Galerie: Známí diktátoři a jejich oblíbená auta

Vedle obligátní obrněné limuzíny Mercedes bylo (a je) v garážích různých vůdců k vidění několik zajímavých aut.
Seznam kapitol
  1. Známí diktátoři a jejich auta
  2. Fotogalerie: Auta a limuzíny známých diktátorů

Prestižní a luxusní auto patřilo vždycky k veřejné demonstraci osobního úspěchu. Není tedy divu, že se nejen demokraticky zvolení politici, ale i samozvaní diktátoři a monarchové nechávali vozit tím nejluxusnějším autem, které bylo zrovna k mání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekLenin jezdil Rolls-Roycem, Mussolini Alfou Romeo a Hitler Mercedesem. Führer ale dostal darem i několik vozů Ford. Běžní Němci pak mohli šetřit na lidového Brouka přes státem spravovaný fond, ale jejich peníze šly na zbrojení a své auto nikdy neviděli

Zatímco někteří státní představitelé dávají přednost domácím značkám a běžným modelům, zřejmě aby byli „blíže k prostému lidu“, jiní se v autech přímo vyžívají.

Porsche vyvíjí dvanáctiválec do limuzíny pro ruské pohlaváry

Porsche vyvíjí dvanáctiválec do limuzíny pro ruské pohlaváry

Za všechny jmenujme třeba sultána státu Brunej, který vlastní legendární gigantickou sbírku několika tisíc aut. Mezi jeho exponáty ale patří takové zajímavostí jako Mercedes třídy S Combi s motorem z Pagani Zonda.

Velmi oblíbené byly luxusní limuzíny Mercedesu, které se nacházely ve vládních garážích napříč různými řežimy. Mercedesy jezdili nejen nacističtí pohlaváři, ale třeba severokorejský vůdce a spousta afrických vojenských diktátorů.

Obrněný Zil, se kterým jezdil Gorbačov, je na prodej

Obrněný Zil, se kterým jezdil Gorbačov, je na prodej

Někteří vůdci také projevili při výběru vozu patřičný vkus. Třeba poslední íránský šáh Muhammad Rezá Pahlaví měl krásné Maserati GT 5000 se zakázkovou karoserií, italský diktátor Benito Mussolini zase vlastnil několik pěkných modelů Alfy Romeo a Fiat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Známí diktátoři a jejich auta
  2. Fotogalerie: Auta a limuzíny známých diktátorů
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků