Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Nejúspěšnější značkou v historii Le Mans je Porsche. Připomeňme si teď ale ve fotogalerii všechny vítězné vozy od roku 1923.

Ačkoli se automobilové závody ve Francii konají už od roku 1894 (22. července toho roku se jel závod Paříž-Rouen, vůbec první motoristická soutěž na světě), historie čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans začíná „až“ od roku 1923. Tehdy se po silnicích kolem města Le Mans jelo poprvé a vlastně dodnes se k závodům používá část běžných silnic. Jen cílová rovinka, prostor boxů a několik navazujících zatáček jsou součástí uzavřeného závodního okruhu (na něm se jezdí třeba závody motocyklů nebo tahačů).

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

Doba, kdy speciály na nerozdělené šest kilometrů dlouhé legendární rovince Mulsanne dosahovaly rychlosti přes 400 km/h, je pryč. V roce 1990 se poprvé jelo na okruhu s dvojicí šikan, které rozdělily právě rovinku Mulsanne.

Mezi nejúspěšnější závodníky Le Mans patří Tom Kristensen (9 vítězství), Jacky Ickx (šest vítězství) a Derek Bell, Frank Biela a Emanuele Pirro (všichni pět vítězství). Ze značek má nejvíce vítězství na svém kontě Porsche (17), Audi (13) a Ferrari (9).

Galerie: Porsche 917 a další hrdinové ze závodu 24 h Le Mans

Galerie: Porsche 917 a další hrdinové ze závodu 24 h Le Mans

V následující galerii najdete všechny vítěze od roku 1923. Některé vozy v galerii nejsou přímo konkrétní vítězná auta, ale jde buď o příbuzný, nebo odvozený typ. A jak se to bude vyvíjet letos? Obhájí Porsche 919 Hybrid loňské vítězství? To se dozvíme již tuto neděli ve tři hodiny odpoledne. Závod startuje již v sobotu v 15:00 a lze ho sledovat i on-line.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 400 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků