Galerie: Škoda Octavia slaví 20 let na trhu

51 komentářů

dodge
13. dubna • 10:59

1.8 TSI DSG Combi FL zelená actic, čtyřikrát využita záruka mobility při odtahu nepojízdného vozu, s úlevou prodáno a už tě nechci nikdy vidět, ale hezká byla to jo...

Fanda
7. dubna • 12:51

Spousta lidí,kteří autům rozumí,opravují je,jako např. pan Janda z Cibu Vám řeknou,že O 1 je opravdu poctivě postavený bytelný vůz.

st
9. dubna • 12:13

Přesně tak. Myslím, že za pár let budeme se slzou v oku vzpomínat na bezporuchovost a bezproblémovost jedničkových Octávií. Stačí se podívat na jejich ceny, což o mnohém vypovídá.
Navíc kdo má legendární TDI jezdí za 5 litrů nafty a směje se takovým problémům jako ucpaný filtr pevných částic či stávkující elektronika.

NoName
5. dubna • 17:22

Škoda, že už v době vydání prvního kusu to byl strašný žebřiňák, bohužel ani 20 let nestačilo k tomu aby se z teto popelnice stalo auto, smutné:-D.

milanekjablonecak
5. dubna • 20:50

Netuším, jaký máš zkušenosti, pokud nějaký máš, ale považuju kombíka FL tdi 81 kW za moc dobrej auťák a těžko sem se s ním před 12 rokama loučil, jelo to slušně a bez problémů.

NoName
6. dubna • 6:52

Tak drazí diskutující osvětlím Vám své zkušenosti s touto Vaší modlou:-D. Dostal sem ji jako služebáka verze před FL 81kw L&K vše vypadalo dobře(kromě hučení v mé hlavě po delší cestě a zlomených zad---to samozřejmě připisuju za vinu sobě jak jinak, ovšem v jiných autech se mi to nestavá B-. V 70tkm mě nechala v Holandsku převodovka(to byla ta prví:-D(už tehdy firma prodělala za odtah a opravu 100t kč = vše co mocné TDI kdy uspořilo). Ve 100tkm vše chromové co bylo v ineriéru už chromové nebylo:-D.Ve 120tkm přišel první motor atd.... abych to zkrátil motor měněn 2x, převodovka měněna 3x, mezitím samozřejmě X jiných důvodů, kvůli kterým bylo auto nepojízdné vrcholem všecho bylo, když se mě pokusilo zabít na dálnici kdy při 320tkm se za jízdy do kabiny skrz "ofuky" začal valit hustý černý kouř a začalo hořet v motorovém prostoru to sem už nevydržel a oznámil vedení, že s takovým krámem odmítám jezdit a nechal to odtahovkou odvézt přímo na vrakáč. Jo, a pokud si někdo řeknete zřejmě špatný kus nebo servis bohužel i to musím vyvrátit. Jelikož sem v té době byl jaksi naivní nebo co, napadlo mě si koupit Audi A4 1.8T pro soukromé účely, bohužel výsledek byl opět stejný
pop 5 letech a 80tkm najetých 200t kč "vražených" sem byl rád že sem se za zlomkovou cenu tohoto klenotu zbavil. Od té doby výhradně auta japonských výrobců a žádný z výše zmíněných problémů mě nepotkal!!! přitom nájezdem(samozřejmě i komfortem) tyto auta dávno překonala kilometrový nájezd výše zmíněných klenotů českých silnic.B-]

st
9. dubna • 12:07

Nevím jak jste s tím autem jezdil. Ale opravdu neznám moc lidí, kteří by při správné technice jízdy a údržbě měli jakékoliv problémy s rotačními TDI. Váhu vzduchu považuji za spotřební věc. Navíc záleží s čím tu Octavii srovnáváte. Je jistě spousta jiných, lepších aut. Na druhé straně v Mladé Boleslavy odvedli kus dobré práce a Octavie budou ještě dlouho jezdit, zvláště pokud jim pod kapotou bude tlouci to správné srdce.

Cheater
7. dubna • 9:24

motor měněn 2x, převodovka měněna 3x... dál už jsem nečetl. Předpokládam, že spojka se měnila 5x? Tobě bych nas... do rukou chytrolíne :-D

NoName
7. dubna • 10:21

Každého pacienta potřeba, léčit ideálně bych ti to přál abyse ti stalo to samé a cálovals to všechno ze svého, ať okusíš trochu té Vaší medicíny spolehlivosti!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cheater
7. dubna • 15:34

Takže jseš hodný, že mi tohle přeješ, ale pravda je taková, že buď jseš hrozný smolař nebo hrozný kopyto. Jedničková octavie (i fabie) je dobře postavené a spolehlivé auto z doby, kdy se ještě za každou cenu nesnažili ušetřit... se spolehlivou motorizací to jsou nesmrtelná auta.

NoName
7. dubna • 16:49

Víte co mě fascinuje? Když, už svému výkřiku do tmy přidám patřičné vysvětlení založené na reálně prožitých situacích, tak aby se něco nedotkolo toho vašeho přebroušeného diamantu, tak polovina lidí v diskuzi mě označí za lháře a druhá za kreténa co neumí řídit. Mám spoustu známých co řešily daleko smutnější věci, typu kolega kterému se u 3 měsíce staré Fabie 1 rozpadl volant, s tím že reklamace nebyla uznána prý má agresivní pot:-D. Při přebírce u dealera jinému kolegovy zůstala v ruce klika atd.
btw. a už nikdo mě nepřesvědčí, že tyto popelnice (pro Vás čti auta) jsou pohodlné asi jako žebřiňák.Tímto končím diskusi svoje jsem napsal. B-]

Marek
7. dubna • 19:54

Já zas znám případy (zejmána u korejcu) kdy si zakazník přišel pro nové auto, a ono už neodjelo z předavací místnosti :))) Nebo motor 2.0GDi kde se po 7000km rozlítnul píst ve druhém valci a kompletně zlikvidoval motor.

Antiautomat
7. dubna • 10:05

Mal som feldu 1.6 a po 3oo.ooo bolo vsetko povodne. Menil sa len bezny spotrebak. Zatial motoricky najspolahlivejsie auto, ktore som mal. Bohvie kade ten motor este beha....

honza
6. dubna • 8:10

to nevypadá na vinu aut, ale článku mezi volantem a sedačkou

st
9. dubna • 12:09

Tak nějak. Pokud to bylo služební auto a dostávalo pořádně za uši, tak není div, že bohužel takovou zátěž nevydrželo.

NoName
6. dubna • 8:21

Takže mi chceš říct, že těch X lidí co znám s podobnýma příběhama ze zelených domečků neumí řídit, nebo se nechová k autu určitým způsobem? (zvláštní, že se mi nikdy nic takového nestalo krom aut od VAGu). Sorry, můžete argumentovat svýma pohádkama o spolehlivosti a komfortu pro mě to bude po mých zkušenostech vždy jen popelnice pro bezpáteřní(a to doslova) lidi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fanda
7. dubna • 20:28

Pane,buďto jste ten tip řidiče,co na co šáhne,to zmaří,nebo spíše lžete.Přikláním se k druhé variantě,neboť tdi 81 kw v O 1 je hodně blbuvzdorný.Je všeobecně známo,že tento motor při správné údržbě a zacházení dokáže najet neskutečné množství km bez problémů.Jediné co zlobí je senzor hmotnosti nasávaného vzduchu,nebo opotřebená ložiska startéru.Dále je potřeba občas vyčistit ERG i s klapkou a to je tak asi vše,co může zkomplikovat provoz motoru tdi 81 kw.Zrovna tak u těchto vozů s motory tdi 81 kw nebyly problémy s převodovkami.Dnes zde jezdí spousta bývalých podnikových vozů i s dvakrát stočenými tachometry.

Fanda
7. dubna • 10:02

Nedávno vyšel ve Světě Motorů článek o O 1 Tdi co s ní najel podnikatel z Jihlavy 1000 000 km,Auto jezdilo i často s přívěsným vozíkem,dokonce i kolikrát vozil materiál přímo v autě.turbo,převodovka např.stále kompletní,něktří lidé holt prostě mají při nákupu auta více štěstí a jiní méně,a tak je to u všech značek a někteří využívají anonymity internetu a vymýšlejí si.

Antiautomat
7. dubna • 10:09

....nenadarmo mala prezyvku 'ceske volvo'. 1.9TDi 66kW/81kW by som z domu nepustal ani za nic. Jedine ako totalku.

honza
6. dubna • 12:09

to ne, já bych si od koncernu nic nekoupil, ale ne kuli nespolehlivosti, ale jinejm věcem, ale v mém okolí je cca dvacet koncernových aut z kolem roku 2000 a nikdo takovéto problémy neměl. toť jenom mé hledisko

Antiautomat
6. dubna • 11:54

Tych motorov a prevodoviek som videl odhadom 20-30 denne....prevodovka (manual), bola problematicka jedine pri type 1.6i (rada DDU), do tejto doby mozno datovat zaciatok vseobecneho k.rvenia mechanickej odolnosti. Inak, ak by som mal moznost volit medzi O1 a Borou, beriem O1.

honza
6. dubna • 8:11

to bylo pro noname:

Marek
6. dubna • 7:05

Ted ti popíšu mé zkušenosti :)
Před 7 lety k nám přisla první 1.9TDI OI 81kw. Byla u nas tři roky... během kterých se na ní krom běžných věcí (oleje, brzd a rozvodů) nemuselo vubec nic dělat... při prodeji měla 300 000km. Pak se koupila druhá OII 1.9TDI 77kw... Spolehlivost víceméně stejná... Brzdy, olej, rozvody... Najeto 270 000km a bude se tedkon prodávat.
Během toho jsem si já koupil první OI 1.8t 110kw. Krom jedné zapalovací cívky mi dva roky sloužila absolutně bez závady... Při prodeji měla cca 240 000km a vyměnil jsem jí za OI RS 132kw... Zde jsem dělal 2 cívky (holt bolest motoru) a spojku... Jinak jí mam rok, jel jsem s ní na dovolenou k moři 1 100km na zátah... Nikdy nás ani jedno z aut nikde nenechalo...

Mirek
7. dubna • 22:14

To jste do firmy kupovali ojetou OI.? Před sedmi léty se již dávno vyráběla OII.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
8. dubna • 7:05

Všechno to jsou soukromá auta v rodině.

Marek
5. dubna • 21:02

To jsou většinou řeči člověka, který má doma nějakou šílenou 25 let starou popelnici... Možná i korejského puvodu.

milanekjablonecak
5. dubna • 22:25

Jo, jo, když je někdo hloupej od mládí, tak se to s ním táhne imrvére furt, co už, i takový žijou mezi námi.

Mičurin
5. dubna • 14:11

Máte diesel? Braňte se.
http://safediesel.cz/cs...

Marek
5. dubna • 19:00

:DDDDD
No tohle muže sdílet opravdu jen mičurin :D

Aladin
5. dubna • 16:02

Takovou stránku mohli vytvořit jen vychcánci co berou peníze za lidskou blbost. Větší úspěch budeš mít s žalobou na nepravdivé info spotřebě paliva. Navíc dáš vydělat lidem, kteří tvoje peníze použijí opět na nákup tohoto dieslu. :-D

007
5. dubna • 12:40

Škoda, že kvalita jde neustále dolů a navíc co u fauvé nezvládnou oficiálně, tak řeší podvodem.

Ellesmérys
5. dubna • 10:49

Bezesporu úspěšný a dobrý auto. Kdyby bylo tak špatný, jak tu spousta flagelantů neustále dokola omílá, tak se dávno ztratilo v propadlišti dějin. B-]A teď mě umínuskujte.

st
9. dubna • 12:16

Přesně tak. Octavie jsou dobrá auta. Nabízejí spoustu toho co člověk potřebuje. Pokud se člověk k nim slušně chová, tak se mu odmění dlouhým a bezproblémovým provozem, zvláště pak s tím správným motorem. Jistě mají nějakou tu chybu, ale kdo (co) je bez chyby.
Jako celek se jedná o vyvážené, pohodové auto. Takový nenápadný dělník na každý den.

John Doe
6. dubna • 7:44

Uspesne ano. Dobre? V porovnani s dobovou konkurenciou bolo podpriemer.Slaby podvozok, zastarane motory...Auto vzbudilo svetovy ohlas zejmena na Litomericku... v nasom regione je uspesne a istym sposobom legendarne, ale vsade inde, kde sa predavalo, to bolo lacne auto z vychodu, na ktore sa davno zabudlo.

tom
6. dubna • 10:03

Zastarale motory, ktere? Jedine snad 1,6 55 kW, ale stejne vykony v te dobe mely i nektere japonske motory...

Antiautomat
6. dubna • 11:45

...a pritom prave ten zastaraly motor je doteraz do tohoto auta najlepsia motorizacia: dobre zabehnuty ma bezne o 10k -15k viac a hlavne bude jazdit do aleluja, pokazis ho len tak ze ho rozmlatis. Staci mu kazdych 15.ooo olej a slusne zaobchadzanie za studena. Ak hladas jednoduche, robustne a spolahlive auto na normalne jazdenie, je to pri Skode stale volba c.1. My mame v rodine dve (1.8 20v -) Nevyhoda je ano, velka kasna na malom podvozku (a z toho vsetko ostatne), ale bohate to vyvazuje tym, co ta sucasna nema: jednoduchostou a robustnymi motormi.

JirkaK
6. dubna • 13:06

Ano, motor jednoduchý a spolehlivý, jen ta převodovka kterou k němu dávali nějak stojí za houby. Vytrhává se tam domeček ložiska ze skříně a převodovka se sešrotuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
7. dubna • 10:01

...Hm 55kW ma prevodovku, alebo nie? Pokial mi je zname, niekedy po nastupe motora BFQ (75kW) tento problem odstranili, cize sa to tyka 74kW a niektorych 75kW - aspon take info mam ja, ak sa mylim, pokojne opravit, tato vec ma zaujima. Kedze 100k mam a motoricky absolutne spolahliva (dokonca sa ani nemam dovod stazovat na spotrebu benzinu a oleja), asi vydareny kusok. Ak to nedajboze nerozmlatim a po tych desivych pribehoch zakaznikov s modernymi karami si to chcem aj nechat nech to jazdi vecne.

Marek
6. dubna • 12:41

no... Zrovna 1.8 moc jednoduchý motor není... Pokud ti třeba na 1.8T někde praskne podtlaková hadička, tak na to necháš nervy...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
6. dubna • 15:45

jedna je 1.8 20v atmo (jeden z poslednych rocnikov), druha je 1.6i 100k (to uz je doslova z poslednych kusov). Ako pise JirkaK, tieto motory sa kombinovali s prevodovkou DDU - nam nastastie zatial sa nezosrotovala, mam za to ze sa jednalo o jednu seriu (no a asi aj dost velku, posledne rocniky by tym trpiet nemali), opravte ma ak sa mylim. Jazdne az do nejakych 3ooo otacok tam velky rozdiel medzi nimi nie je (az na ospale reakcie tej jednasestky kedze ten motor museli ekosk.rvit), od triapol hore to uz su dve absolutne rozdielne auta. Teraz jazdim na tej jednaosmicke, jednasestku mam doma a vezmem ju aby jazdili rovnomerne (mesto, dialnica, okresky), dobra prilezitost porovnat spotreby :). Hlavna skoda ze sa taky motor, ako bol 1.6 55kW, uz nemaju. Kedze ta jednaosem ma uz hodne natocenych - ale problem je ze si pri novej nemam z coho vybrat (motory) - menit jednaosem za fukany liter s troma valcami, pardon, nie (to uz potom ecoboosta).
A tak asi dojazdi uz u nas.

xxx
6. dubna • 8:25

Takze v tom pripade byl stejný sunt VW Golf, Audi A3, Seat, a rada dalsich modifikaci techto vozu. Protoze motory, platformu, nápravy, kabelaze, to vsechno je takrka totozny.
Neskutečny jak jsou někteří jedinci slabi duchem...

audax
5. dubna • 20:01

k tomu nemožno nič namietať,že ak by to bol ozaj totálny šrot,tak po ňom nikto ani neštekne,na druhej strane ovšem tieto autá spolu s fabiami a superbami sú kupované do firiem ako služobné vozidlá a to tiež dvíha predaje a záujem, aj keď dnes všeobecne sa škodovka kupuje už skôr zo zotrvačnosti ako z dôvodu nadštandartnej kvality....ale je napr. dosť oblúbená u britských taxikárov,ktorí ju berú ako lacné,bezproblémové,dostatočne priestranné auto......

Marek
5. dubna • 20:33

Když se zamyslíš... Tak 99% prodaných OI je dnes u soukromých majitelů... A oto jde... Kdyby to nebylo dobré auto, tak nejsou u majitelu ale v železe... A zustalo by jich jen pár

Marek
5. dubna • 19:01

To přijde až přijdou lopaty z práce :D

fri
7. dubna • 7:11

Nesmysl. Právě pro typickou lopatu je právě Octavie snem a vrcholem techniky, designu a společenského postavení..

Marek
7. dubna • 7:24

Přece pravý sen českých řidiču (převažně lopat, protože na dražší nemají) je hundaj I30... Hundaj přece nezastavíš :))

Marek
5. dubna • 20:34

Hele, už je to tady:D Lopaty jsou doma z práce, a už klikaj :D

Mirek
5. dubna • 21:28

Třeba se ti tím snaží naznačit, že sám jsi lopata.

Marek
6. dubna • 7:05

To tězko :))) Já aspon umím napsat svuj názor... A né jen klikat na knoflík :))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
6. dubna • 18:51

Vidím, že s tebou opět všichni souhlasí.

Marek
6. dubna • 22:01

To nevím:D nikdo neodpověděl :))) a klikače nepočítam... vzhledem ktomu, že nemají dostatek inteligence na to, dát dohromady jednu větu.

Doporučujeme

Články odjinud