Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Nejúspěšnější značkou v historii Le Mans je Porsche. Připomeňme si teď ale ve fotogalerii všechny vítězné vozy od roku 1923.

Ačkoli se automobilové závody ve Francii konají už od roku 1894 (22. července toho roku se jel závod Paříž-Rouen, vůbec první motoristická soutěž na světě), historie čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans začíná „až“ od roku 1923. Tehdy se po silnicích kolem města Le Mans jelo poprvé a vlastně dodnes se k závodům používá část běžných silnic. Jen cílová rovinka, prostor boxů a několik navazujících zatáček jsou součástí uzavřeného závodního okruhu (na něm se jezdí třeba závody motocyklů nebo tahačů).

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

Doba, kdy speciály na nerozdělené šest kilometrů dlouhé legendární rovince Mulsanne dosahovaly rychlosti přes 400 km/h, je pryč. V roce 1990 se poprvé jelo na okruhu s dvojicí šikan, které rozdělily právě rovinku Mulsanne.

Mezi nejúspěšnější závodníky Le Mans patří Tom Kristensen (9 vítězství), Jacky Ickx (šest vítězství) a Derek Bell, Frank Biela a Emanuele Pirro (všichni pět vítězství). Ze značek má nejvíce vítězství na svém kontě Porsche (17), Audi (13) a Ferrari (9).

Galerie: Porsche 917 a další hrdinové ze závodu 24 h Le Mans

Galerie: Porsche 917 a další hrdinové ze závodu 24 h Le Mans

V následující galerii najdete všechny vítěze od roku 1923. Některé vozy v galerii nejsou přímo konkrétní vítězná auta, ale jde buď o příbuzný, nebo odvozený typ. A jak se to bude vyvíjet letos? Obhájí Porsche 919 Hybrid loňské vítězství? To se dozvíme již tuto neděli ve tři hodiny odpoledne. Závod startuje již v sobotu v 15:00 a lze ho sledovat i on-line.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 24 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky