Galerie: Volvo 850 slaví 25 let. Jako první mělo boční airbagy

Volvo 850 dostalo jako první sériové auto na světě boční airbagy v základní výbavě. Přišlo ale i s několika dalšími novátorskými řešeními.

Na začátku června roku 1991 se začalo prodávat Volvo 850, nyní tedy slaví už čtvrt století od uvedení na trh v Evropě. Tento známý model švédské automobilky přišel s několika novátorskými technickými řešeními a připsal si hned čtyři světová prvenství.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo 850 přišlo jako první na světě s příčně uloženým řadovým pětiválcem a například i s bočními airbagy. Celkem bylo během pěti let vyrobeno přes 1 360 000 kusů

Vedle prvního auta s příčně uloženým řadovým pětiválcem a zadní nápravou delta-link to bylo první auto vyvíjené s cílem ochránit dobře posádku i v případě bočního nárazu. Už v roce 1994 mohlo mít Volvo 850 jako první auto na světě boční airbagy vpředu a samostavitelné bezpečnostní pásy.

Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Volvo si zakládalo na pověsti výrobce bezpečných aut, což v době, kdy ještě pasivní bezpečnost neurčovaly normy, mělo poměrně velký význam. Dnes je to jinak a i nejlevnější auto na trhu musí splnit určitá bezpečnostní kritéria, takže Volvo o svou konkurenční výhodu postupem času přišlo.

Zajímavostí byly rychlé verze Volvo 850 R a T5-R s přeplňovanými pětiválci a výkonem až 186 kW (253 k). S manuální převodovkou mělo Volvo 850 R i mechanický samosvor a umělo uhánět více než 250 km/h. Během pěti let vyrobilo Volvo celkem 1 360 522 kusů modelu 850 včetně sedanu i kombi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků