Galerie: Volvo 850 slaví 25 let. Jako první mělo boční airbagy

Volvo 850 dostalo jako první sériové auto na světě boční airbagy v základní výbavě. Přišlo ale i s několika dalšími novátorskými řešeními.

Na začátku června roku 1991 se začalo prodávat Volvo 850, nyní tedy slaví už čtvrt století od uvedení na trh v Evropě. Tento známý model švédské automobilky přišel s několika novátorskými technickými řešeními a připsal si hned čtyři světová prvenství.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo 850 přišlo jako první na světě s příčně uloženým řadovým pětiválcem a například i s bočními airbagy. Celkem bylo během pěti let vyrobeno přes 1 360 000 kusů

Vedle prvního auta s příčně uloženým řadovým pětiválcem a zadní nápravou delta-link to bylo první auto vyvíjené s cílem ochránit dobře posádku i v případě bočního nárazu. Už v roce 1994 mohlo mít Volvo 850 jako první auto na světě boční airbagy vpředu a samostavitelné bezpečnostní pásy.

Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Volvo si zakládalo na pověsti výrobce bezpečných aut, což v době, kdy ještě pasivní bezpečnost neurčovaly normy, mělo poměrně velký význam. Dnes je to jinak a i nejlevnější auto na trhu musí splnit určitá bezpečnostní kritéria, takže Volvo o svou konkurenční výhodu postupem času přišlo.

Zajímavostí byly rychlé verze Volvo 850 R a T5-R s přeplňovanými pětiválci a výkonem až 186 kW (253 k). S manuální převodovkou mělo Volvo 850 R i mechanický samosvor a umělo uhánět více než 250 km/h. Během pěti let vyrobilo Volvo celkem 1 360 522 kusů modelu 850 včetně sedanu i kombi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků