Galerie: Rusové umějí nahnat strach! Stačí vidět tato terénní vozidla

Terénní lokomotiva? To můžou vyrobit jen v Rusku! Podívejte se na další šílenosti, které vznikly především pro potřeby Rudé armády.
Seznam kapitol
  1. Ruská terénní vozidla
  2. Fotogalerie: Ruská terénní vozidla

V zemi, kde zítra již znamená včera, vzniklo především v období studené války mnoho bizarních dopravních prostředků pro potřeby armády. To víte, když polovinu rozlohy státu tvoří neprostupná bažina, potřebujete něco, co přepraví vojsko a proviant na frontu. A ne vždy se můžete spolehnout na největší nákladní vrtulník na světě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sněhoblátochod (nebo chcete-li cнегоболоточод), hasící speciál MAZ 543 či tryskový odklízeč sněhu, to skutečně mohou postavit jen v Rusku

Když skončila druhá světová válka a vztahy se západními mocnostmi zamrzly, skončily také dodávky západního vybavení. I když kopie amerických Jeepů a nákladních vozidel vydržely v různých obdobách v sovětské a později ruské armádě dodnes, pokoušeli se sovětští inženýři sestavit i vlastní prostředky.

Avtoros Shaman 8x8: Další ruské monstrum se ukazuje na videu

Avtoros Shaman 8x8: Další ruské monstrum se ukazuje na videu

A tak vznikly neuvěřitelné šílenosti. Jen v Rusku mohli postavit terénní lokomotivu nebo tzv. sněhoblátochod pro vyprošťování navrácených modulů Sojuzu. Ostatní šokující stroje, které mnohdy svým vzhledem nahánějí strach, si prohlédněte v přiložené galerii. A to se věnujeme jen „autům“ a necháváme stranou například ekranoplány...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ruská terénní vozidla
  2. Fotogalerie: Ruská terénní vozidla
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků