Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Nejúspěšnější značkou v historii Le Mans je Porsche. Připomeňme si teď ale ve fotogalerii všechny vítězné vozy od roku 1923.

Ačkoli se automobilové závody ve Francii konají už od roku 1894 (22. července toho roku se jel závod Paříž-Rouen, vůbec první motoristická soutěž na světě), historie čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans začíná „až“ od roku 1923. Tehdy se po silnicích kolem města Le Mans jelo poprvé a vlastně dodnes se k závodům používá část běžných silnic. Jen cílová rovinka, prostor boxů a několik navazujících zatáček jsou součástí uzavřeného závodního okruhu (na něm se jezdí třeba závody motocyklů nebo tahačů).

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

Doba, kdy speciály na nerozdělené šest kilometrů dlouhé legendární rovince Mulsanne dosahovaly rychlosti přes 400 km/h, je pryč. V roce 1990 se poprvé jelo na okruhu s dvojicí šikan, které rozdělily právě rovinku Mulsanne.

Mezi nejúspěšnější závodníky Le Mans patří Tom Kristensen (9 vítězství), Jacky Ickx (šest vítězství) a Derek Bell, Frank Biela a Emanuele Pirro (všichni pět vítězství). Ze značek má nejvíce vítězství na svém kontě Porsche (17), Audi (13) a Ferrari (9).

Galerie: Porsche 917 a další hrdinové ze závodu 24 h Le Mans

Galerie: Porsche 917 a další hrdinové ze závodu 24 h Le Mans

V následující galerii najdete všechny vítěze od roku 1923. Některé vozy v galerii nejsou přímo konkrétní vítězná auta, ale jde buď o příbuzný, nebo odvozený typ. A jak se to bude vyvíjet letos? Obhájí Porsche 919 Hybrid loňské vítězství? To se dozvíme již tuto neděli ve tři hodiny odpoledne. Závod startuje již v sobotu v 15:00 a lze ho sledovat i on-line.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 28 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky