Galerie: Volvo 850 slaví 25 let. Jako první mělo boční airbagy

Volvo 850 dostalo jako první sériové auto na světě boční airbagy v základní výbavě. Přišlo ale i s několika dalšími novátorskými řešeními.

Na začátku června roku 1991 se začalo prodávat Volvo 850, nyní tedy slaví už čtvrt století od uvedení na trh v Evropě. Tento známý model švédské automobilky přišel s několika novátorskými technickými řešeními a připsal si hned čtyři světová prvenství.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo 850 přišlo jako první na světě s příčně uloženým řadovým pětiválcem a například i s bočními airbagy. Celkem bylo během pěti let vyrobeno přes 1 360 000 kusů

Vedle prvního auta s příčně uloženým řadovým pětiválcem a zadní nápravou delta-link to bylo první auto vyvíjené s cílem ochránit dobře posádku i v případě bočního nárazu. Už v roce 1994 mohlo mít Volvo 850 jako první auto na světě boční airbagy vpředu a samostavitelné bezpečnostní pásy.

Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Volvo si zakládalo na pověsti výrobce bezpečných aut, což v době, kdy ještě pasivní bezpečnost neurčovaly normy, mělo poměrně velký význam. Dnes je to jinak a i nejlevnější auto na trhu musí splnit určitá bezpečnostní kritéria, takže Volvo o svou konkurenční výhodu postupem času přišlo.

Zajímavostí byly rychlé verze Volvo 850 R a T5-R s přeplňovanými pětiválci a výkonem až 186 kW (253 k). S manuální převodovkou mělo Volvo 850 R i mechanický samosvor a umělo uhánět více než 250 km/h. Během pěti let vyrobilo Volvo celkem 1 360 522 kusů modelu 850 včetně sedanu i kombi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků