Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Nejúspěšnější značkou v historii Le Mans je Porsche. Připomeňme si teď ale ve fotogalerii všechny vítězné vozy od roku 1923.

Ačkoli se automobilové závody ve Francii konají už od roku 1894 (22. července toho roku se jel závod Paříž-Rouen, vůbec první motoristická soutěž na světě), historie čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans začíná „až“ od roku 1923. Tehdy se po silnicích kolem města Le Mans jelo poprvé a vlastně dodnes se k závodům používá část běžných silnic. Jen cílová rovinka, prostor boxů a několik navazujících zatáček jsou součástí uzavřeného závodního okruhu (na něm se jezdí třeba závody motocyklů nebo tahačů).

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

Doba, kdy speciály na nerozdělené šest kilometrů dlouhé legendární rovince Mulsanne dosahovaly rychlosti přes 400 km/h, je pryč. V roce 1990 se poprvé jelo na okruhu s dvojicí šikan, které rozdělily právě rovinku Mulsanne.

Mezi nejúspěšnější závodníky Le Mans patří Tom Kristensen (9 vítězství), Jacky Ickx (šest vítězství) a Derek Bell, Frank Biela a Emanuele Pirro (všichni pět vítězství). Ze značek má nejvíce vítězství na svém kontě Porsche (17), Audi (13) a Ferrari (9).

Galerie: Porsche 917 a další hrdinové ze závodu 24 h Le Mans

Galerie: Porsche 917 a další hrdinové ze závodu 24 h Le Mans

V následující galerii najdete všechny vítěze od roku 1923. Některé vozy v galerii nejsou přímo konkrétní vítězná auta, ale jde buď o příbuzný, nebo odvozený typ. A jak se to bude vyvíjet letos? Obhájí Porsche 919 Hybrid loňské vítězství? To se dozvíme již tuto neděli ve tři hodiny odpoledne. Závod startuje již v sobotu v 15:00 a lze ho sledovat i on-line.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků