GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

Když přijde na tištěné automobilové reklamy, na samotném vrcholu kreativity se mezi úzkou řadou výrobců bezpochyby nachází německé Porsche.

Mezi automobilkami byste určitě našli několik dalších případů, kdy marketingová oddělení neměla problém utrhnout se ze řetězu a své reklamy pořádně okořenit, aby z normálně protivné a suché propagace vozu vytvořila jednoduše něco víc. A právě Porsche je jedním z mála výrobců, kteří si na poli reklamy našli vlastní hlas a styl.  

Pokud navíc mluvíme o tisku, již od uvedení Porsche 356 se výrobce snažil svůj sporťák nabízet skrze chytré a promyšlené reklamy. Se zvyšující se popularitou značky a příchodem legendární 911 si ovšem Porsche velmi rychle uvědomilo, jakým způsobem může případné zákazníky na papíře oslovovat.

Úžas starých konceptů a jejich fotografií: Budoucnost spojovaly s realitou

Úžas starých konceptů a jejich fotografií: Budoucnost spojovaly s realitou

Recept na perfektní Porsche reklamu se přitom může zdát celkem prostý. Dodnes je totiž klíčovým prvkem jediná fotografie vozu doprovázená výstižným, vtipným či jinak brilantním titulkem. A důvtipem, zábavnými fakty či humorně přehnaným sebevědomím Porsche nikdy nešetřilo. Vždyť Porsche nelze ničím nahradit, jak tvrdí jeden ze známých sloganů automobilky. Často tedy reklamy neodolatelně popisovaly, jak úžasně se bude člověk cítit při vlastnictví takového vozu.  

Samozřejmě, v dnešní době se už na klasickou tištěnou reklamu tolik nehraje. Papírová média pomalu vymírají na úkor online prostoru, video reklam a bannerů a na tradiční Porsche reklamy nenarazíte tak často. Svou roli možná i hraje samotné publikum, na které musí značka mířit trochu opatrněji v době přehnané korektnosti a zhýčkanosti. Výsledek už prostě nemá takový říz.

Řidič dodávky utopil Porsche Speedster v kanálu. V neštěstí měl i trochu štěstí

Řidič dodávky utopil Porsche Speedster v kanálu. V neštěstí měl i trochu štěstí

Za zlatou éru reklamy Porsche lze každopádně označit 80. a 90. léta, ačkoliv i mnohem později na přelomu tisíciletí řada oficiálních dealerů vzala stanovený koncept do vlastních rukou a zábavných popisků se dočkaly i modely jako Cayenne či Panamera. Stále přitom platí, že v jednoduchosti je krása.

Náš výběr nejlepších reklam na vozy Porsche najdete v galerii (nejlépe si ji rozklikněte). Titulky a slogany jsme se v rámci možností pokusili přeložit. A příště se třeba koukneme na Volvo… Nějaký ten švédský metal totiž nikdy neuškodí.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků