Logo magazínu

Alfa Romeo a Fiat přivezla na autoshow v Turíně své staré skvosty. Včetně revoluční F1!

4/7
Prohlédnout znovu

Alfa Romeo a Fiat přivezla na autoshow v Turíně své staré skvosty. Včetně revoluční F1!

Značky koncernu Stellantis na Auto Moto Turin Show 2025 představí výběr zajímavých historických vozů, které jinak ukazují ve svém muzeu Stellantis Heritage Hub. Zdroj: StellantisZnačky koncernu Stellantis na Auto Moto Turin Show 2025 představí výběr zajímavých historických vozů, které jinak ukazují ve svém muzeu Stellantis Heritage Hub. Zdroj: Stellantis
Značky koncernu Stellantis na Auto Moto Turin Show 2025 představí výběr zajímavých historických vozů, které jinak ukazují ve svém muzeu Stellantis Heritage Hub. |Zdroj: Stellantis
Fiat 500 Coupé Zagato, designová verze italské klasiky s typickou dvojitě vypouklou střechou, díky níž karosárna u svých výtvorů snižuje výšku a přidává eleganci, aniž by trpěl prostor pro posádku. Zdroj: StellantisFiat 500 Coupé Zagato, designová verze italské klasiky s typickou dvojitě vypouklou střechou, díky níž karosárna u svých výtvorů snižuje výšku a přidává eleganci, aniž by trpěl prostor pro posádku. Zdroj: Stellantis
Fiat 500 Coupé Zagato, designová verze italské klasiky s typickou dvojitě vypouklou střechou, díky níž karosárna u svých výtvorů snižuje výšku a přidává eleganci, aniž by trpěl prostor pro posádku. |Zdroj: Stellantis
Další zajímavostí je Abarth 124 Rally, prototyp závodního vozu na bázi modelu 124 Spider, představený na ženevském autosalonu v roce 2016. Tento speciál ukazoval odhodlání značky navázat na úspěchy Fiatu Abarth 124 Rally, který zvítězil v evropském rallyovém šampionátu v letech 1972 a 1975. Zdroj: StellantisDalší zajímavostí je Abarth 124 Rally, prototyp závodního vozu na bázi modelu 124 Spider, představený na ženevském autosalonu v roce 2016. Tento speciál ukazoval odhodlání značky navázat na úspěchy Fiatu Abarth 124 Rally, který zvítězil v evropském rallyovém šampionátu v letech 1972 a 1975. Zdroj: Stellantis
Další zajímavostí je Abarth 124 Rally, prototyp závodního vozu na bázi modelu 124 Spider, představený na ženevském autosalonu v roce 2016. Tento speciál ukazoval odhodlání značky navázat na úspěchy Fiatu Abarth 124 Rally, který zvítězil v evropském rallyovém šampionátu v letech 1972 a 1975. |Zdroj: Stellantis
Zřejmě největší zájem bude budit Lancia Delta S4 Stradale, jeden z 200 silničních homologačních speciálů, vyráběných v letech 1985 a 1986 dle požadavků Mezinárodní automobilové federaci. Zdroj: StellantisZřejmě největší zájem bude budit Lancia Delta S4 Stradale, jeden z 200 silničních homologačních speciálů, vyráběných v letech 1985 a 1986 dle požadavků Mezinárodní automobilové federaci. Zdroj: Stellantis
Zřejmě největší zájem bude budit Lancia Delta S4 Stradale, jeden z 200 silničních homologačních speciálů, vyráběných v letech 1985 a 1986 dle požadavků Mezinárodní automobilové federaci. |Zdroj: Stellantis
Posledním vystavovaným skvostem je Alfa Romeo 182, s níž stáj Marlboro Team Alfa Romeo soutěžila v F1 v sezoně 1982. Zdroj: StellantisPosledním vystavovaným skvostem je Alfa Romeo 182, s níž stáj Marlboro Team Alfa Romeo soutěžila v F1 v sezoně 1982. Zdroj: Stellantis
Posledním vystavovaným skvostem je Alfa Romeo 182, s níž stáj Marlboro Team Alfa Romeo soutěžila v F1 v sezoně 1982. |Zdroj: Stellantis
Ta využívala tehdy nesmírně pokrokový monokok z uhlíkových vláken, který zavedla jako jedna z prvních společně s McLarenem. Zdroj: StellantisTa využívala tehdy nesmírně pokrokový monokok z uhlíkových vláken, který zavedla jako jedna z prvních společně s McLarenem. Zdroj: Stellantis
Ta využívala tehdy nesmírně pokrokový monokok z uhlíkových vláken, který zavedla jako jedna z prvních společně s McLarenem. |Zdroj: Stellantis
Nejlepším umístěním bylo 3. místo na Grand Prix v Monaku  v rukou Andrey de Cesarise. Zdroj: StellantisNejlepším umístěním bylo 3. místo na Grand Prix v Monaku  v rukou Andrey de Cesarise. Zdroj: Stellantis
Nejlepším umístěním bylo 3. místo na Grand Prix v Monaku  v rukou Andrey de Cesarise. |Zdroj: Stellantis

Alfa Romeo a Fiat přivezla na autoshow v Turíně své staré skvosty. Včetně revoluční F1!

Zmenšit