut, čímž ostatním ujel o 14 a až 67 minut. Zdroj: Citroën
Ačkoliv má Citroën ë-C4 X ze všech testovaných vozů nejmenší baterii, zdolal metu 1000 kilometrů nejdříve a to za 11 hodin a 57 minut, čímž ostatním ujel o 14 a až 67 minut. |Zdroj: Citroën
Na silnici celkem strávil 3 hodiny a 5 minut, zatímco jízdy si užil 8 hodin a 52 minut. Zdroj: CitroënNa silnici celkem strávil 3 hodiny a 5 minut, zatímco jízdy si užil 8 hodin a 52 minut. Zdroj: Citroën
Na silnici celkem strávil 3 hodiny a 5 minut, zatímco jízdy si užil 8 hodin a 52 minut. |Zdroj: Citroën
Prvních 700 km se držela průměrná spotřeba energie na průměrných 19,5 kWh/100 km. Zdroj: CitroënPrvních 700 km se držela průměrná spotřeba energie na průměrných 19,5 kWh/100 km. Zdroj: Citroën
Prvních 700 km se držela průměrná spotřeba energie na průměrných 19,5 kWh/100 km. |Zdroj: Citroën
Ve zbylých 300 kilometrech stoupla na 20,1 kWh/100 km kvůli snižující se teplotě vzduchu Zdroj: CitroënVe zbylých 300 kilometrech stoupla na 20,1 kWh/100 km kvůli snižující se teplotě vzduchu Zdroj: Citroën
Ve zbylých 300 kilometrech stoupla na 20,1 kWh/100 km kvůli snižující se teplotě vzduchu |Zdroj: Citroën
Než plně nabitý Citroën dosáhl 10 procent kapacity baterie, ujel 243 km za dvě hodiny a 7 minut. Zdroj: CitroënNež plně nabitý Citroën dosáhl 10 procent kapacity baterie, ujel 243 km za dvě hodiny a 7 minut. Zdroj: Citroën
Než plně nabitý Citroën dosáhl 10 procent kapacity baterie, ujel 243 km za dvě hodiny a 7 minut. |Zdroj: Citroën
Po opětovném nabití na 80 procent ujel v průměru 173,5 km za 92 minut. Zdroj: CitroënPo opětovném nabití na 80 procent ujel v průměru 173,5 km za 92 minut. Zdroj: Citroën
Po opětovném nabití na 80 procent ujel v průměru 173,5 km za 92 minut. |Zdroj: Citroën
Podle UTAC za výsledkem stojí vhodný nabíjecí management baterie, která má úměrnou kapacitu a hmotnost pro takto velký automobil.Podle UTAC za výsledkem stojí vhodný nabíjecí management baterie, která má úměrnou kapacitu a hmotnost pro takto velký automobil.
Podle UTAC za výsledkem stojí vhodný nabíjecí management baterie, která má úměrnou kapacitu a hmotnost pro takto velký automobil.
Nesmíme opomenout přítomnost tepelného čerpadla a fakt, že i motor je svým výkonem adekvátní. Zdroj: CitroënNesmíme opomenout přítomnost tepelného čerpadla a fakt, že i motor je svým výkonem adekvátní. Zdroj: Citroën
Nesmíme opomenout přítomnost tepelného čerpadla a fakt, že i motor je svým výkonem adekvátní. |Zdroj: Citroën
Kromě standardu nabíjení pouze na 80 % pomáhá řidiči na cestách mobilní aplikace E-Routes od Free2move Charge. Zdroj: CitroënKromě standardu nabíjení pouze na 80 % pomáhá řidiči na cestách mobilní aplikace E-Routes od Free2move Charge. Zdroj: Citroën
Kromě standardu nabíjení pouze na 80 % pomáhá řidiči na cestách mobilní aplikace E-Routes od Free2move Charge. |Zdroj: Citroën

Citroën ë-C4 X ujel 1000 km za necelých 12 hodin. Nad konkurencí vyhrál i s nejmenší baterií

Zmenšit