Galerie: Těchto deset aut mizí z amerických bazarů jako teplé housky

Američané mají trošku jiný vkus na auta než Evropané, i když rostoucí prodeje crossoverů a SUV na starém kontinentě možná naznačují jisté smazávání rozdílů. Když se ale podíváme na zájem o ojetá auta za oceánem, je ten vkus přece jen trochu jiný.

Kupující ojetin chtějí znát původ vozů. Kilometry zajímají jen půlku z nich

Kupující ojetin chtějí znát původ vozů. Kilometry zajímají jen půlku z nich

Ale třeba je to všechno jen tím, že Američané ještě neobjevili kouzlo stříbrné naftové Octavie v kombíku, případně Passatu v metalíze a kůži. Ale teď vážně. Mezi desítkou nejrychleji prodávaných ojetin je pět vozů s alternativním pohonem, z toho dva čisté elektromobily.

Žebříček sestavily stránky iSeeCars.com, které vycházely z prodejů 2,2 milionu ojetých aut mezi lednem a květnem letošního roku. Desítka nejrychleji prodávaných aut se v bazaru neohřeje ani měsíc, zatímco třeba populární pick-up Ford F-150 čeká na nového majitele déle než 50 dnů.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Průměr celého trhu je podle stránek iSeeCars 42,4 dnů v bazaru, ale je to o 1,1 dne horší průměr než ve stejném období v loňském roce. I když hybridy a elektromobily letos mizí od prodejců ojetin rychleji, obrovský objem trhu tradičních aut, která se naopak prodávají pomaleji, statistiku „kazí“.

Částečně to také bude tím, že ceny ojetých elektromobilů poklesly v průměru meziročně o 3 830 dolarů (-15,2 %), plug-in hybridů o 1 214 dolarů (-5,1 %) a hybridů o 889 dolarů (-3,7 %). Klasická auta jsou v průměru jen o 242 dolarů (-1,0 %) levnější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků