Galerie: Škoda 1000 MB a Škoda 1000 MBX

Seznam kapitol
  1. Škoda 1000 MB a MBX
  2. Fotogalerie: Škoda 1000 MB a MBX

Legendární „tisícovka“, která ve výrobním programu AZNP nahradila Škodu Octavia, patří k českým automobilovým ikonám. I když je design otázkou osobního vkusu a názoru, jen těžko něco z pozdější škodovácké produkce (ovlivněné centrálním socialistickým plánováním) svým designem a elegancí překoná čistotu linií Škody 1000 MB.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle klasického čtyřdveřového sedanu vzniklo také 2517 dvoudveřových kupé MBX. Dnes patří tento model k vyhledávaným raritám a jeho hodnota poměrně rychle stoupá

Škoda začala s vývojem modelu 1000 MBX už v roce 1960, kdy také vznikly první dva prototypy označené jako 990 Tudor. Sériový automobil se představil přesně desátého března roku 1966 kde jinde než na autosalonu v Ženevě.

Galerie: Škoda Octavia slaví 20 let na trhu

Galerie: Škoda Octavia slaví 20 let na trhu

Škoda 1000 MBX dostala zážehový čtyřválec o objemu 988 cm3, který nabídl výkon 38 kW (52 k). Maximální rychlost se dostala na 127 km/h. O rok později, přesně řečeno v listopadu 1967, přišlo provedení De Luxe, které mělo větší motor (1107 cm3). Přestože se maximální výkon nezměnil, vůz byl dynamičtější, protože narostl točivý moment (81,4 Nm oproti 75,5 Nm).

Škoda vyrobila mezi lety 1964 až 1969 dohromady 443 141 různých verzí modelu 1000 MB. Model MBX se vyráběl od roku 1966 do roku 1969. Slabších verzí MBX vzniklo 1403 kusů, u varianty De Luxe se počet vyrobených kusů dostal na 1114. Celkem tedy bylo vyrobeno pouze 2517 exemplářů modelu MBX.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda 1000 MB a MBX
  2. Fotogalerie: Škoda 1000 MB a MBX
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků