Galerie: Volvo 850 slaví 25 let. Jako první mělo boční airbagy

Volvo 850 dostalo jako první sériové auto na světě boční airbagy v základní výbavě. Přišlo ale i s několika dalšími novátorskými řešeními.

Na začátku června roku 1991 se začalo prodávat Volvo 850, nyní tedy slaví už čtvrt století od uvedení na trh v Evropě. Tento známý model švédské automobilky přišel s několika novátorskými technickými řešeními a připsal si hned čtyři světová prvenství.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo 850 přišlo jako první na světě s příčně uloženým řadovým pětiválcem a například i s bočními airbagy. Celkem bylo během pěti let vyrobeno přes 1 360 000 kusů

Vedle prvního auta s příčně uloženým řadovým pětiválcem a zadní nápravou delta-link to bylo první auto vyvíjené s cílem ochránit dobře posádku i v případě bočního nárazu. Už v roce 1994 mohlo mít Volvo 850 jako první auto na světě boční airbagy vpředu a samostavitelné bezpečnostní pásy.

Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Volvo si zakládalo na pověsti výrobce bezpečných aut, což v době, kdy ještě pasivní bezpečnost neurčovaly normy, mělo poměrně velký význam. Dnes je to jinak a i nejlevnější auto na trhu musí splnit určitá bezpečnostní kritéria, takže Volvo o svou konkurenční výhodu postupem času přišlo.

Zajímavostí byly rychlé verze Volvo 850 R a T5-R s přeplňovanými pětiválci a výkonem až 186 kW (253 k). S manuální převodovkou mělo Volvo 850 R i mechanický samosvor a umělo uhánět více než 250 km/h. Během pěti let vyrobilo Volvo celkem 1 360 522 kusů modelu 850 včetně sedanu i kombi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků