Galerie: Škoda Octavia slaví 20 let na trhu

Dvacet let na trhu a pět milionů vyrobených exemplářů. Octavia je v nabídce české značky tím nejoblíbenějším modelem.
Seznam kapitol
  1. 20 let Škody Octavia
  2. Fotogalerie: 20 let Škody Octavia

Jistě, jméno Octavie se objevilo na českém (respektive československém) trhu daleko dříve, ale novodobá existence Škody Octavia má za sebou právě dvacet let. A protože se jedná o nejžádanější auto na českém trhu, ať už se bavíme o nových nebo ojetých vozech, pojďme si Octavii připomenout v menší fotogalerii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novodobá historie Škody Octavia se píše už ve třech generacích. Jen těžko najdete někoho s řidičským průkazem, kdo s ní aspoň jednou nikdy nejel

Asi nemusíme připomínat, že novodobá historie Octavie se píše již ve třetí generaci. Ta třetí nyní čeká na facelift a vůbec poprvé také na tříválcový motor, konkrétně to má být koncernová jednotka 1.0 TSI.

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

Ačkoli se Škoda Octavia začala prodávat „až“ v roce 1996, její vývoj probíhal už od roku 1992 na tehdy nové podvozkové platformě koncernu Volkswagen. Tu dostal i tehdejší VW Golf či Seat Leon. Rok 1998 znamenal příchod populárního Combi, o rok později dorazila poprvé i čtyřkolka.

Zatímco druhá generace přišla v roce 2004, první se vyráběla až do roku 2010. Druhá generace skončila v roce 2013 a letos by se měl představit facelift generace třetí. Celkem Škoda vyrobila již více než pět milionů Octavií. Octavie se vedle Mladé Boleslavi montují i v Rusku, Kazachstánu, Číně a Indii, ty ale nemíří na náš trh.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. 20 let Škody Octavia
  2. Fotogalerie: 20 let Škody Octavia
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 22 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků