Galerie: Známí diktátoři a jejich oblíbená auta

Vedle obligátní obrněné limuzíny Mercedes bylo (a je) v garážích různých vůdců k vidění několik zajímavých aut.
Seznam kapitol
  1. Známí diktátoři a jejich auta
  2. Fotogalerie: Auta a limuzíny známých diktátorů

Prestižní a luxusní auto patřilo vždycky k veřejné demonstraci osobního úspěchu. Není tedy divu, že se nejen demokraticky zvolení politici, ale i samozvaní diktátoři a monarchové nechávali vozit tím nejluxusnějším autem, které bylo zrovna k mání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekLenin jezdil Rolls-Roycem, Mussolini Alfou Romeo a Hitler Mercedesem. Führer ale dostal darem i několik vozů Ford. Běžní Němci pak mohli šetřit na lidového Brouka přes státem spravovaný fond, ale jejich peníze šly na zbrojení a své auto nikdy neviděli

Zatímco někteří státní představitelé dávají přednost domácím značkám a běžným modelům, zřejmě aby byli „blíže k prostému lidu“, jiní se v autech přímo vyžívají.

Porsche vyvíjí dvanáctiválec do limuzíny pro ruské pohlaváry

Porsche vyvíjí dvanáctiválec do limuzíny pro ruské pohlaváry

Za všechny jmenujme třeba sultána státu Brunej, který vlastní legendární gigantickou sbírku několika tisíc aut. Mezi jeho exponáty ale patří takové zajímavostí jako Mercedes třídy S Combi s motorem z Pagani Zonda.

Velmi oblíbené byly luxusní limuzíny Mercedesu, které se nacházely ve vládních garážích napříč různými řežimy. Mercedesy jezdili nejen nacističtí pohlaváři, ale třeba severokorejský vůdce a spousta afrických vojenských diktátorů.

Obrněný Zil, se kterým jezdil Gorbačov, je na prodej

Obrněný Zil, se kterým jezdil Gorbačov, je na prodej

Někteří vůdci také projevili při výběru vozu patřičný vkus. Třeba poslední íránský šáh Muhammad Rezá Pahlaví měl krásné Maserati GT 5000 se zakázkovou karoserií, italský diktátor Benito Mussolini zase vlastnil několik pěkných modelů Alfy Romeo a Fiat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Známí diktátoři a jejich auta
  2. Fotogalerie: Auta a limuzíny známých diktátorů

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků