Logo magazínu

Kia má novou manuální převodovku pro mild-hybridy. Motor díky ní zhasíná za jízdy

5/18
Prohlédnout znovu

Kia má novou manuální převodovku pro mild-hybridy. Motor díky ní zhasíná za jízdy

Automobilka <a href="https://www.autorevue.cz/kia-odhalila-plany-do-budoucna-elektromobily-hraji-prim-novy-model-uvede-pristi-rok">Kia</a> představila novou technologii manuální převodovky zvanou iMT pro mild-hybridní motorizace. Značka udává, že jde o celosvětově první technologii, která dokáže odpojit spalovací motor od manuální převodovky pouze „po drátě“. Spojka totiž nemá žádné mechanické spojení a funguje čistě na elektronické bázi. Foto: KiaAutomobilka <a href="https://www.autorevue.cz/kia-odhalila-plany-do-budoucna-elektromobily-hraji-prim-novy-model-uvede-pristi-rok">Kia</a> představila novou technologii manuální převodovky zvanou iMT pro mild-hybridní motorizace. Značka udává, že jde o celosvětově první technologii, která dokáže odpojit spalovací motor od manuální převodovky pouze „po drátě“. Spojka totiž nemá žádné mechanické spojení a funguje čistě na elektronické bázi. Foto: Kia
Automobilka Kia představila novou technologii manuální převodovky zvanou iMT pro mild-hybridní motorizace. Značka udává, že jde o celosvětově první technologii, která dokáže odpojit spalovací motor od manuální převodovky pouze „po drátě“. Spojka totiž nemá žádné mechanické spojení a funguje čistě na elektronické bázi. |Foto: Kia
Systém umí vypnout motor při jízdě na volnoběh se zařazeným převodovým stupněm, pokud třeba dojíždíte k zatáčce či železničnímu přejezdu. Spojka se rozpojí jen za pomoci elektronického signálu, který ústrojí iMT vypustí. Během této jízdy vůz sbírá kinetickou energii vozidla. Foto: KiaSystém umí vypnout motor při jízdě na volnoběh se zařazeným převodovým stupněm, pokud třeba dojíždíte k zatáčce či železničnímu přejezdu. Spojka se rozpojí jen za pomoci elektronického signálu, který ústrojí iMT vypustí. Během této jízdy vůz sbírá kinetickou energii vozidla. Foto: Kia
Systém umí vypnout motor při jízdě na volnoběh se zařazeným převodovým stupněm, pokud třeba dojíždíte k zatáčce či železničnímu přejezdu. Spojka se rozpojí jen za pomoci elektronického signálu, který ústrojí iMT vypustí. Během této jízdy vůz sbírá kinetickou energii vozidla. |Foto: Kia
Motor se opět zprovozní po sešlápnutí plynového pedálu či sešlápnutí spojky a zařazení jiného převodového stupně. Pokud rychlost jízdy s vypnutým motorem klesne pod určitou úroveň, motor se automaticky připojí bez řidičova zásahu. Vývoj tohoto systému probíhal v německém Offenbachu a výsledek má reálných podmínkách zlepšit spotřebu paliva o přibližně 3 procenta. Foto: KiaMotor se opět zprovozní po sešlápnutí plynového pedálu či sešlápnutí spojky a zařazení jiného převodového stupně. Pokud rychlost jízdy s vypnutým motorem klesne pod určitou úroveň, motor se automaticky připojí bez řidičova zásahu. Vývoj tohoto systému probíhal v německém Offenbachu a výsledek má reálných podmínkách zlepšit spotřebu paliva o přibližně 3 procenta. Foto: Kia
Motor se opět zprovozní po sešlápnutí plynového pedálu či sešlápnutí spojky a zařazení jiného převodového stupně. Pokud rychlost jízdy s vypnutým motorem klesne pod určitou úroveň, motor se automaticky připojí bez řidičova zásahu. Vývoj tohoto systému probíhal v německém Offenbachu a výsledek má reálných podmínkách zlepšit spotřebu paliva o přibližně 3 procenta. |Foto: Kia
Poprvé se systém objeví v rodině modelu Ceed. Zatím ovšem půjde jen o <a href="https://www.autorevue.cz/kia-ceed-sw-phev-a-xceed-phev-v-cr-cena-vybava-technicka-data-priplatky">crossover XCeed</a>. Karosářské varianty hatchback a kombi budou následovat. Další na řadě bude <a href="https://www.autorevue.cz/kia-rio-ma-po-faceliftu-vsadila-na-hybrid-novou-prevodovku-a-bohatou-vybavu">modernizované Rio</a>, které na trh dorazí na podzim letošního roku. Další modely budou následovat. Foto: KiaPoprvé se systém objeví v rodině modelu Ceed. Zatím ovšem půjde jen o <a href="https://www.autorevue.cz/kia-ceed-sw-phev-a-xceed-phev-v-cr-cena-vybava-technicka-data-priplatky">crossover XCeed</a>. Karosářské varianty hatchback a kombi budou následovat. Další na řadě bude <a href="https://www.autorevue.cz/kia-rio-ma-po-faceliftu-vsadila-na-hybrid-novou-prevodovku-a-bohatou-vybavu">modernizované Rio</a>, které na trh dorazí na podzim letošního roku. Další modely budou následovat. Foto: Kia
Poprvé se systém objeví v rodině modelu Ceed. Zatím ovšem půjde jen o crossover XCeed. Karosářské varianty hatchback a kombi budou následovat. Další na řadě bude modernizované Rio, které na trh dorazí na podzim letošního roku. Další modely budou následovat. |Foto: Kia
 Foto: Kia Foto: Kia
Foto: Kia
 Foto: Kia Foto: Kia
Foto: Kia
 Foto: Kia Foto: Kia
Foto: Kia
 Foto: Kia Foto: Kia
Foto: Kia
...spojený <strong>s elektromotorem</strong>, výhradně dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou a <strong>akumulátorem o kapacitě 8,9 kWh</strong>. Zdroj: Kia...spojený <strong>s elektromotorem</strong>, výhradně dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou a <strong>akumulátorem o kapacitě 8,9 kWh</strong>. Zdroj: Kia
...spojený s elektromotorem, výhradně dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou a akumulátorem o kapacitě 8,9 kWh. |Zdroj: Kia
Po stránce hybridních ústrojí se Ceed SW PHEV i XCeed PHEV neliší a technik si vypůjčili z plug-in hybridního SUV Niro. Pod kapotou kombíku i crossoveru tak čekejte <strong>benzinový čtyřválec 1.6 GDI</strong>... Zdroj: KiaPo stránce hybridních ústrojí se Ceed SW PHEV i XCeed PHEV neliší a technik si vypůjčili z plug-in hybridního SUV Niro. Pod kapotou kombíku i crossoveru tak čekejte <strong>benzinový čtyřválec 1.6 GDI</strong>... Zdroj: Kia
Po stránce hybridních ústrojí se Ceed SW PHEV i XCeed PHEV neliší a technik si vypůjčili z plug-in hybridního SUV Niro. Pod kapotou kombíku i crossoveru tak čekejte benzinový čtyřválec 1.6 GDI... |Zdroj: Kia
...respektive 18palcová (XCeed) litá kola, 12,3palcový digitální přístrojový štít, elektricky ovládané víko kufru nebo přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu.   Foto: Kia...respektive 18palcová (XCeed) litá kola, 12,3palcový digitální přístrojový štít, elektricky ovládané víko kufru nebo přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu.   Foto: Kia
...respektive 18palcová (XCeed) litá kola, 12,3palcový digitální přístrojový štít, elektricky ovládané víko kufru nebo přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu.   |Foto: Kia
| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl
| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI |Foto: David Rajdl
| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl
| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI |Foto: David Rajdl
| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl
| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI |Foto: David Rajdl
| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl
| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI |Foto: David Rajdl
| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl
| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI |Foto: David Rajdl
| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl
| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI |Foto: David Rajdl
| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl
| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI |Foto: David Rajdl

Kia má novou manuální převodovku pro mild-hybridy. Motor díky ní zhasíná za jízdy

Zmenšit