GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

Když přijde na tištěné automobilové reklamy, na samotném vrcholu kreativity se mezi úzkou řadou výrobců bezpochyby nachází německé Porsche.

Mezi automobilkami byste určitě našli několik dalších případů, kdy marketingová oddělení neměla problém utrhnout se ze řetězu a své reklamy pořádně okořenit, aby z normálně protivné a suché propagace vozu vytvořila jednoduše něco víc. A právě Porsche je jedním z mála výrobců, kteří si na poli reklamy našli vlastní hlas a styl.  

Pokud navíc mluvíme o tisku, již od uvedení Porsche 356 se výrobce snažil svůj sporťák nabízet skrze chytré a promyšlené reklamy. Se zvyšující se popularitou značky a příchodem legendární 911 si ovšem Porsche velmi rychle uvědomilo, jakým způsobem může případné zákazníky na papíře oslovovat.

Úžas starých konceptů a jejich fotografií: Budoucnost spojovaly s realitou

Úžas starých konceptů a jejich fotografií: Budoucnost spojovaly s realitou

Recept na perfektní Porsche reklamu se přitom může zdát celkem prostý. Dodnes je totiž klíčovým prvkem jediná fotografie vozu doprovázená výstižným, vtipným či jinak brilantním titulkem. A důvtipem, zábavnými fakty či humorně přehnaným sebevědomím Porsche nikdy nešetřilo. Vždyť Porsche nelze ničím nahradit, jak tvrdí jeden ze známých sloganů automobilky. Často tedy reklamy neodolatelně popisovaly, jak úžasně se bude člověk cítit při vlastnictví takového vozu.  

Samozřejmě, v dnešní době se už na klasickou tištěnou reklamu tolik nehraje. Papírová média pomalu vymírají na úkor online prostoru, video reklam a bannerů a na tradiční Porsche reklamy nenarazíte tak často. Svou roli možná i hraje samotné publikum, na které musí značka mířit trochu opatrněji v době přehnané korektnosti a zhýčkanosti. Výsledek už prostě nemá takový říz.

Řidič dodávky utopil Porsche Speedster v kanálu. V neštěstí měl i trochu štěstí

Řidič dodávky utopil Porsche Speedster v kanálu. V neštěstí měl i trochu štěstí

Za zlatou éru reklamy Porsche lze každopádně označit 80. a 90. léta, ačkoliv i mnohem později na přelomu tisíciletí řada oficiálních dealerů vzala stanovený koncept do vlastních rukou a zábavných popisků se dočkaly i modely jako Cayenne či Panamera. Stále přitom platí, že v jednoduchosti je krása.

Náš výběr nejlepších reklam na vozy Porsche najdete v galerii (nejlépe si ji rozklikněte). Titulky a slogany jsme se v rámci možností pokusili přeložit. A příště se třeba koukneme na Volvo… Nějaký ten švédský metal totiž nikdy neuškodí.

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků