GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

Když přijde na tištěné automobilové reklamy, na samotném vrcholu kreativity se mezi úzkou řadou výrobců bezpochyby nachází německé Porsche.

Mezi automobilkami byste určitě našli několik dalších případů, kdy marketingová oddělení neměla problém utrhnout se ze řetězu a své reklamy pořádně okořenit, aby z normálně protivné a suché propagace vozu vytvořila jednoduše něco víc. A právě Porsche je jedním z mála výrobců, kteří si na poli reklamy našli vlastní hlas a styl.  

Pokud navíc mluvíme o tisku, již od uvedení Porsche 356 se výrobce snažil svůj sporťák nabízet skrze chytré a promyšlené reklamy. Se zvyšující se popularitou značky a příchodem legendární 911 si ovšem Porsche velmi rychle uvědomilo, jakým způsobem může případné zákazníky na papíře oslovovat.

Úžas starých konceptů a jejich fotografií: Budoucnost spojovaly s realitou

Úžas starých konceptů a jejich fotografií: Budoucnost spojovaly s realitou

Recept na perfektní Porsche reklamu se přitom může zdát celkem prostý. Dodnes je totiž klíčovým prvkem jediná fotografie vozu doprovázená výstižným, vtipným či jinak brilantním titulkem. A důvtipem, zábavnými fakty či humorně přehnaným sebevědomím Porsche nikdy nešetřilo. Vždyť Porsche nelze ničím nahradit, jak tvrdí jeden ze známých sloganů automobilky. Často tedy reklamy neodolatelně popisovaly, jak úžasně se bude člověk cítit při vlastnictví takového vozu.  

Samozřejmě, v dnešní době se už na klasickou tištěnou reklamu tolik nehraje. Papírová média pomalu vymírají na úkor online prostoru, video reklam a bannerů a na tradiční Porsche reklamy nenarazíte tak často. Svou roli možná i hraje samotné publikum, na které musí značka mířit trochu opatrněji v době přehnané korektnosti a zhýčkanosti. Výsledek už prostě nemá takový říz.

Řidič dodávky utopil Porsche Speedster v kanálu. V neštěstí měl i trochu štěstí

Řidič dodávky utopil Porsche Speedster v kanálu. V neštěstí měl i trochu štěstí

Za zlatou éru reklamy Porsche lze každopádně označit 80. a 90. léta, ačkoliv i mnohem později na přelomu tisíciletí řada oficiálních dealerů vzala stanovený koncept do vlastních rukou a zábavných popisků se dočkaly i modely jako Cayenne či Panamera. Stále přitom platí, že v jednoduchosti je krása.

Náš výběr nejlepších reklam na vozy Porsche najdete v galerii (nejlépe si ji rozklikněte). Titulky a slogany jsme se v rámci možností pokusili přeložit. A příště se třeba koukneme na Volvo… Nějaký ten švédský metal totiž nikdy neuškodí.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků