Galerie: Volvo 850 slaví 25 let. Jako první mělo boční airbagy

Volvo 850 dostalo jako první sériové auto na světě boční airbagy v základní výbavě. Přišlo ale i s několika dalšími novátorskými řešeními.

Na začátku června roku 1991 se začalo prodávat Volvo 850, nyní tedy slaví už čtvrt století od uvedení na trh v Evropě. Tento známý model švédské automobilky přišel s několika novátorskými technickými řešeními a připsal si hned čtyři světová prvenství.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo 850 přišlo jako první na světě s příčně uloženým řadovým pětiválcem a například i s bočními airbagy. Celkem bylo během pěti let vyrobeno přes 1 360 000 kusů

Vedle prvního auta s příčně uloženým řadovým pětiválcem a zadní nápravou delta-link to bylo první auto vyvíjené s cílem ochránit dobře posádku i v případě bočního nárazu. Už v roce 1994 mohlo mít Volvo 850 jako první auto na světě boční airbagy vpředu a samostavitelné bezpečnostní pásy.

Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Volvo si zakládalo na pověsti výrobce bezpečných aut, což v době, kdy ještě pasivní bezpečnost neurčovaly normy, mělo poměrně velký význam. Dnes je to jinak a i nejlevnější auto na trhu musí splnit určitá bezpečnostní kritéria, takže Volvo o svou konkurenční výhodu postupem času přišlo.

Zajímavostí byly rychlé verze Volvo 850 R a T5-R s přeplňovanými pětiválci a výkonem až 186 kW (253 k). S manuální převodovkou mělo Volvo 850 R i mechanický samosvor a umělo uhánět více než 250 km/h. Během pěti let vyrobilo Volvo celkem 1 360 522 kusů modelu 850 včetně sedanu i kombi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2007
Stav: 282 174 km
Cena: 166 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2007
Stav: 87 116 km
Cena: 130 000 Kč
Volvo S40 2
Rok výroby: 2007
Stav: 150 985 km
Cena: 150 000 Kč
Volvo V50 2
Rok výroby: 2007
Stav: 189 517 km
Cena: 126 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 123 591 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků